Mulle on puhkeamassa masennus
tunnen merkit ihan selvästi aikaisemman masennushistoriani takia. Masennus iskee nyt siksi, että olemme yrittäneet lasta yli vuoden, eikä aikaan ole mahtunut raskautta, ei edes lyhytaikaista sellaista. Periaatteessa tiedän, että ehkä olisi hyvä hakeutua hoitoihin, mutta en jaksa, tuntuu, että aivan sama, miksi mennä kuulemaan vain lisää pahoja uutisia. Koko tulevaisuus näyttää nyt aivan toivottomalta, en tiedä millaisia haaveita sinne voisi rakentaa. Aina olen kuvitellut että omassa tulevaisuudessani on lapsiperhe. Mutta jos ei, niin mitä mieltä on missään? Enää en ole edes varma, haluanko jatkaa elämää mieheni kanssa, jos tässä käy näin. :`( On kova ahdistus, rintakehää puristaa ja oksettaa. Pinna on lyhyt, en jaksa mitään. Olen alkanut taas vihata ja sitä kautta karttaa ihmisiä.
Luulen, että jos minun pitää ruveta miettimään toisenlaista elämää kuin unelmissani, jää taakse muutamia ystäviä, sukulaisia, vaihdan luultavasti kaupunkia ja työpaikkaakin. En jaksa tätä tuskaa näissä olosuhteissa.