Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään muita aloja joille nelikymppinen alanvaihtaja voi realistisesti työllistyä paitsi sote?

Vierailija
13.06.2024 |

Ensikertalaiskiintiöiden myötä ne muutamat akateemiset eliittialat voi suosiolla jättää pois laskuista, ja hoitoalalle en lähde. Sit toisaalta jollain AMK-inssi / tradenomipuolella tilanne on puolestaan se että jos ei ole valtavaa työvoimapulaa niin kahdesta vastavalmistuneesta valitaan aina se kaksikymppinen. 

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sellainen työvoimapula meillä. 

Vierailija
2/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushallinnon tradenomi. Niistä on pulaa ainakin pääkaupunkiseudulla. Itse valmistuin tältä alalta 38-vuotiaana ja olen hyvin edennyt urallani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja.

Lisäksi myös lähihoitaja sekä lähihoitaja.

Mainitsinko lähihoitajan?

Myös lähihoitajat työllistyvät hyvin.

Vierailija
4/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta varmaa kuin sote-ala. Tervemenoa joukkoon iloiseen. Voit työskennellä 70-vuotiaaksi, jos näkö ja kuulo pelaa. Töitä riittää.

Vierailija
5/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalle jos 10-13€/h ja 20h/viikko riittää.

Tonni käteen!

Vierailija
6/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nykyään sotekaan. Meillä on yt-neuvottelut tulossa ja rekrykielto päällä että siltä kantilta jopa hyvinvointialueella.

Vierailija
7/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloushallinnon tradenomi. Niistä on pulaa ainakin pääkaupunkiseudulla. Itse valmistuin tältä alalta 38-vuotiaana ja olen hyvin edennyt urallani.

Ei ole kyllä työvoimabarometrin tilastojen mukaan pulaa niistäkään. 

Vierailija
8/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonni käteen!

Onhan tonni parempi kuin ei mitään!

Työ kartuttaa myös eläkettä!

Vierailija
9/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonni käteen!

Kiitos vaan vinkistä mutta olen parhaillaan kaupan kassalla kun muuta ei löytynyt enkä todellakaan ajatellut löytää itseäni täältä enää viiden vuoden päästä. Ap

Vierailija
10/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmällä on pulaa myyjistä Lapissa.

Täyttä työaikaa eivät voi tarjota, vaan ilmeisesti juurikin näitä 20h/vk soppareita.

Vierailija
11/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmällä on pulaa myyjistä Lapissa.

Täyttä työaikaa eivät voi tarjota, vaan ilmeisesti juurikin näitä 20h/vk soppareita.

Ei tarvitse lähteä edes Lappiin asti päästäkseen Osuuskaupalle juoksemaan kieli vyön alla 12 euron tuntipalkalla. Yleensä kai alan vaihtamisesta puhuttaessa tarkoitetaan jotain muuta. 

Vierailija
12/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catering-ala...eli Mäkkäriin.

Vierailija
13/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspuolen tyyppejä kyllä tunnutaan tartteevan - tuttuja, jotka alalla töissä ainakin puhuu siitä, että siellä riittää hommaa. Tylsää olis IMO,mutta jos numerot kiinnostaa niin..

Vierailija
14/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 52v elinkeinonharjoittaja.

Polvet ovat rikki, tulehtuvat kiireisinä aikoina ja joudun poistattamaan nestettä/ottamaan kortisonia kesken työkiireiden. On nopeasti pahentunut tilanne. Peukalon tyvissä myös on kipeä nivelrikko.

Ikäni olen sairastanut astmaa, ilmeisesti olen myös autisminkirjolla.

Nyt pitäisi alkaa miettiä alanvaihtoa, niveleni eivät enää kestä työtäni.

Olen käynyt heikkovirta-amiksen 80-luvulla. Yksi erikoisosaaminen on tälle alalle(CAD), mutta peukalontyvien nivelrikko estää kyllä siihenkin palaamisen.

T: nimim. Assburger

Vierailija
15/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polvet ovat rikki, tulehtuvat kiireisinä aikoina ja joudun poistattamaan nestettä/ottamaan kortisonia kesken työkiireiden. On nopeasti pahentunut tilanne. Peukalon tyvissä myös on kipeä nivelrikko.

Olen käynyt heikkovirta-amiksen 80-luvulla. Yksi erikoisosaaminen on tälle alalle(CAD), mutta peukalontyvien nivelrikko estää kyllä siihenkin palaamisen.

Olipa hyvä vastaus aloituksen kysymykseen. 

Vierailija
16/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikan ala on hyvä. Yliopistoon/amkkiin sähkölle ja suunta energiantuotantoon, sähköverkkoihin, moottoreihin.

Vierailija
17/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovellu ala ole enää varma työllistäjä. Yt:tä joka puolella koko ajan ja sijaisia ei palkata. Nämä sekä hyvinvointialueilla, että myös yksityisillä. Viimeinen sulkekoon valon. :/

Vierailija
18/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä vastaus aloituksen kysymykseen. 

Hänellä on varmasti haasteita sen kanssa, joten joskus voi antaa asioiden vaan olla.

Vierailija
19/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen taidealaa. 

Vierailija
20/101 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekniikan ala on hyvä. Yliopistoon/amkkiin sähkölle ja suunta energiantuotantoon, sähköverkkoihin, moottoreihin.

Tämä on totta ja ihan hyvä vaihtoehto. Kaupallisella alalla jokin kombo kirjanpito-rahoitus-taloustiedettä varmaan ihan toimiva myös.