Mitäs teidän juhannusvieraille tarjoillaan tänä jussina?
Nämä juhannusmenut on kivoja kuulla. Vaikka sitten olisi makkaraa, kaljaa ja valmispohjaan tehty mansikkakakku :D
Kommentit (69)
Varhaisperunoita, jotain grillattua lihaa, maissia, kasviksia, salaattia, muurinpohjalettuja hillon ja jäätelön kanssa sekä juustokakkua ja paahdettuja vaahtokarkkeja. Juhlitaan samalla armeijasta kotiutuvaa poikaa.
Ulko-ovea. En jaksa olla kenenkään muun kuin oman perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Varhaisperunoita, jotain grillattua lihaa, maissia, kasviksia, salaattia, muurinpohjalettuja hillon ja jäätelön kanssa sekä juustokakkua ja paahdettuja vaahtokarkkeja. Juhlitaan samalla armeijasta kotiutuvaa poikaa.
Kuulostaa hyvältä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraat tuo omat ruokansa ja juomansa tänne mökille. Kauppaan on jotain 15 km jos loppuu niin saa hakea lisää koska minun jääkaappiin mahtuu ehkä 4 ihmisen ruuat. En tarjoa mitään. No saunaan pääsee ilmaiseksi kun sitä itse lämmitän kuitenkin.
Ajattele kun meille tuli kolmeksi päiväksi yks paritsa, joiden piti vain käydä kylässä. Heidät puolisoni kuljetti omalla autollaan toisena päivänä lähimpään kauppaan, jonne on matkaa 50 kilometriä. Siellä ne vihelteli ja ihasteli näkymiä. Mitään ei ostaneet. En minä ollut varautunut heidän syöttämiseen kolmeksi päiväksi, vaan yhteen yhteiseen ateriaan.
Paritsa? Ihme kun ei karitsa!
Vierailija kirjoitti:
Raiksui voikkureit tieteski pöllö!
Raikkaita leipiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raiksui voikkureit tieteski pöllö!
Raikkaita leipiä?
Minäkin tuumin, että tuota tarkoittaisi. Mutta tuota pöllön tarjoamista en käsitä. Pöllössä on tosi vähän lihaa eikä sitä pidetä varsinaisena riistalintuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraat tuo omat ruokansa ja juomansa tänne mökille. Kauppaan on jotain 15 km jos loppuu niin saa hakea lisää koska minun jääkaappiin mahtuu ehkä 4 ihmisen ruuat. En tarjoa mitään. No saunaan pääsee ilmaiseksi kun sitä itse lämmitän kuitenkin.
Ajattele kun meille tuli kolmeksi päiväksi yks paritsa, joiden piti vain käydä kylässä. Heidät puolisoni kuljetti omalla autollaan toisena päivänä lähimpään kauppaan, jonne on matkaa 50 kilometriä. Siellä ne vihelteli ja ihasteli näkymiä. Mitään ei ostaneet. En minä ollut varautunut heidän syöttämiseen kolmeksi päiväksi, vaan yhteen yhteiseen ateriaan.
Oliks sun lapset kans erityislapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko koiranne nimi kenties penis?
Grillataan vartaita ja savustetaan lohi. Kylkeen uudet perunat ja silliä ja tzatsikia.
Paistetaan myös muurikkalettuja, mitkä nautitaan kermavaahdon ja tuoreiden marjojen tai hillon kera.
Sitten vielä loppuillasta paistetaan makkaraa nuotiolla tai grillissä.
Juomana meillä tarjoillaan valkkaria, lonkeroa, olutta ja limpparia.
Kalaa, grillattuja auratäytteisiä pekonisieniä, uusia perunoita, erilaisia salaatteja, patonkia, marjatorttua, pannukahvit.
Ruuan kanssa tarjolla valkoviiniä, jäävettä ja olutta
Vierailija kirjoitti:
Tarjotaan ulko-ovea ja varmemmaksi vakuudeksi potku persamuksille.
No siinäpä reippaat tarjoomukset! Jää taatusti mieleen.
Synttärikakkua, onneksi vieraat ovat kylässä vain muutaman tunnin.
Meille ei tule vieraita mutta jos sattuisi joku tupsahtamaan niin menuna löytyy: savustettu lohi, uudet perunat ja voi-sipulikastike. Korvasienimuhennos ja salaatti.
Yhdelle päivälle on suunniteltuna itse marinoidut katkaravut, pääruoaksi kunnon pihviä grillissä ja chimchurria, tai jos hyvää pihvilihaa ei sattuisi löytymään niin sitten ribsejä.
Jälkkäreistä ei niin tykätä, joten lättyjä paistellaan jos siltä tuntuu, lisukkeena mansikat ja vaniljajäätelö
Anteeksi, mille juhannusvieraille?
Perjantaina uusia perunoita, grillipihvejä ja salaatteja
Lauantaina uusia perunoita ja savustettua lohta sekä salaatteja
Sunnuntaina rippijuhla jossa saaristolaisleipiä kylmäsavumoussella, voileipäkakku, kasvispiirakka. Mansikkabritakakku, kinuski täytekakku, suklaapalat
Illalla uusia perunoita ja erilaisia makkaroita sekä salaatteja
Juomina vesi, pommac, cokis, maito
Näillä näkymin aattona Neo's Twisteriä, ja juhannuspäivänä törmäilyautoja 😃
Yömakkaraa saavat ainakin ja aamulla munaa.
Vieraista ei vielä varmuutta mutta aaton menu on:
- varhaisperunat (keitettynä/grillattuna/salaattina ei vielä päätetty)
- grillattuja tiikerirapuja valkosipuli-voikastikkeella
- thai kalanyytit (kuha/siika/ahven mitä sattuu samaan)
- mansikka-halloumi salaatti
- Tabbouleh-salaatti
- patonkia/ciabattaa
Jälkiruokana mansikkabrita
Raparperisangriaa ja limoncello spritziä juomina (myös alkoholittomana)
Yöpalaksi grillataan erilaisia makkaroita
Juhannuspäivänä sit savustetaan lohta ja grillataan kokonainen naudan sisäfile. Kaveriksi chimichurri-kastiketta, varhaisperunat, tilli-kermaviilikastike ja vihreä salaatti. Jälkkäriksi muurinpohjaletut hillon ja kermavaahdon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Uusia perunoita, silliä, savustettua lohta, graavilohta, erilaisia salaatteja. Ja tietty sitä mansikkakakkua! Juomana lähdevettä, kuohuviiniä ja olutta. Kahvia ja teetä.
Vaikkei vielä edes mansikat kasva.
En tarjoaisi mitään, vaan näyttäisin ulko-ovea, jos sellaisia ilmaantuisi, toki kauniisti heidät sinne ohjaten.