Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs teidän juhannusvieraille tarjoillaan tänä jussina?

Vierailija
13.06.2024 |

Nämä juhannusmenut on kivoja kuulla. Vaikka sitten olisi makkaraa, kaljaa ja valmispohjaan tehty mansikkakakku :D

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoaisi mitään, vaan näyttäisin ulko-ovea, jos sellaisia ilmaantuisi, toki kauniisti heidät sinne ohjaten. 

Vierailija
42/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisperunoita, jotain grillattua lihaa, maissia, kasviksia, salaattia, muurinpohjalettuja hillon ja jäätelön kanssa sekä juustokakkua ja paahdettuja vaahtokarkkeja. Juhlitaan samalla armeijasta kotiutuvaa poikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulko-ovea. En jaksa olla kenenkään muun kuin oman perheen kanssa. 

Vierailija
44/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varhaisperunoita, jotain grillattua lihaa, maissia, kasviksia, salaattia, muurinpohjalettuja hillon ja jäätelön kanssa sekä juustokakkua ja paahdettuja vaahtokarkkeja. Juhlitaan samalla armeijasta kotiutuvaa poikaa.

Kuulostaa hyvältä!

Vierailija
45/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraat tuo omat ruokansa ja juomansa tänne mökille. Kauppaan on jotain 15 km jos loppuu niin saa hakea lisää koska minun jääkaappiin mahtuu ehkä 4 ihmisen ruuat. En tarjoa mitään. No saunaan pääsee ilmaiseksi kun sitä itse lämmitän kuitenkin.

Ajattele kun meille tuli kolmeksi päiväksi yks paritsa, joiden piti vain käydä kylässä. Heidät puolisoni kuljetti omalla autollaan toisena päivänä lähimpään kauppaan, jonne on matkaa 50 kilometriä. Siellä ne vihelteli ja ihasteli näkymiä. Mitään ei ostaneet. En minä ollut varautunut heidän syöttämiseen kolmeksi päiväksi, vaan yhteen yhteiseen ateriaan.

Paritsa? Ihme kun ei karitsa!

Vierailija
46/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raiksui voikkureit tieteski pöllö!

Raikkaita leipiä?

Vierailija
47/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raiksui voikkureit tieteski pöllö!

Raikkaita leipiä?

Minäkin tuumin, että tuota tarkoittaisi. Mutta tuota pöllön tarjoamista en käsitä. Pöllössä on tosi vähän lihaa eikä sitä pidetä varsinaisena riistalintuna.

Vierailija
48/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraat tuo omat ruokansa ja juomansa tänne mökille. Kauppaan on jotain 15 km jos loppuu niin saa hakea lisää koska minun jääkaappiin mahtuu ehkä 4 ihmisen ruuat. En tarjoa mitään. No saunaan pääsee ilmaiseksi kun sitä itse lämmitän kuitenkin.

Ajattele kun meille tuli kolmeksi päiväksi yks paritsa, joiden piti vain käydä kylässä. Heidät puolisoni kuljetti omalla autollaan toisena päivänä lähimpään kauppaan, jonne on matkaa 50 kilometriä. Siellä ne vihelteli ja ihasteli näkymiä. Mitään ei ostaneet. En minä ollut varautunut heidän syöttämiseen kolmeksi päiväksi, vaan yhteen yhteiseen ateriaan.

Oliks sun lapset kans erityislapsia?

Vierailija
49/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko koiranne nimi kenties penis?

Vierailija
50/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillataan vartaita ja savustetaan lohi. Kylkeen uudet perunat ja silliä ja tzatsikia.

Paistetaan myös muurikkalettuja, mitkä nautitaan kermavaahdon ja tuoreiden marjojen tai hillon kera. 

Sitten vielä loppuillasta paistetaan makkaraa nuotiolla tai grillissä.

Juomana meillä tarjoillaan valkkaria, lonkeroa, olutta ja limpparia.

Vierailija
51/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa, grillattuja auratäytteisiä pekonisieniä, uusia perunoita, erilaisia salaatteja, patonkia, marjatorttua, pannukahvit.

Ruuan kanssa tarjolla valkoviiniä, jäävettä ja olutta

Vierailija
52/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjotaan ulko-ovea ja varmemmaksi vakuudeksi potku persamuksille.

No siinäpä reippaat tarjoomukset! Jää taatusti mieleen.

Vierailija
53/69 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärikakkua, onneksi vieraat ovat kylässä vain muutaman tunnin.

Vierailija
54/69 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tule vieraita mutta jos sattuisi joku tupsahtamaan niin menuna löytyy: savustettu lohi, uudet perunat ja voi-sipulikastike. Korvasienimuhennos ja salaatti.

Yhdelle päivälle on suunniteltuna itse marinoidut katkaravut, pääruoaksi kunnon pihviä grillissä ja chimchurria, tai jos hyvää pihvilihaa ei sattuisi löytymään niin sitten ribsejä.

Jälkkäreistä ei niin tykätä, joten lättyjä paistellaan jos siltä tuntuu, lisukkeena mansikat ja vaniljajäätelö

Vierailija
55/69 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mille juhannusvieraille?

Vierailija
56/69 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina uusia perunoita, grillipihvejä ja salaatteja

Lauantaina uusia perunoita ja savustettua lohta sekä salaatteja

Sunnuntaina rippijuhla jossa saaristolaisleipiä kylmäsavumoussella, voileipäkakku, kasvispiirakka. Mansikkabritakakku, kinuski täytekakku, suklaapalat

Illalla uusia perunoita ja erilaisia makkaroita sekä salaatteja

Juomina vesi, pommac, cokis, maito

57/69 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä näkymin aattona Neo's Twisteriä, ja juhannuspäivänä törmäilyautoja 😃 

Vierailija
58/69 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yömakkaraa saavat ainakin ja aamulla munaa.

Vierailija
59/69 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraista ei vielä varmuutta mutta aaton menu on:

- varhaisperunat (keitettynä/grillattuna/salaattina ei vielä päätetty)

- grillattuja tiikerirapuja valkosipuli-voikastikkeella

- thai kalanyytit (kuha/siika/ahven mitä sattuu samaan)

- mansikka-halloumi salaatti

- Tabbouleh-salaatti

- patonkia/ciabattaa 

Jälkiruokana mansikkabrita

Raparperisangriaa ja limoncello spritziä juomina (myös alkoholittomana)

Yöpalaksi grillataan erilaisia makkaroita

Juhannuspäivänä sit savustetaan lohta ja grillataan kokonainen naudan sisäfile. Kaveriksi chimichurri-kastiketta, varhaisperunat, tilli-kermaviilikastike ja vihreä salaatti. Jälkkäriksi muurinpohjaletut hillon ja kermavaahdon kanssa.

Vierailija
60/69 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusia perunoita, silliä, savustettua lohta, graavilohta, erilaisia salaatteja. Ja tietty sitä mansikkakakkua! Juomana lähdevettä, kuohuviiniä ja olutta. Kahvia ja teetä.

Vaikkei vielä edes mansikat kasva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan