Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs teidän juhannusvieraille tarjoillaan tänä jussina?

Vierailija
13.06.2024 |

Nämä juhannusmenut on kivoja kuulla. Vaikka sitten olisi makkaraa, kaljaa ja valmispohjaan tehty mansikkakakku :D

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusia perunoita, silliä, savustettua lohta, graavilohta, erilaisia salaatteja. Ja tietty sitä mansikkakakkua! Juomana lähdevettä, kuohuviiniä ja olutta. Kahvia ja teetä.

Mistä saat uusia perunoita kun niitä nostetaan vasta syksymmällä?

Voi niitä nostaa aiemminkin.

Ne on varhaisperunoita.

Samoja perunoita - ihan sama, kuinka niitä nimität. Saivartelua.

On niillä eroa. Varhaisperuna on varhain valmistuva usein aika mauton ja vetinen peruna. Vanha peruna on tätä parempi. Uusi peruna on sitten kunnon peruna, esimerkiksi Siikli, ja se valmistuu myöhemmin.

Vierailija
22/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusia perunoita, silliä, savustettua lohta, graavilohta, erilaisia salaatteja. Ja tietty sitä mansikkakakkua! Juomana lähdevettä, kuohuviiniä ja olutta. Kahvia ja teetä.

Voi niitä nostaa aiemminkin.

Ne on varhaisperunoita.

Samoja perunoita - ihan sama, kuinka niitä nimität. Saivartelua.

On niillä eroa. Varhaisperuna on varhain valmistuva usein aika mauton ja vetinen peruna. Vanha peruna on tätä parempi. Uusi peruna on sitten kunnon peruna, esim

Olet tainnut ostaa ruotsalaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on juhannus? Mikä se on?

Vierailija
24/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpaan tulee kaikille myös isälle ja äidille.

Eiku se olikin jouluna.

Vierailija
25/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle vieraille?

Vierailija
26/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena ei oteta vastaan vieraita. Oikeastaan ei muulloinkaan.

Vierailija
27/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, eikä vieraita ole edes tulossa. Onneksi. Yksin mässäilen kaiken, mitä kaupasta jaksan kantaa. Juhannuksena syön samoja ruokia kuin muulloinkin. Minulle se on vain päivä muiden joukossa. Vain joulu tekee poikkeuksen.

Vierailija
28/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haulikon suolapanoksia ahteriin.

Vierailija
29/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhomakkaroita, muuhun ei ole varaa, viinat saavat tuoda itse.

Vierailija
30/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraille?

Vierailija
31/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ei tule mitään juhannusvieraita. 

Vierailija
32/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harson alta. 

Taidat asua kerrostalossa kun et tiedä 

Vierailija
33/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me tehdään yhdessä vieraiden kanssa ruokaa. Sellaisia, jotka voi valmistaa etukäteen ja tarjoilla ulkona, eli ei lämpimänä tarjottavia, vaan erilaisia salaatteja, piiraita, pasteijoita, leipiä ja levitteitä. Ei lihaa. 

Vierailija
34/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mansikka-raparperi Brita,se on meillä perinne. Itse keittelen raparperihillon siihen, hillo on hyvää myös grillatun halloumin kanssa. Uusia perunoita voilla tietysti, erilaisia lihoja grilliin, minttuista jugurttisoosia, mansikka/vesimeloni/fetasalaattia. Aika perussettiä, mutta niin hyvää!

Saadaan mökille mieluisia vieraita, joiden kanssa yhdessä kokkaillaan ulkona kesäkeittiössä. 

Vierailija
35/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi juhannuksena tulla vieraita. Meillä kahdella aikuisellakin on viikon ruokalasku jo lähes 200e jos ostetaan terveellistä ja laadukkaampaa ruokaa eikä kaikkea tehdä itse vaan einestäkin tai puolivalmistetta.

Juhannusviikolla nostetaan kaikkien tuotteiden kilohintoja kuten on nähty aiemminkin. Kaikissa kasviksissa on parin euron juhannuslisät. Kyllä kauppias tietää mitä ihmiset haluaa juhlapyhiksi niin nostetaan hinnat.

Kenellä on enää varaa ruokkia vieraitakin.

Vierailija
36/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa vieraita. Olisipa ystäviä.

Vierailija
37/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat tuo omat ruokansa ja juomansa tänne mökille. Kauppaan on jotain 15 km jos loppuu niin saa hakea lisää koska minun jääkaappiin mahtuu ehkä 4 ihmisen ruuat. En tarjoa mitään. No saunaan pääsee ilmaiseksi kun sitä itse lämmitän kuitenkin.

Vierailija
38/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompeleet silmäkulmaan kännissä kaatuneelle/lisähappea hukuksiin joutuneelle/nesteytys kuivuneelle vanhukselle/rtg lähete fillarin kanssa kaatuneelle/,,,,,,, - tervetuloa päivystykseen. Olemme auki 24/7.

Vierailija
39/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi juhannuksena tulla vieraita. Meillä kahdella aikuisellakin on viikon ruokalasku jo lähes 200e jos ostetaan terveellistä ja laadukkaampaa ruokaa eikä kaikkea tehdä itse vaan einestäkin tai puolivalmistetta.

Juhannusviikolla nostetaan kaikkien tuotteiden kilohintoja kuten on nähty aiemminkin. Kaikissa kasviksissa on parin euron juhannuslisät. Kyllä kauppias tietää mitä ihmiset haluaa juhlapyhiksi niin nostetaan hinnat.

Kenellä on enää varaa ruokkia vieraitakin.

Samat sanat. Ei paljon kiinnosta syöttää syöpäläisiä. Jos asia olisi vastavuoroista, niin silloin kyllä kävisi. Mutta mutta. Meillä kävi minulle vieraita puolison sukulaisia kolmessa eri porukoissa mässäilemässä ja yöpymässä. He eivät ole esittäneet vastakutsua. Joten ei tuu vieraita. Samoin mun sukulaiset on sairaan kitupiikkejä. Koskaan eivät vastavuoroisesti tarjoa mitään.

Vierailija
40/69 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraat tuo omat ruokansa ja juomansa tänne mökille. Kauppaan on jotain 15 km jos loppuu niin saa hakea lisää koska minun jääkaappiin mahtuu ehkä 4 ihmisen ruuat. En tarjoa mitään. No saunaan pääsee ilmaiseksi kun sitä itse lämmitän kuitenkin.

Ajattele kun meille tuli kolmeksi päiväksi yks paritsa, joiden piti vain käydä kylässä. Heidät puolisoni kuljetti omalla autollaan toisena päivänä lähimpään kauppaan, jonne on matkaa 50 kilometriä. Siellä ne vihelteli ja ihasteli näkymiä. Mitään ei ostaneet. En minä ollut varautunut heidän syöttämiseen kolmeksi päiväksi, vaan yhteen yhteiseen ateriaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi