Mitäs teidän juhannusvieraille tarjoillaan tänä jussina?
Nämä juhannusmenut on kivoja kuulla. Vaikka sitten olisi makkaraa, kaljaa ja valmispohjaan tehty mansikkakakku :D
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusia perunoita, silliä, savustettua lohta, graavilohta, erilaisia salaatteja. Ja tietty sitä mansikkakakkua! Juomana lähdevettä, kuohuviiniä ja olutta. Kahvia ja teetä.
Mistä saat uusia perunoita kun niitä nostetaan vasta syksymmällä?
Voi niitä nostaa aiemminkin.
Ne on varhaisperunoita.
Samoja perunoita - ihan sama, kuinka niitä nimität. Saivartelua.
On niillä eroa. Varhaisperuna on varhain valmistuva usein aika mauton ja vetinen peruna. Vanha peruna on tätä parempi. Uusi peruna on sitten kunnon peruna, esim
Olet tainnut ostaa ruotsalaisia.
Turpaan tulee kaikille myös isälle ja äidille.
Eiku se olikin jouluna.
Juhannuksena ei oteta vastaan vieraita. Oikeastaan ei muulloinkaan.
Ei mitään, eikä vieraita ole edes tulossa. Onneksi. Yksin mässäilen kaiken, mitä kaupasta jaksan kantaa. Juhannuksena syön samoja ruokia kuin muulloinkin. Minulle se on vain päivä muiden joukossa. Vain joulu tekee poikkeuksen.
Jauhomakkaroita, muuhun ei ole varaa, viinat saavat tuoda itse.
Luojan kiitos ei tule mitään juhannusvieraita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusia perunoita, silliä, savustettua lohta, graavilohta, erilaisia salaatteja. Ja tietty sitä mansikkakakkua! Juomana lähdevettä, kuohuviiniä ja olutta. Kahvia ja teetä.
Mistä saat uusia perunoita kun niitä nostetaan vasta syksymmällä?
Harson alta.
Taidat asua kerrostalossa kun et tiedä
No me tehdään yhdessä vieraiden kanssa ruokaa. Sellaisia, jotka voi valmistaa etukäteen ja tarjoilla ulkona, eli ei lämpimänä tarjottavia, vaan erilaisia salaatteja, piiraita, pasteijoita, leipiä ja levitteitä. Ei lihaa.
Ainakin mansikka-raparperi Brita,se on meillä perinne. Itse keittelen raparperihillon siihen, hillo on hyvää myös grillatun halloumin kanssa. Uusia perunoita voilla tietysti, erilaisia lihoja grilliin, minttuista jugurttisoosia, mansikka/vesimeloni/fetasalaattia. Aika perussettiä, mutta niin hyvää!
Saadaan mökille mieluisia vieraita, joiden kanssa yhdessä kokkaillaan ulkona kesäkeittiössä.
Miksi pitäisi juhannuksena tulla vieraita. Meillä kahdella aikuisellakin on viikon ruokalasku jo lähes 200e jos ostetaan terveellistä ja laadukkaampaa ruokaa eikä kaikkea tehdä itse vaan einestäkin tai puolivalmistetta.
Juhannusviikolla nostetaan kaikkien tuotteiden kilohintoja kuten on nähty aiemminkin. Kaikissa kasviksissa on parin euron juhannuslisät. Kyllä kauppias tietää mitä ihmiset haluaa juhlapyhiksi niin nostetaan hinnat.
Kenellä on enää varaa ruokkia vieraitakin.
Tulisipa vieraita. Olisipa ystäviä.
Vieraat tuo omat ruokansa ja juomansa tänne mökille. Kauppaan on jotain 15 km jos loppuu niin saa hakea lisää koska minun jääkaappiin mahtuu ehkä 4 ihmisen ruuat. En tarjoa mitään. No saunaan pääsee ilmaiseksi kun sitä itse lämmitän kuitenkin.
Ompeleet silmäkulmaan kännissä kaatuneelle/lisähappea hukuksiin joutuneelle/nesteytys kuivuneelle vanhukselle/rtg lähete fillarin kanssa kaatuneelle/,,,,,,, - tervetuloa päivystykseen. Olemme auki 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi juhannuksena tulla vieraita. Meillä kahdella aikuisellakin on viikon ruokalasku jo lähes 200e jos ostetaan terveellistä ja laadukkaampaa ruokaa eikä kaikkea tehdä itse vaan einestäkin tai puolivalmistetta.
Juhannusviikolla nostetaan kaikkien tuotteiden kilohintoja kuten on nähty aiemminkin. Kaikissa kasviksissa on parin euron juhannuslisät. Kyllä kauppias tietää mitä ihmiset haluaa juhlapyhiksi niin nostetaan hinnat.
Kenellä on enää varaa ruokkia vieraitakin.
Samat sanat. Ei paljon kiinnosta syöttää syöpäläisiä. Jos asia olisi vastavuoroista, niin silloin kyllä kävisi. Mutta mutta. Meillä kävi minulle vieraita puolison sukulaisia kolmessa eri porukoissa mässäilemässä ja yöpymässä. He eivät ole esittäneet vastakutsua. Joten ei tuu vieraita. Samoin mun sukulaiset on sairaan kitupiikkejä. Koskaan eivät vastavuoroisesti tarjoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vieraat tuo omat ruokansa ja juomansa tänne mökille. Kauppaan on jotain 15 km jos loppuu niin saa hakea lisää koska minun jääkaappiin mahtuu ehkä 4 ihmisen ruuat. En tarjoa mitään. No saunaan pääsee ilmaiseksi kun sitä itse lämmitän kuitenkin.
Ajattele kun meille tuli kolmeksi päiväksi yks paritsa, joiden piti vain käydä kylässä. Heidät puolisoni kuljetti omalla autollaan toisena päivänä lähimpään kauppaan, jonne on matkaa 50 kilometriä. Siellä ne vihelteli ja ihasteli näkymiä. Mitään ei ostaneet. En minä ollut varautunut heidän syöttämiseen kolmeksi päiväksi, vaan yhteen yhteiseen ateriaan.
On niillä eroa. Varhaisperuna on varhain valmistuva usein aika mauton ja vetinen peruna. Vanha peruna on tätä parempi. Uusi peruna on sitten kunnon peruna, esimerkiksi Siikli, ja se valmistuu myöhemmin.