Koira ei opi sisäsiistiksi :(
Heippa!
Mulla on elämäni kolmas pentu nyt kotona, 6kk ikäinen molossimix.
Kasvattaja alkoi jo opettaa pentuja ruoan jälkeen pihalle jne. Jatkoin samaa kuin aiempien pentujen kanssa, eli jatkuvasti ulos leikin, ruoan, unien yms. jälkeen. Välillä mennyt paristi n. viikon putkeen ilman vahinkoja.
Käytän koiran ulkona ja ruokin heti aamulla, jolloin tekee kakat ja pissat. Silti työpäivän aikana on melkein aina pissat ja/tai kakat vaikka en anna litkiä vettä. Sitten lenkki töiden jälkeen jolloin kakkaa ellei ole jo kakannut. Alkuillasta ruoka ja lenkki, tekee toiset tai kolmannet kakat.
Viimeinen pissatus juuri ennen nukkumaanmenoa. Yön aikana silti pissaa, vaikka 7-9h kyllä pitäisi mennä ilman
Olen poikki tähän :( En toru koiraa kun ei pissaa tai kakkaa koskaan aikanani, mutta miten lähteä opettamaan?
Aiemmat koirat oppivat jo 4-5kk välissä täysin sisäsiisteiksi
Kommentit (49)
Mun kääpiövillakoiralla meni 8kk oppia täysin sisäsiistiksi. Oli muuten turhauttavaa. Sitten tuli onneksi kesä ja oltiin todella paljon ulkona. Minä olin käsivaivan takia sairaslomalla, joten käytin tilaisuuden hyväksi ja oltiin päivät pitkät ulkona ja koira siinä jotenkin tajusi, että tehdään ulos.
Sen jälkeen on tehnyt sisälle vain ollessaan kipeä. Ja se on ollut vähän sellainen merkki, että nyt pitää viedä pitää viedä lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vai että molossimix. Parasta on jos viet sen heti piikille. Välttyvät sivulliset koirat sekä ihmiset turhalta vaaralta. Myöhemmin voit halutessasi hankkia normaalin terveen ja tervepäisen koiran.
Oikein hyvä neuvo, voisi ne kaikki loputkin koirat viedä piikille.
Ihan ekaksi on pakko kysyä että miksi hlvetissä molossimix? Tietty vielä kerrostalossa. Toisekseen, sekarotuisen pennuttaja ei ole kasvattaja. Jos pentu ei millään pysty olemaan sisäsiisti, voisiko sillä olla rakenteellinen vika? Minkälainen kauppasopimus sulla on koirasta? Korvaako kasvattaja rakennevikoja tai tuleeko vastaan jos tarvitaan ell apuja?
Onko molossi se mastodontin kokoinen elukka? Sitten avauksen on pakko olla provo. Ei kai kukaan täysjärkinen - edes koiraihmisten skaalalla mitattuna - sellaista ota.
"En toru koiraa kun ei pissaa tai kakkaa koskaan aikanani"
Pidä huoli, ettet toru myöskään silloin jos pissaa tai kakkaa aikanasi. Ei koiraa kuulu torua siitä, ettei pysty pidättelemään niin pitkää aikaa kuin siltä vaadit tai asiasta mitä itse et ole sille osannut opettaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan ottaa koiraa kusemaan ja paskomaan lattioilleen. Yök.
Koira on tyhmä eläin. Kissanpentu oppii heti käymään laatikollaan, kun sille se näytetään.
Koira on älykkäämpi, kuin ihminen ymmärtää. Paskominen ei ole merkki älykkyydestä. Luin juuri kurssin avustajaeläimistä sote-aloilla. Oli muitakin eläimiä, kuin koirat, mutta yhtään kissaa ei esimerkeissä tainnut olla. Ei sillä, että kissat olis yhtään vähemmän arvokkaita, mutta nosti koirat ihan uudelle tasolle minun mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et anna koiralle vettä kun olet tuntikausia pois? Ei koira huvikseen juo. Olet kyllä kunnon ihmispèrse.
Koiralla on kyllä vesikippo koko ajan, ohjaan vaan lepäämään ennen lähtöä ettei juuri ennen lähdön hetkeä litkisi hirveetä määrä. Saa kyllä juoda aina kun janottaa, pälli.
Ja kun olet lähtenyt tää menee litkiin hirveen määrän? Miten aattelit että tuo toimii?
En ymmärrä miksi kukaan ottaa koiraa kusemaan ja paskomaan lattioilleen. Yök.
Koira on tyhmä eläin. Kissanpentu oppii heti käymään laatikollaan, kun sille se näytetään.