Onko vanhempasi sanonut sinulle jotakin minkä muistat lopun elämäsi ajan?
Itse en paljoa lapsuudestani muista, mutta isäni viimeiset sanat tulen muistamaan koko elämäni ajan..
"Poika?? vieläkö pidät tikkaista kiinni??"
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin joskus etten haluaisi että avain on hänellä. Vastaus oli että "älä ole paranoidinen". Nimen vielä yhdisti lauseeseen. Avain on edelleen hänellä, on tosin oviketju.
En ymmärrä. Siis miksi et anna äidillesi kotisi avainta?
Itse olen aina antanut.
Meillä joillakin on sellaisia äitejä, joilla ei ole kaikki muumit laaksossa. Sellaisia äitejä ei haluta omaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Isä aina sanoi että ihan sama mitä työtä teet vaikka paskaojaa kaivat niin tee se kunnolla. Tätä olen noudattanut. Ja olen täällä maalla niitä ojiakin kaivanut.
Samoin sanoi minunkin isäni ja sen olen sisäistänyt. Kun menin ensimmäiseen työpaikkaani hän sanoi myös : jos joku vaikka kuinka paskamaisesti sanoo, niin älä suutu vaan ota opiksesi. Sitäkin olen noudattanut.
Ihan äärettömän paha mieli tuli, kun luin ketjun 😢. Olen kuullut itsekin yhtä ja toista edesmenneen äitini suusta. Rauhan sain, kun hän kuoli.
Klassikot:
- Oot kuin paska Junttilan tuvan seinässä
- Oot kuin pystyynpaskannettu lapamato
- Ota pyörä haaruihis ja lähe sotkemaan
"Ve jä ittes h i r t e e n" (tulisiko noin julkaistuksi) -kännisen äitini sanat kun olin n.15-vuotias, kun jonkun mitättömän pikkuriidan lomassa kysyin että mitä minun pitäisi tehdä, kun mikään ei kelpaa.
Sen juopon suusta on kyllä tullut aika monta muutakin kuolematonta lausahdusta, mutta tuo on jäänyt hyvin mieleen.