Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vanhempasi sanonut sinulle jotakin minkä muistat lopun elämäsi ajan?

Vierailija
12.06.2024 |

Itse en paljoa lapsuudestani muista, mutta isäni viimeiset sanat tulen muistamaan koko elämäni ajan..

"Poika?? vieläkö pidät tikkaista kiinni??"

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun antoivat ekan kännykän niin sanoivat samalla mulle puhelinnumeron. Olen muistanut sen ainakin 30 vuotta.

Vierailija
22/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on kutsunut minua useasti äpäräksi, kun meillä on ollut riitaa ja hän haukkui minua isälleni.

Ei ollut kiva kuulla omaan huoneeseen tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin nuorena teini-ikäisenä vakavaan psyykkiseen sairauteen. Äitini oli vihainen minulle, kun aiheutin perheelle häpeää. Lisäksi hän joutui pitämään kulisseja pystyssä.

Vierailija
24/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntynyttä lastani katsomaan tullut isäni kommentoi kaverilleen puhelimessa, "no yrittää se siitä huolta pitää". Ärsytti, muistan edelleen. 

Vierailija
25/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta (nimi) ei tule koskaan mitään.

Eikä minusta tullutkaan yhtään mitään. Isä oli oikeassa.

Vierailija
26/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, miltä toisesta tuntuu. Ajattele, mitä toiset sinusta ajattelevat. Empatian ja hyvän käytöksen ohjeita, jotka tänä päivänä haitta, kun kukaan muu ei tunnu ajattelevan.

Vierailija
27/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit tuako sinä siinä itket? Ethän sinä ole menettänyt mitään!

Huusi äitini isoveljeni hautajaisissa.

Vierailija
28/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko elämäni normaalipainoinen. Isäni sanoi minulle kerran, että syönkö elääkseni vai elänkö syödäkseni. Tarkoitus oli vihjata, että olen hänen mielestään liian lihava ja minun pitäisi laihduttaa. Olin silloin vähän päälle parikymppinen.

Äitini haukkui minua friikiksi ja jotenkin muuten, kun en halunnut lähteä hänen kanssaan baariin illalla keskellä talvea. Olin tullut alkuillasta kipeäksi ja olin pienessä kuumeessa. Olisin halunnut jäädä majapaikkaan nukkumaan, jossa olimme. Päätin lähteä, kun ei siitä raivoamisesta ja haukkumisesta olisi muuten tullut loppua.

Vierailija
29/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveljeni yritti itsemurhaa niin isäni totesi että älä sää vaan yritä, mitähän sukulaiset siitä sanoisi.

Vierailija
30/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini haukkui minut kerran huor@ksi. En ikimaailmassa sanoisi tuollaista omalle lapselleni enkä kyllä kenellekään muullekaan.

Hän on myös uhkaillut itsem*rhalla, kun mulla oli teini-ikäisenä vaikeaa.

Mun äiti on samanlainen. Haukkunut horoperseeksi, vaikken ole, ja ollessani teini-ikäinen hän purki mulle tuntojaan halusta tappaa itsensä. Aivan kuin mulla ei olisi ollut omia teini-iän ongelmia, itsetunto-ongelmia ja muita epävarmuusasioita mielessä. Täytyy vielä ottaa äidin itsemurha-aatokset kannettavaksi.

Vierailija
31/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä huoli poikaseni, olen minä ennenkin moottorisahaa käyttänyt."

Vierailija
32/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin aknesta teini-iässä. Olin kotona ilman meikkiä, jolloin äiti tokaisi minulle, että mene pesemään kasvot ja laita pakkelia naamaan, kun olet niin ruma... 

Vierailija
33/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni sanat kun olin teini-ikäinen; Kukakohan mies sinutkin huolii?? Ja miehelleni; en olisi uskonut, että Xxx pääsee naimisiin. Luulin jäävän vanhaksipiiaksi. 

Vierailija
34/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Ei sinusta tule koskaan hyvää äitiä.

Äidiltä tyttärelle.

Vierailija
35/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vit tuako sinä siinä itket? Ethän sinä ole menettänyt mitään!

Huusi äitini isoveljeni hautajaisissa.

Lämmin halaus sinulle

Vierailija
36/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteuta vaan rohkeasti unelmasi, me autetaan. Ihminen pystyy mihin haluaa ja jos epäonnistut niin kotiin voit aina tulla.

Vierailija
37/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini haukkui minut kerran huor@ksi. En ikimaailmassa sanoisi tuollaista omalle lapselleni enkä kyllä kenellekään muullekaan.

Hän on myös uhkaillut itsem*rhalla, kun mulla oli teini-ikäisenä vaikeaa.

Mun äiti on samanlainen. Haukkunut horoperseeksi, vaikken ole, ja ollessani teini-ikäinen hän purki mulle tuntojaan halusta tappaa itsensä. Aivan kuin mulla ei olisi ollut omia teini-iän ongelmia, itsetunto-ongelmia ja muita epävarmuusasioita mielessä. Täytyy vielä ottaa äidin itsemurha-aatokset kannettavaksi.

Hyvät hyssykät, onko meillä sama äiti? Minun äiti kutsui minua myös hu oraksi, vaikka ikinä ollutkaan ollut seksin kanssa tekemisissä, ja syytti/epäili huumeista (ei ikinä), ja uhkaili myös tuolla its arilla useampaankin otteeseen. Todellakin elin pelossa koko lapsuuden ja nuoruuden.

Vierailija
38/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä aina sanoi että ihan sama mitä työtä teet vaikka paskaojaa kaivat niin tee se kunnolla. Tätä olen noudattanut. Ja olen täällä maalla niitä ojiakin kaivanut.

Vierailija
39/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin joskus etten haluaisi että avain on hänellä. Vastaus oli että "älä ole paranoidinen". Nimen vielä yhdisti lauseeseen. Avain on edelleen hänellä, on tosin oviketju.

En ymmärrä. Siis miksi et anna äidillesi kotisi avainta?

Itse olen aina antanut. 

Vierailija
40/45 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä mitä muut uskovat susta, tärkeintä että itse tiedät totuuden.