Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummilahjan myyminen rahapulassa

Vierailija
12.06.2024 |

Oletko myynyt tai vaihtanut esim. kummikorun rahapulassa tai jos et kertakaikkiaan ole kokenut tarpeelliseksi säästää sitä?

Mitä ajattelet asiasta? Onko moraalisesti ok?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oma vai lapsen?

Tämä on hyvä kysymys. Lahja on lapsen. Etenkin jos se on arvokas, vanhemmat eivät saa realisoida sitä. Lapsi saa sitten kun on 18. 

lahja on annettu lapselle. 

Vierailija
22/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunhan se on, voit tehdä sillä mitä haluat. Mutta jos kyse on lapsesi kummilahjasta, myyminen on väärin.

Ei pelkästään väärin vaan voi myös olla petos /rikos 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli sitä mieltä, että en voi myydä kyseistä korua. Oli suorastaan järkyttynyt kun kerroin harkitsevani asiaa. Halusin kysyä siksi, että mitä mieltä muut ihmiset ovat asiasta.

Ehkä äitisi voisi ostaa sen, jos se kerran on hänelle tärkeä (vai miettiikö vain, mitä kummisi sanoo, jos saa tietää)? Siinä tapauksessa voisit ehkä ostaa sen myöhemmin takaisin, jos haluat. On mielestäni kyllä outo tilanne, jos äitisi tietää, että tarvitset kipeästi ne rahat.

Vierailija
24/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä myy sitä, vaan vie se kanikonttoriin.

Vierailija
25/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä myy sitä, vaan vie se kanikonttoriin.

Kiitos, en edes osannut ajatella tätä vaihtoehtoa.

Vierailija
26/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei. Lapsen kummilta saatu lahja on seissy kaapissa kohta 15 vuotta. 

Vierailija
27/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panttilainaamo huomioi koruarvonkin, eli sieltä saa yleensä paremmin kuin romukullaksi myymällä.

Vierailija
28/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja panttia ei ole pakko lunastaa takaisin.

Vierailija
29/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiäkö sinä äidillesi kerrot tuollaisia asioita??? Varsinkin kun oletan että koru ei ole edes aktiivisessa käytössäsi joten hän ei huomaa onko se sinulla enää vai ei.

Itse opin jo vuosia sitten että kaikkin parhaiten elämä sujuu ja vähimmällä pääsee kun käyttää todella kovaa filtteriä sen suhteen mitä juttuja vanhemmille kertoo. 

Vierailija
30/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvettiäkö sinä äidillesi kerrot tuollaisia asioita??? Varsinkin kun oletan että koru ei ole edes aktiivisessa käytössäsi joten hän ei huomaa onko se sinulla enää vai ei.

Itse opin jo vuosia sitten että kaikkin parhaiten elämä sujuu ja vähimmällä pääsee kun käyttää todella kovaa filtteriä sen suhteen mitä juttuja vanhemmille kertoo. 

Olet oikeassa. Olen pohtinut itsekin, että eipä minulla ole enää velvollisuutta pitää hänelle kirjaa tekemisistäni.

Koru on ollut korurasiassa niin kauan kuin muistan. En ole varma pidinkö sitä lapsenakaan. Suloinenhan se on, mutta enemmän saan siitä irti kun myyn tai panttaan sen.

Vierailija
31/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit oman korun myydä kun on tarpeeton ja rahapula, moni myynyt käyttämättömiä korujaan. 

Vierailija
32/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan myin peräkonttikirppiksellä ihan surutta oppisopimustyöpaikalta valmistujaislahjaksi saamani korun, samoin toisen korun jonka olin saanut sukulaiselta lahjaksi toisesta tutkinnosta valmistumisesta. Molemmat Kalevalat vain pölyttyivät parikymmentä vuotta suotta piirongin laatikossa kun en ole ikinä tykännyt rintaneuloista tai kolhon kokoisista kiviriipuksista.

Vierailija
33/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt kummikoruni sekä muitakin lahjaksi saamiani koruja. En ollut edes rahapulassa. En ollut rehellisesti sanottuna yhtään kiintynyt niihin, joten ei ollenkaan kirpaissut myydä. Lahjan antajalle tai vanhemmilleni en ole myynnistä sanonut, mutta jos he jostain syystä suoraan asiasta kysyisivät, en valehtelisi vaan kertoisin, ettei minulla ole niitä enää.

Vierailija
34/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran arvelisit myynnillä saavasi euroja ?