Te, jotka myönnätte, että itsessäkin oli vikaa, kun ero tuli
Kommentit (58)
En tehnyt töitä suhteen eteen vaan elin elämääni ja lähdin kun kyllästyin. Jätin toisen miehen vuoksi.
Rikkinäinen, kärsin mielenterveyden kanssa. Nuori, kokematon, heikko itsetuntemus.
Olin liian kiltti ja sinisilmäinen.
Liian tarvitseva, toisaalta en osannut vastaanottaa rakkautta. Liian itsenäinen samaan aikaan. Kova kuori, kolhittu. Ei tunteiden hallintaa, paljon masentelua ja itkua. Liian vaativa itselle, toisaalta liian kiltti.
Joustin ensin liikaa ja sitten tulin kiukkuiseksi ja torjuvaksi.
Huono valitsemaan silloin nuorena ja siinä vaiheessa turhan luottavainen.
Miksi kertoisin yksityisasioitani keskustelupalstalla, jossa käyvät ihmiset, jotka penkovat minun ja muiden asioita?
Ei tullut opiskeltua terapeutiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole miehiä.
Onpas. Vaikea sanoa jotain tiettyä, mutta molemmissa vikaa. M50
Liian kiltti, liian kauan kynnysmattona, uskoin liian kauan, että kyllä tää tästä.
Jos pettää tai lyö kerran, tekee sen kyllä toistekin.
Eli opin mitkä ovat rajat, mitkä vedän muille ja mitä suostun enää katsomaan. Olen myös opetellut keskustelemaan vaikeistakin asioista avoimesti
Yksikään suomalainen nainen ei julkisesti myönnä olleensa syyllinen eroon. Vika on aina tavalla tai toisella miehessä. Aina.
En uskaltanut/osannut sanoa ääneen mitä halusin ja tarvitsin, ja sitten katkeroiduin siitä, etten saanut sitä.
Eihän se vika koskaan pelkästään yksin siinä eukossa ole. Myös anopilla on osuutensa asiaan.
"Olin liian itsenäinen."
"Olin liian kiltti ja sinisilmäinen."
"Joustin ensin liikaa ja sitten tulin kiukkuiseksi ja torjuvaksi."
"Huono valitsemaan silloin nuorena ja siinä vaiheessa turhan luottavainen."
"Ei tullut opiskeltua terapeutiksi."
"Liian kiltti, liian kauan kynnysmattona, uskoin liian kauan, että kyllä tää tästä."
näistä yksikään ei ole oma vika ja suhde olisi päättynyt joka tapauksessa.
Ihastuin toiseen ja annoin sen tunteen viedä pitkän parisuhteeni. Olin myös riitatilanteissa huutaja.
Nykyisessä parisuhteessani ei riidellä ja kaikki on hyvin:)
Vierailija kirjoitti:
Yksikään suomalainen nainen ei julkisesti myönnä olleensa syyllinen eroon. Vika on aina tavalla tai toisella miehessä. Aina.
Tämä on oman pääsi sisäistä puhetta tai provosoimista, saadaksesi haluamasi tiedon.
On tilanteita, joissa minkään maalainen nainen ei ole syyllinen eroon. Tämä on miehen ollessa esim. väkivaltainen naista ja/tai lapsia kohtaan.
Muita kysymyksiä?
En ottanut tarpeeksi painokkaasti puheeksi, miten paljon kärsin miehen aiheettomasta mustasukkaisuudesta.
Ajattelin, että puhuminen ei auttaisi mitään ja sekin vain tulkittaisiin haluksi "salata pettäminen".
Epäluotettava, epärehellinen, valheellinen, pettäjä.