Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sijoittamisesta ja säästämisestä innostuneet naiset kuvittelevat olevansa niin ainutlaatuisia lajissaan?

Vierailija
12.06.2024 |

Vinkkejä ja neuvoja saa jakaa somessa niin paljon, kuin haluaa ja varmasti niistä moni saa hyviä vinkkejä. Kenenkään taas ei ole pakko katsoa kenenkään videoita, tekstejä tms, jos ei halua.

Monet someryhmät ja itse somettajat keskittyvät sijoittamiseen ja säästämiseen, mikä on hyvä. Miksi silti niin valtavan moni asiasta innostunut nainen kuvittelee itsestään liikoja ja ikäänkuin säälien katsoo muita olettaen, että varmasti kukaan  muu ei omista rahastoja tms. Samat matamit olettavat kaikkien vähänkin normaalia kalliimpia asioita tekevien ihmisten vain olevan velkaantuneita ja naureskelevat miten itsekin ennen olivat niin tyhmiä, että ostivat kalliin tavaran X ja sitten oli tili tyhjä. Vauraalle ihmiselle ei sinänsä satunnainen muutaman tonnin ostos kauheasti tunnu missään. Mistä sinä tiedät kenellä on massia ja kenellä ei.

Mä en henk koht tunne ketään, kuka ei olisi sijoittanut jo vuosikausia. Mä olen syntynyt kasarin lopulla ja esimerkiksi minulle on sijoitettu rahaa aina. Nyt aikuisena hoidan sen itse. Olen vasta 37v  mutta omakotitalomme on velaton. Ulkomaanmatkoja emme tee velaksi, merkkilaukut on ostettu käteisellä ja lapsillamme on enemmän säästöjä, kuin suurimmalla osalla aikuista.

Miksi on niin vaikea ymmärtää, että tulotasoja on vaan erilaisia, osa pääsee nauttimaan sijoituksistaan jo nuorena, osalla on rikas suku takana yms.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten siinäki tienaa ku ostaa kaikilla vaan ympäri maailman hajautettuja indeksirahastoja. Vaatii tuuria että voittas indeksin ja pitkällä tähtäimellä se ei oo mahdollista.

Vierailija
2/5 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman asenteen. Ei varmasti kaikilla. Tietenkin neuvoja voi jakaa yleisesti ja ne varmasti monta koskettavatkin. Minä sain yhdeltä "sijoitusgurulta" somessa neuvon, että jos jätän sushibuffetissa käymisen pois ja alan kulkea työmatkat julkisilla, niin lopulta minulle kertyy rahaa sen verran, että voin viedä lapseni ulkomaille.

Ihan hyvä, mutta vien lapsiani ulkomaille muutenkin, julkisilla en pääse töihin, koska asun maalla. Sushibuffa ei tunnu rahoissani missään. Mulla on säästöjä/sijoituksia parin uuden omakotitalon hinnan verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti monella ihmisille nuo neuvot ovat hyviä ja auttavat arjessa. Monella vaikuttajalla tosiaan jää huomioimatta se, että aivan valtavan moni ihminen sijoittaa, on lukenut sen pyhät sijoitusraamatut yms. Monen ihmisen taloudellinen tilanne on myös niin hyvä, ettei joku Guccin laukku ole mikään ongelma ja kesälomarahat voi laittaa osakkeisiin vakuutusmaksujen sijaan.

Vierailija
4/5 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä? Nimet tiskiin!

Vierailija
5/5 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen rahaa sijoittava kuvittelee olevansa riittävän hyvä. Jos näin ei olisi, niin edes ne riittävän hyvät eivät koskaan voittaisi mitään. No se tuuri on sitten eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi