Onko oikeasti olemassa kivoja naapureita?
Oletko sinä itse kiva naapuri? Omasta mielestäni olen neutraalinaapuri. En pahemmin juttele naapureiden kanssa, enkä myöskään pidä mitään meteliä. Harvoin naapurit edes näkevätkään minua kun liikun ulkona kaupoissa myöhään illalla.
Kommentit (37)
Mullakin on tosi kivat naapurit. Ja hyvä taloyhtiö kaiken kaikkiaan. Vissiin hyvä tuuri käynyt, toki itsekin teen parhaani ollakseni hyvä naapuri. Ei ole kovin vaikeaa.
Aion tehdä valituksen tupakoivista naapureista!!
Minusta parhaat naapurit on neutraaleja naapureita, eivät aiheuta häiriötä, ehkä moikkaavat ohi mennessään. Enempää en kaipaa.
Naapurit taitaa Suomessa olla toisilleen enimmäkseen täysin yhdentekeviä. Heitä vältellään viimeiseen saakka. Ihan nopeat pakkomoikat voi sanoa ja sitten kipi kipi nopeesti omiin suuntiin. Ei tietookaan mistään talkoista tai pikkujouluglögeistä ainakaan miun kerrostalossa Itä-Suomessa.
Asutaan maalla syrjäkylillä eikä parempia naapureita voisi toivoakaan. Käydään kylässä puolin ja toisin ja jutellaan mukavia. Mistään kyräilystä tai juoruilusta ei ole tietoakaan. Vien aina ylimääräiset kalat mitä saan heille, kun eivät enää itse jaksa kalastaa ja vastapalveluksena isäntä istuttaa meillekin perunat peltoonsa. Metsänomistajat antavat kerätä hakkuun jäljiltä polttopuut ja aina joku auttaa niiden ajossa, kun meillä ei ole traktoria.
Ei enää koskaan kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kiva naapuri! Edellisessä asunnossa naapurina asuvat vanhat rouvat tulivat pyytämään apua milloin minkäkin asian kanssa ja etsin avaimia roskiksesta, vaihdoin palovaroittimen pariston ja soitin naapurin pojan paikalle kun naapuri oli lukinnut itsensä ulos.
Toimit vastuuttomasti.
Tuohan olisi ollut ehdottomasti huoli-ilmoituksen paikka. Helposti unohtuu tuollaisilta levy päälle tai muuten aiheuttavat toiminnallaan vaaraa joko itselleen tai muille.
Meillä on ihan ok rajanaapurit , sellaiset, jotka ovat aina iloisia ja kohteliaita, kun tavataan .
Kahden naapurin päässä on parhaat naapurit, käydään toistemme luona kahvilla, jutellaan aina ohi kulkiessa, autetaan toisa kasvien kastelussa reissujen aikana jne ,
Ja joskus tämä ihana naapuri tuo meille lämpimäisiä <3 olisinpa itse hyvä leipuri niin veisin toki myös. Minä auttelen sitten heitä vauvan kanssa, vien vaunulenkille jne
Mulla on ihan parhaat seinänaapurit. En ole koskaan nähnyt yhtäkään heistä, vaikka ole asunut tässä jo kohta 10 vuotta. Ovat myös hiljaisia. Yläkerrassa ja alakerrassakin mukavan hiljaiset naapurit, jotka tervehtivät ohimennen, mutta eivät höpöttele turhia
t. kerrostaloasukki
Määrittele kiva naapuri? :D
Mun mielestä kiva naapuri on sellainen, joka tervehtii ja sanoo muutaman sanan kohdattaessa. Ei tarvitse jäädä lätisemään sukuselvitystä, mutta sellaista yleistä vaikkapa taloyhtiön asioista tsjp
On touhukas muiden mukana pihan yhteisissä hommissa. Meillähän on tässä enemmänkin yhteisöllisyyttä, kun on yhteinen hyötypuutarha, komposti, puulämmitteinen sauna, yhteiset isommat kerhotilat, pihatyöt ympärivuoden... Näihin sitoudutaan jo asuntoa ostettaessa. Eikä siten pitäisi kellekään tulla yllärinä.
Itse teen viikossa 4-6 tuntia hommia taloyhtiön eteen, kuten miehenikin. Tuolla on listat, kun voi valikoida töitään omien menojensa ja vapaittensa mukaan. Näin ei tule kellekään koko viikkoa hommia, pidetään keveenä, mutta hommat pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Naapurit taitaa Suomessa olla toisilleen enimmäkseen täysin yhdentekeviä. Heitä vältellään viimeiseen saakka. Ihan nopeat pakkomoikat voi sanoa ja sitten kipi kipi nopeesti omiin suuntiin. Ei tietookaan mistään talkoista tai pikkujouluglögeistä ainakaan miun kerrostalossa Itä-Suomessa.
Tervehtiminen riittää. Tuskin kukaan välttelee, ellei naapuri ole osoittautunut kiusankappaleeksi.
En minä kaipaa naapureittein jaaritteluja, kun kuluttavan työpäivän jälkeen saavun kotiin, jossa odottaa myös asioita, jotka täytyy hoitaa ennen kuin pääsen rentoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan ok rajanaapurit , sellaiset, jotka ovat aina iloisia ja kohteliaita, kun tavataan .
Kahden naapurin päässä on parhaat naapurit, käydään toistemme luona kahvilla, jutellaan aina ohi kulkiessa, autetaan toisa kasvien kastelussa reissujen aikana jne ,
Ja joskus tämä ihana naapuri tuo meille lämpimäisiä <3 olisinpa itse hyvä leipuri niin veisin toki myös. Minä auttelen sitten heitä vauvan kanssa, vien vaunulenkille jne
Johan on imelää. Hunaja valuu korvistani, kun luen tätä.
Rt. Monia naapureita ei näe vuosikausiin edes moikkaamista varten. En pidä kovinkaan tärkeänä lässyttää naapurien kanssa jonnin joutavia.
Jokainen pitäköön ensisijaisesti huolen omista asioistaan.
Kiva naapuri on hiljainen ja moikkaa tarvittaessa, eikä tule jatkuvasti vastaan jossain. Välillä ärsyttää kun joitain näkee jatkuvasti ja joitain ei sitten koskaan.
Minä olen kiva naapuri, mutta pelkään että mun pienet lapset eivät.
En tiedä. Moikkaan kyllä itse kaikkia iloisesti, mutta naapurit kyräilevät ja esim. jäävät ovelle odottamaan, että menen ensin hissillä, vaikka hyvin mahtuisi samaan hissiin. Liekö jotain jäljellejäänyttä koronapelkoa?
Kuule ap, ON.
ON todella olemassa huippu naapureita,
Etenkin omakoti- ja pientalo alueilla.
Sekä maaseuduilla.
Kun asutaan omakotitakoissa lähekkäin, niin näitä perheitä yhdistää mitä useimmat asiat:
- kaikki ovat halunneet asunnokseen omakotitalon
- ovat halunneet asumaan juuri tuolle tietylle asueelle
- kaikki asukkaat ovat työssökäyviä, sillä muutoin he eivät olis saaneet lainaa talonsA rakentamiseen. Ovat siis luotto kelpoisia.
- kaikilla on yleensä lapsia 1-3. Jo se yhdistää naapureita
- naapurukset toinivat yhdessä ja yhteisönä, kaupunkis kohtaan mm. katujdn hoidossa,
jätehuollossa, katuvalaistuksessa ja muissa asioissa
- Naapuristo antaa turvaa ja tukea. Pitelee silmällä taloa kun ollaan lomalla
- lapset ovat ns. yhteisiä. Samoin koirat
Naapurit ovat vain ihmisiä, jotka olosuhteista johtuen asuvat lähellä.
Ystävät ja läheiset ovat asia erikseen
Tervehtiä voi. Mihinkään kiltteyteen tai ystävyyteen ei kukaan ole millään tavalla velvollinen vain sen vuoksi, että joku ihminen sattuman kautta asuu lähellä.