pyykinpesuaineelle pallo?
Pyykinpesuaineiden mukana ei ole tullut pitkään aikaan pesuainepalloa. MIhin ihmeeseen lorautan nestemäisen pyykinpesuaineen???
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisivat laittaa taas niitä pesuaineiden kylkiäiseksi. Tai laittaa myyntiin erikseen. Vai onko nääkin jotain muovisia uhkia luonnolle??? Mulla ainakin menee vähemmän pesuainetta palloon, kun siinä pallossa on se tarkka mitta kyljessä, kuin mitä menee koneen lokeroon.
Miksei muuten pesuainepullojen korkit ole sillai kiinni pullossa kuin juomapullojen on?
Varmaan siksi kun sitä korkkia voi käyttää mittana siihen pesuaineen annosteluun.
Toenperrään, niisähän on merkkiviivakin, ainakin muutamissa huomannut.
Tulee ihan liikaa muoviroskaa, jos joka pullossa olisi pesupallo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan pesuainelokeroon, sieltä se valuu pyykinpesukoneeseen. Jos haluan lisää hankaustehoa, niin laitan jonkun pesunkestävän esineen (hierontapallo, koiran lelu tms.) mukaan koneeseen.
Pesuainelokero on tarkoitettu vain jauhemaiselle pesuaineelle. Nestemäinen pitäisi laittaa pesupalloon. Joita ei ilmeisesti saa enää mistään.
Miten en tiennyt tätä ja olen pessyt pyykin varmaan 5 vuotta nestemäisellä. Minulla ei ole puhdasta pyykkiä 5 vuoteen.
Pesuainelokeroon olen aina laittanut ja puhdasta on tullut. Miksi siihen ei saisi laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisivat laittaa taas niitä pesuaineiden kylkiäiseksi. Tai laittaa myyntiin erikseen. Vai onko nääkin jotain muovisia uhkia luonnolle??? Mulla ainakin menee vähemmän pesuainetta palloon, kun siinä pallossa on se tarkka mitta kyljessä, kuin mitä menee koneen lokeroon.
Miksei muuten pesuainepullojen korkit ole sillai kiinni pullossa kuin juomapullojen on?
Korkki on annostelumitta
Vierailija kirjoitti:
Tulee ihan liikaa muoviroskaa, jos joka pullossa olisi pesupallo.
Kun tulivat markkinoille, niin näin olikin ja jengi heitteli surutta roskiin ylimääräiset.
Hyvä, että nykyään ollaan vähän viisaampia.
Löytyy kyllä myytävänä monistakin paikoista pelkällä googletuksella. Eikä maksa maltaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan pesuainelokeroon, sieltä se valuu pyykinpesukoneeseen. Jos haluan lisää hankaustehoa, niin laitan jonkun pesunkestävän esineen (hierontapallo, koiran lelu tms.) mukaan koneeseen.
Pesuainelokero on tarkoitettu vain jauhemaiselle pesuaineelle. Nestemäinen pitäisi laittaa pesupalloon. Joita ei ilmeisesti saa enää mistään.
Empä ennen oo moista kuullu..Ainakin oman koneen ohjeissa oli, että pesuaineen, oli neste tai jauhe, voi laittaa lokeroon.
Vierailija kirjoitti:
Pesuainelokeroon olen aina laittanut ja puhdasta on tullut. Miksi siihen ei saisi laittaa?
Saa laittaa, jos haluaa. "Laakerivikoja voi välttää käyttämällä nestemäistä pesuainetta ja pesupalloa. Lokeroon annosteltu pesujauhe tukkii helposti pesuaineletkun."
Pahus, nyt harmittaa kun unohdin yhden pesupalloistani pesutuvalle, ja mennessäni hakemaan se oli kadonnut sieltä... olisi voinut myydä kalliilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa laittaa, jos haluaa. "Laakerivikoja voi välttää käyttämällä nestemäistä pesuainetta ja pesupalloa. Lokeroon annosteltu pesujauhe tukkii helposti pesuaineletkun."
Jotenkin ironista, että pesuaineen siirtymiseen tarkoitettu letku tukkeutuu pesuaineesta.
Vanha käytetty kuukuppi ajaa saman tehtävän. Leikkaat sen vetimet pois ja peset ennen kuin laitat koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Pahus, nyt harmittaa kun unohdin yhden pesupalloistani pesutuvalle, ja mennessäni hakemaan se oli kadonnut sieltä... olisi voinut myydä kalliilla.
Varmasti näin. Kauppa olisi käynyt kuumana. Uusi pesupallo maksaa nimittäin 0,50 €.
Mun pesuainepullossa on korkki, joka toimii mittana. Siitä on helppo kaataa pesuainelokeroon pesuaine. Sieltä kone sieppaa sen heti kun on kastellut pyykit.
Muutaman vuoden päästä yöllinen lenkkeilijä saattaa törmätä jossain asutuskeskuksessa hämärään pakuun, jonka takaovet avataan vain etukäteen sovituille ostajille. Mystinen myyntihenkilö välttelee lain kouraa kaupitellessaan kiellettyjä esineitä, kuten muovipillejä, pesupalloja, muovikasseja, kertakäyttömukeja... Rohkeampi yksilö saattaa pysäyttää jonkun kadulla ja vilauttaa trenssinsä sisältö. "Psst... haluatko ostaa pesupallon?" Siinä sitten käydään henkistä kamppailua, kun rahalle olisi parempaakin käyttöä ja tästähän voi jäädä kiinni. Mutta lopulta houkutus käy ylivoimaiseksi, ja kylmä hiki otsallaan viikon ruokarahat palloon investoinut AV-mamma kiikuttaa salavihkaa pyöreän saaliinsa pesuhuoneeseen, hieman säpsähtäen jos sattuu kuulemaan sireenien äänen jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ironista, että pesuaineen siirtymiseen tarkoitettu letku tukkeutuu pesuaineesta.
No ei kai. Kyllähän kahvinkeittimenkin putkiin kertyy kaikenlaista, vaikka kysymyksessä on pelkkä vesi.
Ihan olen soittanut esim.Omo-laatikon asiakasnumeroon ja sieltä laittaneet palleroisen tulemaan.
Ketjun innoittamana kävin tutkimassa pyykkäystarvikejemmani ja ilokseni totesin että mulla on tallessa 8 pesupalloa. Tulevaisuus on siis turvattu, huh sentään.
Vierailija kirjoitti:
Mun pesuainepullossa on korkki, joka toimii mittana. Siitä on helppo kaataa pesuainelokeroon pesuaine. Sieltä kone sieppaa sen heti kun on kastellut pyykit.
Varmaan monella muullakin. Pesupallo taas on kätevä ja säästää konetta.
Täältä myös saa
https://www.lupauspuoti.fi/fi/product/sonett-pesupallo/5005