pyykinpesuaineelle pallo?
Pyykinpesuaineiden mukana ei ole tullut pitkään aikaan pesuainepalloa. MIhin ihmeeseen lorautan nestemäisen pyykinpesuaineen???
Kommentit (102)
Mihin olette hävittäneet ne vanhat? Itse säästin muutaman pallon ja käytän aina samoja.
Mielestäni oli typerää että ne aiemmin tuli aina mukaan- turhaa muoviroskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö saman asian aja kovasta muovista tehty pallo, jonka leikkaa kahteen osaan?
Onko vaara että leikkaamalla/halkaisemalla pallon se aukon reuna voi jäädä teräväksi ettei revi pyykkejä pyöriessään siellä seassa?
Ei jää niin teräväksi, että repii mitään. Ja ainahan reunan voi pyöristää, jos pelkää tuollaista lopputulosta!
Vierailija kirjoitti:
Mihin olette hävittäneet ne vanhat? Itse säästin muutaman pallon ja käytän aina samoja.
Mielestäni oli typerää että ne aiemmin tuli aina mukaan- turhaa muoviroskaa.
Mutta sittemminhän niitä oli vain osassa pulloja. Ja kaupoissa saattoi olla laatikot joihin jättää jos ei tarvitse ja joku tarvitseva sai ottaa sieltä.
Itsellä nyt katosi taas pallo. No, jospa se vielä löytyy. Sinällään kyllä voin kaataa lokeroon, kun kaadan sinne pesuvedenkin sitten kun kone on ensin pumpannut sen alkupumppauksensa. Palloon laittaisin jauhemaisenkin mielellään, turhaa sitä lokeron kautta ujuttaa ja sotkee sillä.
https://www.lupauspuoti.fi/fi/product/sonett-pesupallo/5005?gad_source=…
Ostin tuolta. Hintaa tulee 10 euroa.
Itse käyttänyt aina jauhetta, ja sitten ostettiin nestettä. Niin ihmettelin kanssa. Missään kaupan pullossa ei ollut palloja mukana.
Ehkä niitä on vähennetty, kun ennen oli jokaisessa.
Minä juuri tilasin 5 palloa, postimaksut oli kalliit, vaikka pallot itsellään vain 50 senttiä kappale.
Ja tilasin Homcare Nordik paikasta.
Täytyy suojella luontoa ja laittaa se pesuaine paperipussiin tai liottaa sanomalehteen🤪😜
Jospa käyttäisi vain jauhemaista pesuainetta.
Pesupalloja saisi olla myynnissä siellä missä on nestemäisiä pesuaineita. Olisivat yksittäin pakattuina kartonkiaskeihin. Olisivat nestemäisten pesuainepullojen vieressä. Kotonakin säilyisi paremmin, koska siitä on joutunut maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisivat laittaa taas niitä pesuaineiden kylkiäiseksi. Tai laittaa myyntiin erikseen. Vai onko nääkin jotain muovisia uhkia luonnolle??? Mulla ainakin menee vähemmän pesuainetta palloon, kun siinä pallossa on se tarkka mitta kyljessä, kuin mitä menee koneen lokeroon.
Käytän sitä korkkia mittana. Mittaan, huuhtaisen ja laitan paikalleen pulloon.
Tietääkseni kaikissa pesukoneissa on pesuainelokero johon se pesuaine kuuluisi laittaa.
Onko myös vanhoissa ja teollisuuskoneissa? Niitä voi kätevästi käyttää mittana muissakin, kuten jonkun sekoitebensan öljyn. Meillä johonkin tiettyyn bensalitramäärään menee täsmälleen 1,25dl, joka on kätevä mitata sillä pallolla.
Just katsoin että ainakin Omon pesuainepöntön kortti on sen mallinen, että sitä voisi käyttää pesupallona, jos ei muuta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Jospa käyttäisi vain jauhemaista pesuainetta.
Enpä käytä hienopesuun.
Pesuainemyyjien nettisivuilta voi tilata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvisin vissiin kanssa tällaisen koneen tehopesu -ohjelmaa varten, mutta mistään ei tosiaan löydy näitä enää. Olihan se ihan liikaa, kun ennen vanhaan joka pullon mukana tuli, turhaa muovia vaan. Mutta kun nykyään ei pysty edes ostamaan sitä 1 kpl, jonka tarvii.
Onkohan EU kieltänyt pesupallot, kuten käyrät kurkut ja muovipillit?
Mikä sinua vaivaa? Pesupalloja voi ostaa. Yksi maksaa 0,50 €.
+ postikulut.
Vierailija kirjoitti:
Pesuainelokeroon olen aina laittanut ja puhdasta on tullut. Miksi siihen ei saisi laittaa?
Saa laittaa, mutta minun koneessani joko valuu heti tai sitten jää lokeroon, kun kone ottaa niin vähän vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisivat laittaa taas niitä pesuaineiden kylkiäiseksi. Tai laittaa myyntiin erikseen. Vai onko nääkin jotain muovisia uhkia luonnolle??? Mulla ainakin menee vähemmän pesuainetta palloon, kun siinä pallossa on se tarkka mitta kyljessä, kuin mitä menee koneen lokeroon.
Käytän sitä korkkia mittana. Mittaan, huuhtaisen ja laitan paikalleen pulloon.
Tietääkseni kaikissa pesukoneissa on pesuainelokero johon se pesuaine kuuluisi laittaa.
Tottakai on, mutta ainakin minä käytän pesupalloa hyvästä syystä. Lataan pesukoneen illalla ja ajastan sen pesemään aamuyöstä, jotta pyykit ovat ripustettavissa heti kun herään. Jos kaataisin pesuaineen suoraan lokeroon niin aine saattaisi tehdä värivirheitä vaatteisiin kun aine olisi kosketuksissa kuiviin vaatteisiin useamman tunnin.
Aloittajalle; osta pesuainepullo, jossa on iso korkki ja käytä sitä pesupallona. Saman asian ajaa mikä tahansa lämpöä kestävä muovikippo.
Pesuainelokerossa on yleensä 2 asentoa. Väliseinän asento muutetaan sen mukaan, onko nestemäinen vai jauhemainen pesuaine. Taloyhtiön koneessa on 4 lokeroa, esipesu, jauhelokero, nestelokero ja huuhteluainelokero. Ei ole helppo asia tämäkään.
On kyllä ärsyttävää, ettei näitä ole kaupoissa. Kun lapsi esim. muuttaa omilleen, niin hälle tarvisi löytää pesupallo tai pari. Ellet ole säilönyt aiemmin vuosien varrella kaikkia pesupalloja, niin ehkä pystyt justiin yhdelle lapselle antamaan pesupallon mukaan. Vaan entäs jos on monta lasta ja kaikille tarvisi?
Entä jos tulee ero, tuleeko suurin riita pesupallosta?
Kaikkein fiksuinta, kun niitä ei olisi kiinni pesuainepulloissa, vaan erillisessä laatikossa. Pesuainepullon ostaja saisi halutessaan ottaa myös pesupallon. Eli sen saisi pesuaineen mukana niin kuin ennen sai, mutta käänteisesti. Nyt kun niitä ei ole pitkään aikaan saanut, niitä varmaan menisi aluksi aika paljon, ja sitten se tasaantuisi.
Jos on menossa Ruotsiin niin ainakin Ica-ruokakaupoista löytyy pesupalloja, maksaa alle euron.
Onko vaara että leikkaamalla/halkaisemalla pallon se aukon reuna voi jäädä teräväksi ettei revi pyykkejä pyöriessään siellä seassa?