Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten perheet selviää ruokakuluista?

Vierailija
11.06.2024 |

Ruokaan menee älyttömästi rahaa. Itse olen sinkkunainen ja silti tuntuu, että rahat ei riittä.En ymmärrä miten elätätte perheen jossa vaikka paljon ruokaa tarvivia teinipoikia...

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla lapsilisät oli tuntuva lisä perheen tuloihin. Nyt ihan mitättömät. Yllättin kuinka vähän saa lapsilisää.

Vierailija
2/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa pataan vähän enemmän. Pastaruoat ja pataruoat (esim. Meksikon- tai italianpata ovat edullisia, kun ei tee valmispusseista).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meitä on kaks vaan, eikä meinata selvitä ruokakuluista. Ruoka on aivan järkyttävän kallista nykyään. 

Vierailija
4/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin selviää, yleensä tulee edullisemmaksi kun kokkaa perheelle. Sinkkujen ruoat tulevat suhteessa kalliimmaksi kuitenkin.

Vierailija
5/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mietin, kun 1000 kg vehnää saa kotipihaansa 200 eurolla. Onko se sinusta oikeasti kallista?

Vierailija
6/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mietin, kun 1000 kg vehnää saa kotipihaansa 200 eurolla. Onko se sinusta oikeasti kallista?

Mistä sen saa tuohon hintaan? Tuleeko jyvinä?

Vierailija
7/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymällä TÖISSÄ SAATANA

Vierailija
8/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€ saan 4 lapselle kuukauden ruoat, halpaa kun tekee itse.

Vierailija
9/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne teinipojat tarvitsee erityisen paljon ruokaa?

Vierailija
10/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus raaka-aineet tarjouksesta ei maksa paljon. Ostan silloin isompia satseja kun on halvalla ja käytetään niitä sitten kun ei saa halvalla. Pyrin siihen, että en maksa mistään normaalihintaa vaan aina tarjouksesta. Fiksuruoastakin tekee joskus löytöjä.

Hyvin vähän tulee ostettua valmisruokia ja teollisia välipaloja. Joskus maksalaatikkoa, pinaattikeittoa tai kalapuikkoja. Mehua ei osteta koskaan. Limua saa kerran viikossa saunajuomaksi ja joskus pizzan kanssa, limutkin ostan tarjouksesta isomman erän ja juodaan sitten pikkuhiljaa pois. Karkkipäivä kerran viikossa ja silloinkin herkut valitaan niistä mitkä on tarjouksessa.

Kasvikset kauden mukaan ja näissäkin siis hinta ratkaisee.

Myös hygieniatarvikkeet, pesuaineet ja muut käyttöhyödykkeet aina tarjouksesta, ei koskaan normaalihinnalla.

T: Tarjoushaukka

Vierailija
11/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama erittäin yksinkertainen keino:

- valitaan edullisia aineksia ja hyödynnetään tarjouksia

- tehdään ruokaa itse

- ei laiteta mitään hukkaan vaan ostetaan ja valmistetaan sen verran, mitä syödään.

Vierailija
12/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli ihmisravinnosta eikä rehusta. Mistä noin halvalla saa? Joku ehkä ostaa suoraan viljelijältä tuolla hinnalla, mutta lisäksi tulee 14% alv + rahti.

Vierailija
13/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen saa tuohon hintaan? Tuleeko jyvinä?

Jyvinä tulee, pimeänä ja verottomana. Ne voi jalostaa elintarvikkeeksi vaikka syöttämällä kanoille.

Vierailija
14/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset bruttotulot teillä on jotka kyttäätte tarjouksia, ostatte halvinta mahdollista ja koette kaiken kalliina?

Vierailija
15/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tässä mättää, kun aina vaan menee jonoon tänä eräälle vastattu tieto, että ruoka on samanhintaista kaikille riippumatta siitä, käykö töissä, onko eläkeläinen, opiskelija vai mikä? Harvoissa ravintoloissa jälkimmäiset voivat saada alennuksia.

Vierailija
16/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kasvavat yleensä enemmän kuin aikuiset, varsinkin keski-ikäiset ja vanhukset.

Vierailija
17/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa usein tekeekin vaikka perheessä kaksi työssäkäyvää aikuista. Viisi lasta, joista suurin osa teinejä. Ruokakauppaan menee noin 1100e kuukaudessa. Herkkujakin ostetaan ja välillä eineksiäkin. Hintoja kuitenkin katsotaan ja tehdään edullista ruokaa.

Vierailija
18/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin selviää, yleensä tulee edullisemmaksi kun kokkaa perheelle. Sinkkujen ruoat tulevat suhteessa kalliimmaksi kuitenkin.

Ei ainakaan minulla. Minulla on näet pakastin ja rasioita. Keitot kuten hernekeitto ovat seuraavan päivänä parhaimmillaan. Haudutuskattilassa teen ison annoksen ja pakastan rasioihin. Miksi ihmeessä sinkkujen ruoat tulisivat kalliimmiksi jos on taloudenpito hanskassa eikä osta joka päivä jotain eineksiä ja valmisruokia? Olen jo 25 vuotta leski ja en edes köyhä mutta itse teen ruokani. 

Vierailija
19/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset bruttotulot teillä on jotka kyttäätte tarjouksia, ostatte halvinta mahdollista ja koette kaiken kalliina?

Mitä väliä sillä on millaiset tulot? Olen nähnyt paljon vaivaa rahojeni eteen, enkä niistä helposti halua luopua. Ottajia kyllä olisi joka puolella. Olen joskus ollut sellaisessa jamassa elämäni aikana, että näin nälkää hyvinvointivaltio Suomessa. Kun sieltä taistelin nykyiseen asemaani päätin, ettei tästä torpasta enää ikinä lopu ruoka ja raha.

Vierailija
20/102 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kasvaa ja useat urheilevat. Muistan ne valtavat annokset jotka veljeni veti teini-iässä napaansa. Nyt on komea pitkä mies ja syö puolet vähemmän kuin teininä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi