Espan kaistojen sulku lisäsi selkesti oleilua kun oleilupaikkoja lisättiin mutta merkkiliikkeiden myynti väheni, mikä ihme voi olla syynä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joukkoliikenteellä Helsinkiin keskustaan tulevien määrä on laskenut ja yksityisautolla tulevien määrä noussut.
Ydinkeskustaan ei pääse enää julkisella liikenteellä. Mikähän siinä on että pikkukaupunkiin ei saada toimivaa julkista liikennettä. Miksei mallia voi katsoa vaikka Tukholmasta.
Ruotsista käydään ihan yleisesti Helsingissä katsomassa miten joukkoliikenne toimii. Siellä kun on aika lailla kaikkialla ns lumihiutalemalli, eli kaikki linjat menee kaupungin yhdestä kulmasta toiseen keskustan kautta, ja poikittaisliikenne on perseestä. Tukholmasta en mene vannomaan kun en ole vuosiin käynyt, mutta tämä useamman muun ruotsalaiskaupungin kokemuksella.
No noinhan se helsingissäkin käytännössä toimii. Poikittain menee jotain todella hitaita linjoja jotka kiertää joka lähiön ja nopeimmin pääsee kun käy helsingin keskustan kautta kiertämässä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö varakkailla ole varaa mennä taksilla lähelle merkkiliikkeitä ja sitten kävellä loppumatka?
Ei kukaan uskalla enää käyttää taksia. Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset siis juurikin naisena käsitä sitä? Mun mies on kuskannut mua tähän asti keskustaan mutta nyt kun ei löydy parkkipaikkoja ja autoilua on muutenkin vaikeutettu, mies saa kuskata mut muualle kauppakeskukseen.
Stockan parkkihalli ei tule kysymykseenkään, sillä se on hankala ja pelottaa mua.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti niiden kauppojen asiakkaiden pitää päästä mahdollisimman lähelle ovea omalla autolla.
Paitsi jos se putiikki on kauppakeskuksessa, silloin voi kävellä pitkiäkin matkoja.
Sisällä on mukavampi kävellä kuin kompuroida liukkailla mukulakivillä räntäsateessa.
Ei hätää, mukulakivet asfaltoitiin kokeilumielessä. Miten sen asfaltin saa pois onkin sitten eri asia.
Vaikka en pidäkään mukulakivistä, olen sietänyt ne historiallisena elementtinä. Minusta se asfaltointi oli väärin tehty. Ihan terrorismia suorastaan.
Keskustassa asuvana mukulakivillä fillarointi on ihan perseestä, mutta ei niitä asfaltoida saa. Albertinkadulle pitäisi tehdä maalausmerkinnöillä liikennettä vastaan menevän pyöräkaistan, niin Tehtaankadun eteläpuolelta olisi helpompi pyöräillä esimerkiksi Kampin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä nilkannyrjäytys-mukulakiviä pitää olla missään enää jäljellä?
Koska ne ovat osa historiallista kaupunkikuvaa
Nyt siellä on jäljellä vain läpsyttelijöiden laumat ja kannabiksen polttelijat kantaväestöstä niin onko ihme jos kaikki kaupat katoaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö varakkailla ole varaa mennä taksilla lähelle merkkiliikkeitä ja sitten kävellä loppumatka?
Ei kukaan uskalla enää käyttää taksia. Helsingissä.
Kiitos Anne Berner.
Miksi niitä nilkannyrjäytys-mukulakiviä pitää olla missään enää jäljellä?