Onko opettajien loma liian pitkä
Mielestäni on.Tähän voitaisiin tehdä muutos.Minulla on tosi hyvä idea.
Normi 4 viikon kesäloma ja muutoin n.puoltoista kuukautta opet töihin.Erilaisiin lasten tapahtumiin, leireille yms.avustajan tehtäviin, ns.apukäsiksi.
Samoin koulutusta on hyvä järjestää kesällä, niin se ei ole kouluaikana sitten oppilailta pois, sijaisia ei saada, ohjaajat putävät oppitunnit, lähinnä vartioivat kai.
Tärkeitä koulutuksia olisi ihan peruskertaukset...kuinka kohtaat erilailla oppivan lapsen, eritavoin käyttäytyvän jne.Samoin koskaan ei voi olla liiaksi opeille kerrata kuinka kohdata perheitä, vanhempia, kunnioittavasti ja kuunnellen koska vanhemmat tuntevat lapsensa niin opet sitten kykenee hyödyntämään työssään, sehän on aina lapsen etu.
Nykyään kun moniosaaminen on päivän peruna niin kesäaikaan voisi tapahtua koulujen perussiivoukset ja sen voisi opettajat huolehtia, tiimityöskentelynä.Säästöä!
Kommentit (507)
274: Ahaa, hyökkäsit siis kimppuuni koska luulit minua aloittajaksi. Joka tapauksessa kirjoitat erittäin rumasti ja pyydän sinua miettimään, aiheuttaako tämä ketju sinulle enemmän hyvää vai pahaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No eihän ole :D Tässäkin ketjussa on useita opettaija, jotka ovat kertoneet, että loma on suhteellisen pitkä. "
Ja heti perään pitää sitten kertoa että on sitä monissa muissakin ammateissa pitkät lomat (ei kyllä juuri ole) ja että opettajat kuitenkin tekevät vuodessa yhtä paljon tunteja (eivät oikeasti tee).
Eli aina pitää jotenkin kuitenkin vesittää sitä asiaa ikäänkuin jotenkin hävettäisiin niitä lomia ja työtunteja.
Sulla on melkoiset harhat päällä. Oletko muistanut ottaa lääkkeesi tänään?
Et sitten keksinyt enää mitään oikeaa kommentoitavaa vaan siirryit vain haukkumaan.
Miksi pitäisi keksiä, kun sinun viestisi ovat puhdasta paskanjauhantaa ja provoilua? Ja sitten tulee uhriutumisvaihde, kun annetaankin takaisin eikä enää leikitä mukana paskassa provossasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja aika moni toimistotyökin on lähinnä istuskelua ja kahvihuoneessa juoruaminen vie ison palan työajasta."
Tuo on samanlainen virheellinen stereotypiä kuin se kun muiden mielestä opettajat istuskelevat jokaisesta tunnista vartin opettajanhuoneessa juoden kahvia ja syöden pullaa.
Ei edes ole.
t. juurikin tuontyyppistä toimistotyötä tekevä
No kyllä ne opettajatkin siellä opettajanhuoneessa oikeasti ehtivät myös istua ja juoruilla sekä juoda kahvia vaikka väittävät olevansa 100% ajasta oppilaiden kanssa.
Ei kukaan ole tuollaistakaan väittänyt. Sulla on kummallinen muunnella muiden sanomisia omien kuvitelmiesi tueksi.
No jos kovasti pitää korostaa muiden kahvitaukoja ja juoruiluja niin kyllä siitä tulee vaikutelma että tarkoitus on sanoa että opettajilla ei sellaiseen ole aikaa. Vai miksi muuten muiden kahvitauot olisivat jotenkin oleellinen asia?
Tein yhtenä kesänä muita töitä ollessani vapaalla opettajan työstä. Keväällä olin väsymyksen takia sairauslomalla 6 viikkoa, joten se siitä hyödystä. Minä ainakin todellakin tarvitsen sen kesäloman. Työ on rankkaa ja vaikka tykkäänkin siitä niin loma tulee todellakin tarpeeseen.
Erityisopettaja
Vierailija kirjoitti:
274: Ahaa, hyökkäsit siis kimppuuni koska luulit minua aloittajaksi. Joka tapauksessa kirjoitat erittäin rumasti ja pyydän sinua miettimään, aiheuttaako tämä ketju sinulle enemmän hyvää vai pahaa mieltä.
Voimia! On varmasi rankkaa sinulla!
P.S. Miksi olet tässä ketjussa, jos et kestä saada takaisin samaa mitä itse suollat?
Olen valmis työskentelemään vuodessa pidemmän ajan, jos opetuksettomalle ajalle ripoteltu talvikuukausina tienattu palkka siirtyisi takaisin niille talvikuukausille eli palkan suuruus nousisi tuntuvasti.
Toisaalta tiedän monen kollegankin sanomana, että vaihtaisivat välittömästi ammattia, jos lomaa pätkäistäisiin lyhemmäksi.
T: Yläkoulun ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja aika moni toimistotyökin on lähinnä istuskelua ja kahvihuoneessa juoruaminen vie ison palan työajasta."
Tuo on samanlainen virheellinen stereotypiä kuin se kun muiden mielestä opettajat istuskelevat jokaisesta tunnista vartin opettajanhuoneessa juoden kahvia ja syöden pullaa.
Ei edes ole.
t. juurikin tuontyyppistä toimistotyötä tekevä
No kyllä ne opettajatkin siellä opettajanhuoneessa oikeasti ehtivät myös istua ja juoruilla sekä juoda kahvia vaikka väittävät olevansa 100% ajasta oppilaiden kanssa.
Ei kukaan ole tuollaistakaan väittänyt. Sulla on kummallinen muunnella muiden sanomisia omien kuvitelmiesi tueksi.
No
Ei kukaan ole korostanut. Keksit taas omiasi. Niitä muiden kahvitaukoja käytettiin vain esimerkkinä, kun sinulle väännettiin ratakiskosta, että kaikilla ei ole rankkaa työtä, vaikka eivät olisikaan opettajia.
Posteljoonin palkalla opetetaan ala-asteella kaikki häiriköt ja häiriköiksi aikovat. Pakko ottaa saikkua aina väliin, että toipuu.
Vierailija kirjoitti:
"Olen opettaja, jonka mies on kunnalla töissä. Hänellä on vuodessa 11 viikkoa lomaa, kun vaihtaa lomarahat vapaaksi. "
Tuo on aivan maksimi minkä virkamies voi saada ja siinäkin on "oikeaa lomaa" vain reilu 7 viikkoa. Suurin osa ei julkisellakaan puolella saa läheskään noin pitkiä lomia. Yksityisellä sektorilla taas ihan vakio on se 5 viikkoa vuodessa ja lomarahoja ei voi vaihtaa vapaaksi.
Yksityisellä sektorilla vakio on 30 lomapäivää vuodessa. Siitä tulee juurikin vain se 5 viikkoa, koska lauantait lasketaan mukaan lomapäiviin. Mikä on ihan hassu jäänne jostain sekin. Kyllä sekin kaipaisi kokonaistarkastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P.S. Miksi olet tässä ketjussa, jos et kestä saada takaisin samaa mitä itse suollat?
Nyt ihan oikeasti. Jos olet opettaja, tarvitset todellakin lepoa ja ulkoilmaaa. Jos et ole, ilmeisesti trollaat ja yrität saada ihmiset vihaamaan opettajia.
Ja kyllä, poistun nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harva asia nostattaa näin suuria tunteita kuin opettajien lomat!
Ei savua ilman tulta. Tuollainen loma vaan ei ole suhteellinen kaikkien muiden lomiin verrattuna. Päivätkin ovat töissä lyhyemmät kuin muilla, eikäole tulosvastuuta.
No paljonko on tulosvastuuta esim. bussikuskilla, kassamyyjällä perusmarketissa, toimistosihteerillä tai vaikka sähköasentajalla? :D
Niini, mutta ne lomat. . .
No jos kovasti pitää korostaa muiden kahvitaukoja ja juoruiluja niin kyllä siitä tulee vaikutelma että tarkoitus on sanoa että opettajilla ei sellaiseen ole aikaa. Vai miksi muuten muiden kahvitauot olisivat jotenkin oleellinen asia?
Miksi muiden työaika on olennainen asia? Siitähän sinä jaksat länkyttää ja nyt ihmettelet, kun sinulle kerrotaan, että oikeassa elämässä kaikki muut paitsi opettajat eivät raadakaan 8 tuntia päivässä ilman taukoja kuten sinä luulit.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis työskentelemään vuodessa pidemmän ajan, jos opetuksettomalle ajalle ripoteltu talvikuukausina tienattu palkka siirtyisi takaisin niille talvikuukausille eli palkan suuruus nousisi tuntuvasti.
Toisaalta tiedän monen kollegankin sanomana, että vaihtaisivat välittömästi ammattia, jos lomaa pätkäistäisiin lyhemmäksi.
Yläkoulun opettajan palkka on suurempi kuin suomalaisten keskiansio. Mistä se tuntuvasti suurempi palkka otetaan? Kenen palkkoja alennetaan, varhaiskasvatuksen vai poliisien vai sairaanhoitajien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ihan oikeasti. Jos olet opettaja, tarvitset todellakin lepoa ja ulkoilmaaa. Jos et ole, ilmeisesti trollaat ja yrität saada ihmiset vihaamaan opettajia.
Ja kyllä, poistun nyt.
Sitä saa, mitä tilaa, trollipieni! Älä nyt leikistä suutu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harva asia nostattaa näin suuria tunteita kuin opettajien lomat!
Ei savua ilman tulta. Tuollainen loma vaan ei ole suhteellinen kaikkien muiden lomiin verrattuna. Päivätkin ovat töissä lyhyemmät kuin muilla, eikäole tulosvastuuta.
No paljonko on tulosvastuuta esim. bussikuskilla, kassamyyjällä perusmarketissa, toimistosihteerillä tai vaikka sähköasentajalla? :D
Niini, mutta ne lomat. . .
Mitä niistä? Miten ne liittyvät tulosvastuuseen?
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis työskentelemään vuodessa pidemmän ajan, jos opetuksettomalle ajalle ripoteltu talvikuukausina tienattu palkka siirtyisi takaisin niille talvikuukausille eli palkan suuruus nousisi tuntuvasti. Toisaalta tiedän monen kollegankin sanomana, että vaihtaisivat välittömästi ammattia, jos lomaa pätkäistäisiin lyhemmäksi.
Samaa mieltä, mieluummin ottaisin vähemmän lomaa ja lisää palkkaa. Tiedän niitäkin, jotka ovat siksi vaihtaneet opetustyöstä toisiin tehtäviin, koska ei kaikki halua niin paljon lomaa, vaan mieluummin palkkaa. Palkasta kertyy eläkettäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkoulun opettajan palkka on suurempi kuin suomalaisten keskiansio. Mistä se tuntuvasti suurempi palkka otetaan? Kenen palkkoja alennetaan, varhaiskasvatuksen vai poliisien vai sairaanhoitajien?
No otetaan vaikka teidän aivottomien trollipentujen viikkorahoista.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että koulutoimi maksaa poliisien ja sairaanhoitajien palkat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap haluaa viedä nuorilta kesätyöt? Noilla leireillähän on nimenomaan nuoria kesätöissä. K'sipäinen ajatus viedä heiltä työt omien "opettajia pitää rankaista" fantasioiden varjolla.
Eihän tässä mistään rangaistuksesta puhuta saati fantasioida.
Käytännöntasolla opoivat olemaan lasten kanssa, eri toiminnoissa.Lapset opettaa.
Moni opettaja on lapsen kanssa päivän aikana enemmän kuin lapsen vanhemmat. Tuo väite, että opettajat oppisivat olemaan lasten kanssa on yhtä älytön kuin härskeistä vaatimuksista tuttu pyyntö vuosikymmeniä alalle toimineelle ammattilaiselle ilmaisesta palvelusta harjoituksen vuoksi.
No johan nyt...kyllähän lapset ovat vanhempien seurassa enemmän kuin opettajien, tottakai.
Eihän kaikilla opeilla ole kokemusta miten lasten kanssa ollaan, no, harjoittelujaksoilta hieman.
Jotenkin tuntuu et koulut on sekaisin koska nykyään vanhemmat ovat valppaita ja haluavat tietää mitä siellä koulus päivän aikana tapahtuu ja epäkohtiin puututaan.Koululta voidaan jopa valehdella, jopa johtajaa myöten.
Ainahan lapsia tulee puolustaa ja ajaa heidän etujaan.
Et sitten keksinyt enää mitään oikeaa kommentoitavaa vaan siirryit vain haukkumaan.