Kenestä uusi Vasemmistoliiton puheenjohtaja?
Nyt kun Li luopuu ja lähtee Eurooppaan ja vie Jussi Saramon mukanaan, kenestä tulee uusi puheenjohtaja? Useimmiten kyseessä on nykyinen kansanedustaja, joskus voi tulla eduskunnan ulkopuoleltakin. Mutta laitetaan kysely tulille. Kenen luulette nousevan Li:n manttelinperijäksi?
Kommentit (238)
Minä olen vassari ja opettaja. Biologisia sukupuolia on tietenkin kaksi ja identiteettejä voi sitten olla enemmänkin. Meitä on paaaaaljon sellaisia vassareissa, jotka ajattelevat näistä asioista juuri tällä tavoin.
Feministi ja ikuisesti hyvinvointivaltion puolustaja toki olen, mutta siis enemmän sellainen Minna Canth - henkinen tyyppi. Puolustan aina tavallisia työläisiä, sairaita, lapsia, köyhiä ja syrjäytettyjä nuoria.
Järjellä JA sydämellä, empatia kuuluu politiikkaan ja jokapäiväiseen elämään. Siksi toivon myös sellaista jalat maassa -tyyppiä johtoon. On kyllä vaikeaa sanoa, kuka se sitten olisi näistä. Koskelasta pidän ihmisenä kyllä.
Ei ainakaan mikään korkeakoulutettu, eikä ainakaan nainen! Kyllä sen pitää olla joku hitsipilli- tai liukuhihnaduunari, mieluusti joku kattoasentaja niinku ddr:n johtaja Honecker, nää on niit välkyimpii.
T: katkera stallari, jonka suurinta huvia ovat alkoholi ja festarit. Tilaan kamat temusta ja wishistä, samalla kun vikisen työläisen riistosta. Mitää en muille haluu antaa mut ottaa voin sitäkin enemmän. Kimin sosialismi Suomeen, thanks.
Ei ihminen joka on kouluja käynyt voi ymmärtää normi ihmisen arkee. Kyl sen täytyy olla joku maksimissaan amiksen käynyt puuseppä joka vetää norttii ja kaljaa. Honecker joka oli kattoasentaja luotsasi sellaisen paratiisin josta kukaan ei halunnut lähteä pois. Joku automaalariki vois olla ihan hyvä vaikka putkimies ymmärtäis ehkä enemmän oikeet elämää.
Kyllä se puheenjohtaja täytyy hakee Valmetin tehtaalta, siel ymmärretää oikeet elämää. Norttii ja kaljaa täytyy, vetää se on ehdoton must. Ei nää korkeakoulutetut mistää mitää tiedä, tehdastyöläiset hoiti varsovan liiton maissakin asiat iha hyvi, se on vaa ihme mitä niilleki tapahtu, nehän oli iha Jymy menestys. Ei ne korkeakoulutetut Kekkoset ja muut voinu ku kateellisena kattoo miten neukkulas ja itä-saksas amislaiset hoisi homman. Valmetin tehtaalta puheenjohtaja, joku luottamusmies sieltä, ei noi akateemiset ymmärrä oikeet elämää mihin kuuluu stasi kyttäämään sun tekemisiäs.
Ei tuu mittää jos sil on korkeakoulu käytynä eikä se vedä norttii ja kaljaa. Meyerin telakalta hakeen uus puheenjohtaja, sellainen mil on vaa Amis käytynä, joku metallimies. Sen täytyy osata räkii maahan ja vetää kessu, ei se muuten ymmärrä oikeest elämäst mittää ja mukuloita täytyy olla eri ihmisille teetettynä, tatskat käsivarsis ja punaiset hiukset, ei se muuten tajuu mistää mitää, hei. Tää peli on menetetty jos sinne joku aivoilla varustettu otetaan, kyl duunarii voi luottaa niinku Honeckerii.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuu mittää jos sil on korkeakoulu käytynä eikä se vedä norttii ja kaljaa. Meyerin telakalta hakeen uus puheenjohtaja, sellainen mil on vaa Amis käytynä, joku metallimies. Sen täytyy osata räkii maahan ja vetää kessu, ei se muuten ymmärrä oikeest elämäst mittää ja mukuloita täytyy olla eri ihmisille teetettynä, tatskat käsivarsis ja punaiset hiukset, ei se muuten tajuu mistää mitää, hei. Tää peli on menetetty jos sinne joku aivoilla varustettu otetaan, kyl duunarii voi luottaa niinku Honeckerii.
Korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vassari ja opettaja. Biologisia sukupuolia on tietenkin kaksi ja identiteettejä voi sitten olla enemmänkin. Meitä on paaaaaljon sellaisia vassareissa, jotka ajattelevat näistä asioista juuri tällä tavoin.
Feministi ja ikuisesti hyvinvointivaltion puolustaja toki olen, mutta siis enemmän sellainen Minna Canth - henkinen tyyppi. Puolustan aina tavallisia työläisiä, sairaita, lapsia, köyhiä ja syrjäytettyjä nuoria.
Järjellä JA sydämellä, empatia kuuluu politiikkaan ja jokapäiväiseen elämään. Siksi toivon myös sellaista jalat maassa -tyyppiä johtoon. On kyllä vaikeaa sanoa, kuka se sitten olisi näistä. Koskelasta pidän ihmisenä kyllä.
Omia etuoikeuksiasi puolustat. Nainen on aina ollut maailman etuoikeutetuimmassa asemassa sukupuolensa vuoksi. Joku menneen maailman öky-tätinainen tyyliin Minna Canth, huoh. Naiset eivät ole valmiita luopumaan etuoikeuksistaan ja tulemaan niistä tietoisiksi, eikä siksi kukaan voi koskaan olla tasavertainen maailmassa!
Vierailija kirjoitti:
Kunhan eivät tekisi sitä virhettä, että valitsisivat ketään äänekästä femakkoa. Tasa-arvoasioita pitää aina puolustaa, mutta jos siihen valittaisiin joku feministiöyhöttäjä, niin sellainen höyrypää tekisi samanlaista tuhoa puolueelle kuin eräskin iiris Vihreille taannoin. Andersson oli silläkin tavalla hyvä puheenjohtaja, että osasi puhutella miehiä ja naisia yhtä lailla eikä sortunut feminismipsykoosiin.
TÄMÄ! Tässä on yksi tärkeimmistä asioista uutta puheenjohtajaa etsittäessä.
Mun mielestä on hyvä, että Saramo pääsi vastoin odotuksia, vahingossa mepiksi. Hänhän olisi ollut seuraava pj. Olen vasurimies ja Saramo on ihan ookoo tyyppi, mutta ei minkäänlaista luottoa hänen osaamiseensa ja älykkyytensä - tietty vertailuna Lissun ylivertaisuus.
Ainut ja paras vaihtoehto on Sarkkinen. Kiveläkin ok. Minja ja Furu olleet vuoden oppositiokansanedustajia - paljon opeteltavaa. Kontula lopettaa - harmi -ja muutenkin kavahtaa valtaa kunnon ideologina.
Kyl se täytyy olla joku hitsaaja ja mieluusti mies. Ei sinne kannata korkeakoulutettuu päästää, kyl hitsaaja osais homman. Joku sellainen ku ymmärtää oikeet elämää eli mistä haetaan kaljat ja missä baarissa ryypätään viikonloppuna. Tatskat käsivarsissa on must ja nuuska huulessa, ei sinne mitää aivoilla varustettuu kannata päästää ku luotsataan Suomeen ddr:n ja dprk:n meininkii, hei.
Kyl duunariin voi luottaa, niin luotti Honeckerikin, siks sil oli se stasi kyttäämäs.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on hyvä, että Saramo pääsi vastoin odotuksia, vahingossa mepiksi. Hänhän olisi ollut seuraava pj. Olen vasurimies ja Saramo on ihan ookoo tyyppi, mutta ei minkäänlaista luottoa hänen osaamiseensa ja älykkyytensä - tietty vertailuna Lissun ylivertaisuus.
Ainut ja paras vaihtoehto on Sarkkinen. Kiveläkin ok. Minja ja Furu olleet vuoden oppositiokansanedustajia - paljon opeteltavaa. Kontula lopettaa - harmi -ja muutenkin kavahtaa valtaa kunnon ideologina.
Tosin Saramo tuurasi Anderssonia tämän vauvaloman aikana. Käsittääkseni Saramo hoiteli sen pestin oikein mainiosti. Saramo on rauhallinen tolkun tyyppi.
Kandee valita joku amiksen käynyt duunarii, ne osaa vetää norttii. Korkeakoulutetut ei tiedä oikeest elämäst mittää. Eikä duunari oo toisel duunaril susi, vai mitä? AKT:kään ei pyrkinyt sabotoimaan hoitajien palkankorotuksiin, ei sitten yhtään. Kyllä rekkakuski on hoitsuu tärkeämpi, vai mitä? Honeckerin Saksassakin oli ihan kivaa, kyl kandee antaa valtaa duunaril.
Vierailija kirjoitti:
Kandee valita joku amiksen käynyt duunarii, ne osaa vetää norttii. Korkeakoulutetut ei tiedä oikeest elämäst mittää. Eikä duunari oo toisel duunaril susi, vai mitä? AKT:kään ei pyrkinyt sabotoimaan hoitajien palkankorotuksiin, ei sitten yhtään. Kyllä rekkakuski on hoitsuu tärkeämpi, vai mitä? Honeckerin Saksassakin oli ihan kivaa, kyl kandee antaa valtaa duunaril.
Oikeasti. Lääkkeet ja korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin Saramo tuurasi Anderssonia tämän vauvaloman aikana. Käsittääkseni Saramo hoiteli sen pestin oikein mainiosti. Saramo on rauhallinen tolkun tyyppi.
Saramo tuurasi hienosti Lipukkaa. Oli vt.ministeri ja pj, mutta ei minulla silti ole täydellistä luottoa hänen osaamiseensa ja älykkyyteensä.
Jos jonkun pitäis lääkkei vetää ja pistää korkki kiinni niin sen joka luottaa duunariin. Ei saa hoitsujen oloja parantaa ettei rekkakuski suutu. Juu duunareille vaa valtaa, hyvin toimi DDR:ssäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän Suvi-Anne Siimekselle tuli? Ensin oli Vasemmistoliiton puheenjohtaja, sitten löi hanskat tiskiin ja siirtyi kapitalistisen rikkauksien kasautumisen apostoliksi.
Kommunismi on kivaa teoriassa, kapitalismi on kivaa käytännössä.
Ei kapitalismi ole kivaa käytännössä. Se tuottaa eriarvoisuutta, riistoa, köyhyyttä, asunnottomia, ympäristökatastrofin ja saasteongelmia.
Se on tuottanut myös sellaisen hyvinvointiyhteiskunnan, josta sinäkin hyödyt joka ikinen päivä.
Kapitalismi saa rahan liikkumaan, sitä motivoi rikkaan oikeus vaurastua lisää ja päättää muiden asioista.
Muunlaista yhteiskuntaa motivoisi ihmisten perustarpeet ja todelliset - ei markkinoidut - halut. Siellä ei ehkä olisi yhtä pitkiä huvijahteja ja korkeita pilvenpiirtäjiä mutta muuten asiat saattaisivat olla paremminkin.
Parasta olisi Suomelle ja maailmalle, jos kommunistiliitolle ei tulis olleskaan uutta toveri komissaaria. 😆
Eikös se kommunistien joku politbyroo sen uuden puheenjohtajan valitse. 🤔
Paavo voi maalailla uudet suunnat