Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asukkaat ei halua teitä sinne "etelään" lomalle. Menettekö siitä huolimatta heidän riesaksi?

Vierailija
11.06.2024 |

Itse en kyllä mene. Pysyn taatusti pois kaikilta alueilta, missä kansa on kääntynyt turismia vastaan.

Kommentit (200)

Vierailija
21/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa Espanjan Aurinkorannikolle. Olen ollut ennenkin enkä kokenut mitään vihamielisyyttä, päinvastoin! Ehkä suurin viha on päällä nyt noilla saarilla? En ole myöskään häiriöksi käytökselläni ja toistaiseksi rahani on aina kelvanneet hyvin. Ei taida monessakaan maassa oman maan asukkaiden matkailu riittää, talous kaipaa turisteja myös ulkomailta. Hintoja nostamalla kai saisi vähennettyä turismia, kovat hinnat on ainakin minut saanut hylkäämään joitain kohteita. Toki kuinka kannattavaa sekään sitten on...?

Vierailija
22/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe muutenkaan järkeä lähteä mihinkään Tanskaa kauemmas.

Pari kertaa välimerellä käyneenä: Kuuma, epäystävällisiä ihmisiä, halpaa=pskaa laatua, majoitus arpapeliä, rakentamisen standardi on sinne päin, ruoan laatu myös arpapeliä, lentäminen matkustusmuotona aika hanurista hintaan nähden. Kulutukseni ohjaan muualle.

Mulla taas on vastaava kokemus Suomesta, muista Pohjoismaista ja Baltian maista.

Siispä etelään, hakemaan lämpöä, ystävällisiä ihmisiä, hyvää ruokaa ja elämyksiä joita ei täältä ankeuttajien kulttuureista saa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni hyötyy turisteista, rahaa, rahaa, minun lempimaa on Italia ja Venetsia ei haua turisteja mutta meinaan käydä siellä joskus 

Vierailija
24/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ylipäänsä matkustele kovinkaan usein, mutta jos menisin Välimeren tienoille, menisin keväällä. Ei todellakaan kiinnosta yli 30 asteen lämpötilat, kuivaksi kärventynyt kasvillisuus ja mahdolliset maastopalot. Ei niitä tietenkään kaikkialla ole koko kesää, mutta jo pelkkä mahtihelteen todennäköisyys on sen verran iso ettei houkuta. Kerran olen ollut parikymppisenä ja se riitti. 

Edelleenkin 22 maata Välimerellä eikä läheskään kaikissa ole polttavia kärventäviä helteitä tai maastopaloja. 

Siellä missä itse asun Italiassa ei edes koivut kellastuneet ennen lokakuun loppua (Suomessa usein jo heinä-elokuussa!?), heinä/viljapellon kuuluukin kellastua. 

Vierailija
25/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O

Hintoja nostamalla kai saisi vähennettyä turismia, kovat hinnat on ainakin minut saanut hylkäämään joitain kohteita. Toki kuinka kannattavaa sekään sitten on...?

Toisaalta hintojen nosto voi myös nostaa alueen profiilia ja houkuttelee turisteja joilla on enemmän fyrkkaa ja ovat tottuneet sitä käyttämään. Budjettimatkailijat omine eväineen ei paljon rahaa paikkakunnalle tuo. 

Vierailija
26/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon rahaa ja työpaikkoja sinne Málagaan. Jos ne kiittämättömät nilkit ei tajua sitä niin se on niiden häpeä.

Vierailija
27/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on monta puolta - joistain turisteista tykätään kyllä, eli niistä jotka käyttäytyy fiksusti, käyttää rahaa ja nimenomaan kannattaa paikallisia toimijoita. Ylikansallisissa AI-resorteissa hilluvia känniäisiä ei kaivata. 

AI ei löydy känniläisiä. Ne löytyy sieltä halvimmasta hotellista.

Vierailija
28/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen jos siltä tuntuu. Kaikilla on oikeus matkustaa vapaasti ainakin vapaassa maailmassa minne haluaa. En tietenkään mene jos on kauhean levotonta, mutta muutama änkyrä siellä täällä on aina. 

Vierailija
29/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä nuo meinaa sitten elää? Ymmärrän sen että esim huonotapaisia britti tai venäläisiä turisteja sinne kukaan kaipaa, mutta onhan tuo turismi (hotellit, ravintolat, kaupat) aikalailla iso elinkeino ko maissa.

Vierailija
30/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme suht vapaassa maailmassa ja paikallisilla ei ole oikeutta sanella kuka sinne saa ja ei saa tulla ja jos passini tai viisumini sallii minun matkustaa sinne niin matkustan jos paikka on mielestäni mielenkiintoinen. Toki pidän huolta siitä etten heitä roskia paikalliseen luontoon jne.

Vierailija
31/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan Etelän lämpöön lomalle, menen tosin kohteeseen, jossa ei olla protestoitu turismia vastaan. Niitä kohteita löytyy monia.

Vierailija
32/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe muutenkaan järkeä lähteä mihinkään Tanskaa kauemmas.

Pari kertaa välimerellä käyneenä: Kuuma, epäystävällisiä ihmisiä, halpaa=pskaa laatua, majoitus arpapeliä, rakentamisen standardi on sinne päin, ruoan laatu myös arpapeliä, lentäminen matkustusmuotona aika hanurista hintaan nähden. Kulutukseni ohjaan muualle.

Usein välimeren maita kierätneenä, hyvä ilmasto, iloisia ihmisiä toisin kuin pohjoisessa, helppo majoitus, ruoka parasta.

Suosittelen käymään turistirysien ulkopuolella.

Vierailija
33/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu että on liikaa turisteja, niin hyvä tapa puuttua siihen olisi varmaan Air b&b:n rajoittaminen. Vapautuisi asuntoja paikallisten käyttöön ja hotelleissa olisi paremmat mahdollisuudet puuttua häiritsevää käytökseen. Alkoholin myyntiä voisi myös rajoittaa, tuskin ne känniääliöt sitä kotoa tuovat mukanaan.

Vierailija
34/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on monta puolta - joistain turisteista tykätään kyllä, eli niistä jotka käyttäytyy fiksusti, käyttää rahaa ja nimenomaan kannattaa paikallisia toimijoita. Ylikansallisissa AI-resorteissa hilluvia känniäisiä ei kaivata. 

AI ei löydy känniläisiä. Ne löytyy sieltä halvimmasta hotellista.

Näin varmaan, mutta anyway ei paljoa rahaa tuo kumpikaan ryhmä, AI-asukkaat ja ne jotka dokaa hotellilla ja ostaa kulmakaupasta sämpylöitä.

Vierailija
35/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, jos turismilla elävä maa ei hyväksy turisteja. Aika paha vain oliiviöljyn myymisellä on kansakunta elättää.

Turismi ja liikaturismi ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
36/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menen rahoineni jatkossa vain sellaisiin kohteisiin jossa turistit yhä kelpaa. En örvellä. Muutenkin matkustan keväällä, alkukesästä ja syksyllä. Tänä keväänä olin Usassa. 

Vierailija
37/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan muistutus: Ihan yhtä typeriä turisteja te kaikki matkailijat olette. Osa yrittää selvästi nostaa itseään muiden yläpuolelle, kun matkailevat pikkupaikoissa ja "poissa turistikeskittymistä". Eli suomeksi sanottuna pilaatte vielä uusia alueita turismillanne. Teitä katsotaan ihan samalla tavalla inholla ja halveksuen, kun tulette sinne pyörimään eksyksissä ja töhöilette menemään.

Vierailija
38/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tulee käytyä Thaimaassa ja sielläkään ei hotelleissa pyöritä, kun on oma talo ja oma rauha. 

Vierailija
39/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizzaan olen menossa. 

Vierailija
40/200 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamas on juuri hyväksynyt YK:n ehdottaman aselevon.