Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14 - vuotiaiden seurustelu

Vierailija
11.06.2024 |

Antaisirko 14-vuotiaiden seurustelevien nuorten  yökyläillä toisillaan? Seksi on jo kuvioissa ja terveydenhoitajalle aika varattuna ehkäisyasioissa.  Kuukauden ovat yhdessä olleet päivittäin tai lähes. Kovin ovat ihastuneita. Samanikäisiä molemmat.  Tähän saakka eivät ole vielä yötä saaneet olla toisillaan. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin tottakai, mutta ehkäisy pitää muistaa. Itse olin jo 13-vuotiaana niin aktiivinen, että en ikinä kerro lapsilleni. Ehkä noi parhat vuotensa pihdanneet ovat vain kateellisia, kun toiset pääsevät nauttimaan jo aikaisemmin.

Onhan seksistä nauttiminen paljon terveellisempää kuin tupakka, alkoholi ja vape. Ja turvallisempaa kuin monet vauhtiharrastukset.

Vierailija
22/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä 14-vuotiaan tarvi eikä pidä harrastaa vielä seksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se muuttaa, jos kiellät yökyläilyn? Muuta kuin, että nuoret ovat sinulle kiukkuisia? Onhan 14v todella nuori, mutta eipä teillä vanhemmilla ole juuri muuta mahdollisuutta kuin hyväksyä asia. Loma nyt on lomaa, mutta sitten kun koulu alkaa, ilmoitaisin kyllä, että arkiviikolla kumpikin herää omasta kodistaan kouluun aamuisin. Näin olen itse toiminut isompienkin seurustelevien lasteni kohdalla.  

Minä olen kieltänyt yökyläilyn 17-vuotiailta. Meillä on pienempiä lapsia, ehkä todellakaan ala kuuntelemaan teinien paneskelua yöllä. Hyvänen aika. En salli edes että meille tullaan makaamaan huoneeseen ovi kiinni. Jos tullaan niin ollaan yleisissä tiloissa, osallistutaan keskusteluun, syödään. Tämä on perheen koti eikä mikään teinin panoluola.

Eiköhän tuo riittäisi, jos kertoisi nuorille,

No se ei riitä. En toki yksilöi, mutta tiedän että eivät todellakaan ala nukkumaan klo 22. Tunnen oman lapseni.

Vierailija
24/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se muuttaa, jos kiellät yökyläilyn? Muuta kuin, että nuoret ovat sinulle kiukkuisia? Onhan 14v todella nuori, mutta eipä teillä vanhemmilla ole juuri muuta mahdollisuutta kuin hyväksyä asia. Loma nyt on lomaa, mutta sitten kun koulu alkaa, ilmoitaisin kyllä, että arkiviikolla kumpikin herää omasta kodistaan kouluun aamuisin. Näin olen itse toiminut isompienkin seurustelevien lasteni kohdalla.  

Minä olen kieltänyt yökyläilyn 17-vuotiailta. Meillä on pienempiä lapsia, ehkä todellakaan ala kuuntelemaan teinien paneskelua yöllä. Hyvänen aika. En salli edes että meille tullaan makaamaan huoneeseen ovi kiinni. Jos tullaan niin ollaan yleisissä tiloissa, osallistutaan keskusteluun, syödään. Tämä on perheen koti eikä mikään teinin panoluola.

Mamman panoluola se kuitenkin on.

Vierailija
25/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mamman panoluola se kuitenkin on.

Mamma on aikuinen, mennyt naimisiin ja ostanut talon omalla rahallaan. Pikkuinen ero. Teini on perheen lapsi joka ottaa aikanaan samat askeleet ja panee siellä kotonaan sitten niin paljon kuin haluaa. Myös siivoaa, ostaa ruuat, käy töissä. Tekee kaikkia aikuisten juttuja. 

Vierailija
26/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun teini makaa omassa huoneessaan pelaamassa ja olettaa että ruoka, raha ja puhtaat vaatteet ilmaantuvat maagisesti jostain, ei tänne myöskään tule makaamaan toista teiniä käyttäytymään samalla tavalla. Sitten kun alkaa vastuut maistua niin keskustellaan vapauksista. 

Vierailija
27/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun teini makaa omassa huoneessaan pelaamassa ja olettaa että ruoka, raha ja puhtaat vaatteet ilmaantuvat maagisesti jostain, ei tänne myöskään tule makaamaan toista teiniä käyttäytymään samalla tavalla. Sitten kun alkaa vastuut maistua niin keskustellaan vapauksista. 

Voin kertoa, että ei teille ketään "toista teiniä" ole tunkemassa. Koskaan, ei edes kun se sun nykyinen teinisi on 40v ja edelleen makaa siellä peräkammarissaan pelaamassa ja odottamassa palveluksia.

Vierailija
28/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk.koht. olen vihkinyt kymmeniä,  ellen yli sata, ihmisiä avioliittoon. Itselläni on aina ollut tapana keskustella vihittävän parin kanssa esimerkiksi miten ja milloin ovat tavanneet, mitä hauskoja sattumiksia seurustelun aikana on tapahtunut jne. Tietenkään en niitä kaikkia ota vihkipuheeaa esille, mutta kyllä niistä saa käsityksen myös parin seksielämästä, joskus liiankin yksityiskohtaisesti.

Teinit kypsyvät hyvin eri aikoina,  jotkut parit kertovat, että aloittivat seurustelun liian nuorena liian vakavasti. Olisi kannattanut odottaa pidempään. Jotkut taasen ovat 13-14 -vuotiaina olleet (mielestään) sopivan kypsiä aloittamaan vakavan seurustelun.

Summa summarum.. Sinä ap tunnet oman nuoresi ja ehkä jollakin tavalla myös hänen seurustelukumppaninsa. Tunnetko myös kumppanin vanhemmat? Kannattaisi ehkä joskus jutella asioista myös aikuisten kesken, niin ettei nuoret ole kuulemassa. Samansisältöiset pelisäännöt luovat turvallisuutta ja saavat nuoret luottamaan siihen, että voivat jatkossakin kääntyä vanhempien puoleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme