Onko mitään keinoa saada puolisoa juomaan vähemmän?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Päätöksiä voi tehdä vain omasta puolestaan. Eli joko jäät katsomaan sitä tai sitten et. Oma valinta. Hyväksy myös päätöksesi seuraukset. Toista et voi muuttaa. Hänellä on täysi oikeus juoda niin paljon kuin haluaa.
Mitkä seuraukset?
Riippuvuudelle häviät aina. Se kannattaa muistaa.
JOS puolison saa ymmärtämään, että edessä on suhteen loppuminen, ellei alkoholi poistu kokonaan kuvioista.
Alkoholististista on vaikea saada kohtuukäyttäjää. Alkoholisti voi luvata mitä tahansa ja selittää mitä tahansa, mutta jos mikään ei näytä heti muuttuvan, voi päätellä ettei hän tarkoita puheillaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Juomiskäyttäytymistä ja alkoholismia on tutkittu valtavasti. Tulokset ovat yksiselitteisiä. Ne kertovat, että lähes kaikkien kohdalla juominen lisääntyy eikä vähene, lähes kukaan ei pääse eroon alkoholista ja lähes jokainen kuolee alkoholiperäisiin syihin.
Kuulostaa kylmältä, mutta parempi on tunnustaa tosiasiat kuin elää katteettomassa haaveilussa.
Tilastollisesti vain 2-5% raitistuu pysyvästi. Pysyvästi raitistuneen raja on 5 vuotta. Itse olen ollut nyt 6 vuotta raittiina. On hankala addiktio. Aa:t kuitenkin täynnä raitistuneita, joten itse en näe yhtä lohduttomana asiaa kuin tilastot ,jopa välillä epäilen niitä tässä asiassa. AA kuplassa tietty vääristyy hieman tämä käsitys. Juominen todentotta aina vain lisääntyy ja kiihtyy alkoholismissa. Putkien välit voi vaihdella mutta aina putket ovat vain yhä pahempia. Itsellä viimeinen putki päättyi sairaalaan silloin 6v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juomiskäyttäytymistä ja alkoholismia on tutkittu valtavasti. Tulokset ovat yksiselitteisiä. Ne kertovat, että lähes kaikkien kohdalla juominen lisääntyy eikä vähene, lähes kukaan ei pääse eroon alkoholista ja lähes jokainen kuolee alkoholiperäisiin syihin.
Kuulostaa kylmältä, mutta parempi on tunnustaa tosiasiat kuin elää katteettomassa haaveilussa.
Tilastollisesti vain 2-5% raitistuu pysyvästi. Pysyvästi raitistuneen raja on 5 vuotta. Itse olen ollut nyt 6 vuotta raittiina. On hankala addiktio. Aa:t kuitenkin täynnä raitistuneita, joten itse en näe yhtä lohduttomana asiaa kuin tilastot ,jopa välillä epäilen niitä tässä asiassa. AA kuplassa tietty vääristyy hieman tämä käsitys. Juominen todentotta aina vain lisääntyy ja kiihtyy alkoholismissa. Putkien välit voi vaihdella mutta aina putket ovat vain yhä pahempia. Itsellä viimeinen putki päättyi
Eikös AA:ssa pyöri paljon sellaista porukkaa, joka kyllä yrittää raitistua mutta retkahtelee ja häviää pitkiksikin ajoiksi, jopa vuosiksi, ja tulee sitten takaisin taas yrittämään.
Seksiä saa vain selvinpäin. Saa äijä itse päättää, kumpi on tärkeämpää.
Vettä juomiin eli laimennat kaiken mitä juo
Vierailija kirjoitti:
Seksiä saa vain selvinpäin. Saa äijä itse päättää, kumpi on tärkeämpää.
Alkoholistille pullo menee kaiken muun ohi. Perhe saa mennä, työ saa mennä, asunto saa mennä, ystävät saa mennä, terveydelläkään ei väliä - kunhan saa juoda.
Vierailija kirjoitti:
Vettä juomiin eli laimennat kaiken mitä juo
Sitten se juoppo vaan suuttuu, eikä se hyödytä ketään eikä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, vaihdat alkottomaan miesoletettuun.
Absolutistit miehet ja myös varmaan naiset ovat usein helvetin ärsyttäviä. Ellei itse juo, ei saa puolisokaan ottaa edes lasillista.
Jaa, ei mua ainakaan kohtuukäyttö häiritse, ei miehen eikä kavereiden. Kuinka monta sellaista jotka eivät käytä alkoholia siis tunnet noin hyvin, että koet olevan varaa väittää tuollaista?
Erittäin monen.
Onko täällä ketään joka juo itse?
Onko juominen tärkeämpää kuin puoliso? Mieluummin luopuu puolisosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettäkö kaikki kerrankin maistaneet siis kuolevat juomiseen? Eeeei sillä ettenkö uskoisi, mutta laittaisitko jotain liitettä mistä näkee?
Alussa mainitaan sana alkoholismi, jos luet tarkemmin. Ei karu tulevaisuus siis koske muita kuin alkoholisteja.
Annat naida perseeseen jokaisen alkottoman päivän iltana
Ei sinulla ole mitään oikeutta rajoittaa toisen juomista. Suostuisitko itse jos mies käskisi sinua ulostamaan vähemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juopot on niin hävettäviä, addiktista toiseen. Mikään ei riitä ja kaikki on minäminäminä. Sanot että voisi vähän rajoittaa. Aikuiselle ihmiselle ei pitäisi edes selostaa, eikö uppoa aivoon
paljonko menee kahvia päivässä, kofeiininarkki? no, eikö mene jakeluun? (tuollaiselta kuulostat, hail sinä!)
Moniko laiminlyö velvollisuutensa kahvinjuonnin takia?
Moniko käyttäytyy sopimattomasti kahvin juonnin takia?
Moniko sössöttää sekavia/on poissaoleva kahvia juotuaan?
Moniko jättää viemättä lapset retkelle, kun juokin kahvia?
Miten voit rinnastaa kahvin juonnin dokaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään joka juo itse?
Onko juominen tärkeämpää kuin puoliso? Mieluummin luopuu puolisosta?
Suurin osa suomalaisista on kohtuullisesti juovia.
Sitten on alkoholisteja ja suurkuluttajia.
Kaikki alkoholistit eivät ole työnsä ja perheensä kuoneita, mutta juominen aiheuttaa ongelmia.
Olen katsonut sivusta monen juopon touhuja, juominen ei heille ole ongelma, mutta "muutamasta kaljasta" nipottavat läheiset kyllä.
Poliisin alkometrikin näyttää väärin kun käry käy ratista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettäkö kaikki kerrankin maistaneet siis kuolevat juomiseen? Eeeei sillä ettenkö uskoisi, mutta laittaisitko jotain liitettä mistä näkee?
Alussa mainitaan sana alkoholismi, jos luet tarkemmin. Ei karu tulevaisuus siis koske muita kuin alkoholisteja.
No, voi satunnaisesti kännääväkin humalassa joutua onnettomuuteen, tappeluun tai saada komplikaation(haimatulehdus, vakava rytmihäiriö, alkoholimyrkytys, tukehtua oksennukseen...)
Alkoholistia ei voi auttaa väkisin, parantumisen ja toipumisen halun pitää lähteä hänestä itsestään.
Ei ole. Päätöksiä voi tehdä vain omasta puolestaan. Eli joko jäät katsomaan sitä tai sitten et. Oma valinta. Hyväksy myös päätöksesi seuraukset. Toista et voi muuttaa. Hänellä on täysi oikeus juoda niin paljon kuin haluaa.