Aikuinen lapsi katkaisee välit äitiinsä, mutta pyytää edelleen rahaa ja palveluksia
Miten pitäisi suhtautua aikuiseen lapseen, joka ilmoitti, että pitkän harkinnan jälkeen haluaa katkaista välit äitiinsä. Suru ja hämmennys oli suuri ja itkin päivätolkulla. Ihan tavallinen välittävä äiti olen mielestäni ollut. Nyt ei olla oltu hänen pyynnöstään tekemisissä moneen viikkoon paitsi , että lapsi on alkanut pyytää palveluksia: lähettää laskuja maksettavaksi, pyytää autoa lainaksi, tuo pyykkejä pestäväksi. Välit on viileät ja kommunikaatio vähäistä. Minusta tuntuu väärältä tämä kuvio. Jos ei halua olla tekemisissä, niin mielestäni silloin ei myöskään vanhemmalta pyydetä rahaa yms. Jos haluaa rahaa ja palveluksia, niin sitten pitää myös itsestään antaa jotain vähän enemmän kuin lähettää laskuja sähköpostilla. Mielipiteitä?
Kommentit (46)
Trolli! Kun välit on katkaistu, ei pyydetä rahaa, ei olla missään yhteyksissä.
Kuulostaa tutulta.. tunsin henkilön joka katkoi välit isäänsä ja silti suostui tapaamaan isäänsä vain jos isänsä kustansi tämän shoppailut... täyttä manipulointia. Annoin kommenttia tuosta ja suuttui minulle 😁 alkoi myös selittelemään miten koki käytöksensä oikeutetuksi, yms.
Onneksi, onneksi ei olla enää tekemisissä
Vierailija kirjoitti:
Syy välien katkaisemiselle on kuulemma se, että olemme niin erilaisia.
Ei kaikki ole tuossa, olemme erilaisia anna rahaa, pese pyykit?
Lapsella on joku kriisi, josta ei uskalla tai halua juuri nyt puhua.
Minä yrittäisin tukea kaikin keinoin, juuri nyt lapsesi tarvitsee tukea. Olet ehkä ainut jolle lapsesi voi ja uskaltaa osoittaa pahaa oloaan.
Jos nyt jaksat olla se aikuinen, huomaat kyllä jossakin vaiheessa että se kannatti.
t. samaa kokenut äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy välien katkaisemiselle on kuulemma se, että olemme niin erilaisia.
Ei kaikki ole tuossa, olemme erilaisia anna rahaa, pese pyykit? Lapsella on joku kriisi, josta ei uskalla tai halua juuri nyt puhua. Minä yrittäisin tukea kaikin keinoin, juuri nyt lapsesi tarvitsee tukea. Olet ehkä ainut jolle lapsesi voi ja uskaltaa osoittaa pahaa oloaan. Jos nyt jaksat olla se aikuinen, huomaat kyllä jossakin vaiheessa että se kannatti. t. samaa kokenut äiti
En ymmärrä tuollaista, että pitäisi tukea ihmistä, joka sanoo ettei halua olla tekemisissä. Itse jättäisin rauhaan ja jos jotain laskuja toisi maksettavaksi niin sanoisin aikuiselle lapselle, että nämä ei kuulu minulle.
Aikuiselle kuuluu vastuu ja se vastuu tarkoittaa sitä, että pyytää avun ja sanoo itse ette selviä. Ei vain voi niskoja nakellen olettaa ja odottaa, että äiti huolehtii.
Hyväksikäyttäviä, persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä on. Ei pidä sellaisen armoille alkaa kenenkään.
Niin tuttua! Älä anna manipuloida itseäsi. Jos sinulla on muita lapsia, niin huolehdi tasavertaisuudesta ja palkitse hyvästä käytöksestä, älä pahasta.
Eppäilen, että olet sellainen vanhempi, joka valittaa/negaa kaikesta. Nyt valitat täällä miten lapsi tekee taas kaiken niin väärin.
Ei sellaista jaksa.