Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen lapsi katkaisee välit äitiinsä, mutta pyytää edelleen rahaa ja palveluksia

Vierailija
10.06.2024 |

Miten pitäisi suhtautua aikuiseen lapseen, joka ilmoitti, että pitkän harkinnan jälkeen haluaa katkaista välit äitiinsä. Suru ja hämmennys oli suuri ja itkin päivätolkulla. Ihan tavallinen välittävä äiti olen mielestäni ollut. Nyt ei olla oltu hänen pyynnöstään tekemisissä moneen viikkoon paitsi , että lapsi on alkanut pyytää palveluksia: lähettää laskuja maksettavaksi, pyytää autoa lainaksi, tuo pyykkejä pestäväksi. Välit on viileät ja kommunikaatio vähäistä. Minusta tuntuu väärältä tämä kuvio. Jos ei halua olla tekemisissä, niin mielestäni silloin ei myöskään vanhemmalta pyydetä rahaa yms. Jos haluaa rahaa ja palveluksia, niin sitten pitää myös itsestään antaa jotain vähän enemmän kuin lähettää laskuja sähköpostilla. Mielipiteitä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompottava lapsi, jolla ei ole päänupissa kaikki ihan kunnossa

Vierailija
2/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se rahan antaminen ja muu hyysääminen! Jos kerran ei halua olla väleissä, silloin ei pummata rahaa, apua ja kyytejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten ollutkaan kovin "pitkällinen harkinta".

Keskenkasvuinen lapsi.

Vierailija
4/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista se kommunikaatio ennen oli? Kommentoit, neuvoit, arvioit ja arvostelit 24/7/365?

Vierailija
5/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekee niin että ostatte pyykkikoneen hänelle, samalla saa asennuksen. Ehkä ne laskut on kuitenkin pakko maksaa. Autosta päätät sinä. Ehkei kannata hylätä kokonaan lasta. Ei tietoa miksi sanoi niin, ehkä oli rasittunut, ehkei kokonaan sitä tarkoittanut. Entä jos hän soittelee sitten sulle joskus kun tuntuu, että mitä kuuluu. Keskity silti omaan elämään enimmäkseen. Joskus äiditkin voivat töksäyttää jotain pahasti ja lapsi ei enää jaksa.

Vierailija
6/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ilkeät ja vaativat lapset tekevät tätä. Oma tyttäreni ei halua pitää yhteyttä mutta ottaa rahaa vastaan mukisematta kuten kaikkea muutakin hyödykettä. Olen vielä joustava koska on alaikäinen ja ymmärrän kuinka lapsiin vaikutetaan. Toisaalta hän ei varsinaisesti vaadi joten se olkoon hänelle arvostuksena enkä voi väittää että hän vaatii nyt minulta rahaa, olen laittanut omasta tahdostani ja omasta ehdotuksestani.

Vierailija
7/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ilkeät ja vaativat lapset tekevät tätä. Oma tyttäreni ei halua pitää yhteyttä mutta ottaa rahaa vastaan mukisematta kuten kaikkea muutakin hyödykettä. Olen vielä joustava koska on alaikäinen ja ymmärrän kuinka lapsiin vaikutetaan. Toisaalta hän ei varsinaisesti vaadi joten se olkoon hänelle arvostuksena enkä voi väittää että hän vaatii nyt minulta rahaa, olen laittanut omasta tahdostani ja omasta ehdotuksestani.

Kuulostat vähän stalkkaavalta exältä, joka lähettää eron jälkeen ruusuja tyypin työpaikalle.

Vierailija
8/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko hän mitään syytä tälle välien katkomiselle?

Vierailija
9/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kasvatustyö olisi nyt sitten aloitettava. Tietenkään et hyysää häntä, hyvänen aika. Lähetä linkit työmarkkinatorin sivuille tai kelaan sekä matkahuollon tai missä nyt asuttekaan, julkisen liikenteen linkit.

Vierailija
10/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanot, että pyykit osaa aikuinen ihminen pestä itsekin.

Vierailija
11/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy välien katkaisemiselle on kuulemma se, että olemme niin erilaisia. 

Vierailija
12/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkähänlaista tilannetta oikeasti kuvaa, kun sanotaan, että katkaisee välit mutta pyytää palveluksia? Siis että miten on mahdollista pyytää palveluksia olematta väleissä ja tekemisissä, vaatiihan se nyt käytännössä kommmunikaatiota, jota taas yleensä ei ole silloin kun välit on katkaistu? Vai onko tässä ollut sittenkin kyse jostain sellaisesta, että ne "välit" ovat olleet jotenkin todella kontrolloivat ja tiukat ja vanhempi on katsonut normaalinkin irrottautumisen välien katkomiseksi?

Joka tapauksessa, einä itse päätät rahoistasi ja työstäsi - jos haluat antaa lapsellesi, anna. Jollet, älä. Mutta ei kannata ajatella, että se on jotekin vaihtokauppa, koska sitä se ei ole, vaan kummakin osapuolen omasta itsenäiestä vapaasta tahdosta ja hyvästä mielestä antamista tai antamatta jättämistä.

Vierailija
13/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisi välit, mutta huomasi ettei pärjää omillaan. Nyt hyväksikäyttää.

Onko kertonut mikä oli välien katkaisun syy? Varmaan syyllistää sinua ja kilttinä autat. Jospa otat etäisyyttä etkä taivu. Vain todella narsistinen ihminen haluaa tuolla tavoin hyötyä hyväksi käyttämällä ihmisiä. 

Vierailija
14/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta. Minulla on välit poikki vanhempiin, enkä ikimaailmassa pyytäisi heiltä mitään tai lähettäisi heille laskujani.

Vierailija
15/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy välien katkaisemiselle on kuulemma se, että olemme niin erilaisia. 

Ihan pätevä syy. Etkö itse muka ole kasvanut erilleen jostain ystävästä tai kumppanista?

Vierailija
16/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toisaalta hän ei varsinaisesti vaadi joten se olkoon hänelle arvostuksena..." Hiljaiseksi pistää tuo asennoitumisesi alaikäistä lastasi kohtaan.

Tulee vähän sellainen vaikutelma, että yrität ns. ostaa tytärtäsi ja pidät häntä vaativana ja ilkeänä, kun lapsi ei lähde rakentamaan kommunikaatiota rahan varjolla.

Vierailija
17/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista se kommunikaatio ennen oli? Kommentoit, neuvoit, arvioit ja arvostelit 24/7/365?

Auttoi, rahoitti, kuskasi ja kuunteli aikuisen uhmakohtauksia.

Vierailija
18/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne kuin ap:lla. Todella vaikea on olla auttamatta, kun tulee esim. rikkinäisen polkupyörän kanssa pihaan ja itsellä on siihen varaosia tai kertoo, että nyt ei palkka riitä opintolainan lyhennykseen jne.

Vierailija
19/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat vähän stalkkaavalta exältä, joka lähettää eron jälkeen ruusuja tyypin työpaikalle.

En enää exälle kyllä lähettäisi.

Vierailija
20/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä isot lapset eivät jaksa miellyttää aina aikuisia. Koska moni aikuinen raivoaa jo koulussa ja virastossa. Ja osalla äiti on nopeasti suuttuva ja tenttaava. Se on raskasta pitkän päälle monelle. Ja jos ei saa tukia juuri elämiseen. Ihmiset jätetään vanhempiensa armoille vuosikymmeniksi. Se on väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän