Pärjäisitkö tällä aamupalalla? Kaurapuuroa, mansikoita päälle, kananmuna, lasi maitoa, kahvi
Kommentit (57)
Mun aamiainen on yksi lasi tomaattimehua tai muuta tuoremehua. Sillä pärjään hyvin iltaan, jolloin on seuraava mahdollisuus valmistaa jotain syötävää.
Tuohan on jonkun raskasta fyysistä työtä tekevän miehen aamiainen. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Mun aamiainen on yksi lasi tomaattimehua tai muuta tuoremehua. Sillä pärjään hyvin iltaan, jolloin on seuraava mahdollisuus valmistaa jotain syötävää.
Tuohan on jonkun raskasta fyysistä työtä tekevän miehen aamiainen. Huh huh.
No höpö höpö "raskasta työtä tekevän miehen", mä en tee mitään työtä, kuuskymppinen nainen ja mun aamiainen on moninkertainen tuohon verrattuna. Ihmisillä vaan on erilaiset rytmit ruokailussa, erilainen aineenvaihdunta/ruoansulatus, liikuntatottumukset jne jne.
Ja raskasta fyysistä työtä tekevä mies, eikä sen puoliin nainenkaan, ei kyllä pärjää puurolautasella ja yhdellä kananmunalla kovin pitkään.
Hauskaa tää "kuka syö vähiten"- kilpailu.
Syön aamulla purkillisen rahkaa, marjoja ja kaurahiutaleita. Lisäksi juon kupillisen kahvia ja pärjään tuolla 3-4h. Eli pärjäisin erittäin hyvin tuolla esimerkin mukaisella.
Varmaan pärjäisin, itse syön aamuisin vähemän, tänään kahvin, ison lasin vettä (vitamiinien ja omega3-lisän kanssa) paahdetun ruispalan kalkkunaleikkeellä tomaatilla ja punasipulilla. Puuroa en syö, lapsena olen syönyt oman osuuteni eikä maistu vieläkään. Maitoakaan en juo. Välillä aamu menee pelkällä kahvillakin lounaaseen asti.
Pysyn hengissä puoleen päivään juomalla aamulla ihan vaan kupin kahvia.
Olisi liikaa mulle. En jaksaisi noin paljon. Toimistotyössä olen ja nainen.
Ootko ap boomeri vai mikä toi maitolasi-homma on?
En syö aamulla ollenkaan. Syön lounaan klo 11 ja 13 välillä. Illalla syön viimeisen kerran ennen klo 20. Ikäni olen tuommoista ruokarytmiä noudattanut, tajusin vasta muutamia vuosia sitten, että sillä on nimikin; pätkäpaasto.
Mulla tulee jostain syystä puurosta aina joko huono olo tai vain kovempi nälkä, vaikka mitä laittaisin puuron päälle. Siksi en kovin hyvävointisena pärjäisi tuolla aamiaisella. Yleensä syön leivän ja hedelmiä/kasviksia sekä teetä.
Vierailija kirjoitti:
En pärjäisi. Syön aamupalan 05:30, lounaalle pääsen puolen päivän aikaan.
Minulla on samanlainen ruokarytmi. Tai no, usein syön vielä aiemmin, jopa kello 3, mutta menee siis 4-5 tuntia siihen, että on mahdollisuus syödä seuraavan kerran.
Syön aamulla pelkän kaurapuuron (2dl vettä, desi ryynejä) ,voisilmällä
ja pärjään sillä.
Vierailija kirjoitti:
Kahvilla ja vedellä pärjään ja vaikka useamman päivänkin. Mikä vaivaa ihmisiä jotka ei pärjää muutamaa tuntia syömättä? No jotkut sairaudet ymmärrän toki. Miten tämä pärjäämättömyys ilmenee? Nirri pois jos ei saa suuhunpantavaa just heti nyt?
No, minulla on koko aikuisiän ollut, että alkaa heikottaa. Eli ei tule varsinainen nälkä, vaan tärisyttää, silmissä pimenee, heikottaa niin, että koko kroppa on ihan lötkö. Todellakin sellainen olo, että taju lähtee.
Vasta nyt, keski-iässä minulla todettiin diabetes. Ja oikean lääkityksen myötä, kun verensokeri pysyy tasaisena, kestän sitä nälkääkin. Nuo heikotukset on jääneet pois kokonaan
Pärjäisin, on hyvä aamiainen. Mutta itse en yleensä syö puuroa aamulla, vaan illalla. Aamulla jotain 'herättävää': Leipää, jonka päällä kasviksia, suolakurkkua yms. Yön jääkaapissa ollutta vettä runsaasti, tuoremehua, piimää tai jugurttia, kahvia pari kupillista. Puolenpäivän aikaan taas kahvia ja joku hedelmä. Ehkä voileipäkeksiä tuorejuuston kanssa. 15-16 välillä isompi ateria. Kasvisvoittoinen, joskus kalaa, lihaa korkeintaan kerran viikossa. Illalla sitten puuro, marjoja tai hilloa, vihreää teetä. Ja vielä kahvia. Lisättyä sokeria en käytä. Nukkumaan puolen yön aikaan tai hiukan yli. Nukun eritt. hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Onko käsityskykysi rajoittunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko käsityskykysi rajoittunut?
Poika oppinut uuden sanan mutta ilmeisesti ei tiedä tarkkaan sen merkitystä. Kyllä ne maitoa useimmiten juovat ovat 'boomereita' vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin, mutta vaihtaisin mansikat voisilmään ehkä ja maidon vaihtaisin tuorepuristettuun mehuun.
Mansikat muuten poistaa turhaa nestettä, hoitaa silmiä ja ihoa. Voi on ok joskus,mutta ei ihan terveellinen varsinkin jops nytuusien potujen aikaan siinäkin käytät. Maidosta saa kalsiumia joka luustolle parasta sekä hampaille. Mehu kuluttaa hammaskiillettä. Mutta vaihtoehtosi tuo kivaa vaihtelua.
Kahvin kanssa ei pitäisi syödä tms. esim. vitamiinejä, kahvi tuhoaa. Myös lämpö, jopa puuron kanssa ei vitamiinipilleriä. Vasta noin tunti. Itse en söisi hedelmiä ja marjoja kahvin kanssa. Ja Hedelmät, vihannekset, juurekset eivät kuulu samalle aterialle, tyrmäävät toisensa.
Pärjäisin, olen aina ollut huono syömään aamiaista ennen yhdeksää, joten syön välipalaa ennen lounasta, jos en pääse ajoissa lounaalle.
Yhdeksän jälkeen syöty aamiainen on aina runsaampi, jolla pärjääkin myöhäiseen lounaaseen.
Syön aamulla 200 g sokeritonta soijajugurttia, pienen kourallisen mustikoita ja muutaman pähkinän. Aapeen aamupala on melko tuhti. Ehkä tarpeen jos tekee fyysistä työtä heti aamusta.