Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokkoset tuo nyt kesäkuussa myyntiin uudet ruskeat pakkaukset jotta miehetkin voi hyvillä mielin käyttää kuukautistuotteita

Vierailija
10.06.2024 |

"Kuukautiset ovat osa monien ihmisten arkea, mutta niiden ympärillä käytävä keskustelu ja terminologia on perinteisesti ollut hyvin feminiinistä. Vuokkoset haluaa tuoda näkyväksi kuukautisten ja sukupuolten moninaisuutta lanseeraamalla FOR MEnstruation -tuotesarjan. Tämä sarja on suunniteltu vastaamaan asiakkaiden palautteeseen"

https://vuokkoset.fi/

Kommentit (297)

Vierailija
21/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensimmäisenä minulle tulee mieleen, kuinkakohan iso kohdeyleisö noilla on. Kuinka monella hormonihoitoja ottavalla transmiehellä ylipäätään on enää kuukautiset?

Toisena tulee mieleen, millä tavalla tuo brändäys on sukupuolineutraalimpi kuin esimerkiksi nämä minun käyttämäni Vuokkoset?

https://www.sokos.fi/tuote/100042976/vuokkoset-bio-night-wings-yoside-9…

Ei mitään pinkkiä missään.

Niin. Tuokin on ennemmin maskuliininen kuin feminiininen. 

Kuten jo kysyttiin, onko mitään tuotteita enää suunnattu naisille? 

No en minä kyllä pidä beige-vihreä-sinistä väritystä mitenkään erityisen maskuliinisena. Ei myöskään feminiinisenä. Se on vain neutraali ja huomaamaton. Kuukautisside nyt on lähtökohtaisesti feminiininen tuote, ei sen tarvitse "suunnata" itseään kenellekään.

Alwaysit sun muut nyt ovat olleet sinisiä niin kauan kuin muistan.

En minä mistään beigestä loukkaannu. Pyörittelen vain silmiäni sille, että tämä uusi beige pakkaus on olevinaan jotain uutta ja mullistavaa verrattuna vanhaan beigeen pakkaukseen.

Vierailija
22/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Jos ei vaikuta sun elämään ollenkaan niin pää kiinni. 

Maailma on menossa aivan hulluun suuntaan. Vaikuttaa elämääni sillai että en kestä tätä trans sitä ja trans tätä juttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Minäkin tykkäsin Vuokkosten biohajoavista. Mutta en jaksa tällaista pelleilyä. On niitä muitakin hyviä merkkejä. 

Vierailija
24/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua nykyajan transjuttuja yhtään. Niin sanotut perinteiset transmiehet halusivat nimenomaan eroon kuukautisista ja kaikesta biologiseen naiseuteen liittyvästä niin paljon kuin mahdollista. Haluttiin muistuttaa mahdollisimman paljoni ehiä muistuttavia eikä erottua joukosta. Nykyään halutaan kertoa joka toiselle, että olen trans ja kuuluttaa et minullakin on menkat, vaikka olen mies. Kuukautissuojapakkaukset aiheuttavat dysforiaa, mutta itse kuukautiset sitten ei, vaikka luulisi et se on nimenomaan asia, josta halutaan eroon. Biologisilla miehillä kun ei kuukautisia ole.

Logiikka?

Vierailija
25/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea väri jotta tietää työntää ne perberiin!

Vierailija
26/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua nykyajan transjuttuja yhtään. Niin sanotut perinteiset transmiehet halusivat nimenomaan eroon kuukautisista ja kaikesta biologiseen naiseuteen liittyvästä niin paljon kuin mahdollista. Haluttiin muistuttaa mahdollisimman paljoni ehiä muistuttavia eikä erottua joukosta. Nykyään halutaan kertoa joka toiselle, että olen trans ja kuuluttaa et minullakin on menkat, vaikka olen mies. Kuukautissuojapakkaukset aiheuttavat dysforiaa, mutta itse kuukautiset sitten ei, vaikka luulisi et se on nimenomaan asia, josta halutaan eroon. Biologisilla miehillä kun ei kuukautisia ole.

Logiikka?

Ilmeisesti halutaan olla mahdollisimman friikki sekasikiö, jossa on piirteitä eri sukupuolista. Ja lääkärit vielä suostuu tähän?

Vierailija
27/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi töykeä? Eihän aloittaja edes kommentoinut mitään vaan jakoi pelkästään uutisen? 

Vierailija
28/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä sarjahan lanseerattiin jo kerran. Silloin pakkaukset olivat sinisiä, ja niissä luki yhdellä sivulla For Men(struation). Eipä tainnut tuotteet myydä, kun nyt jo piti uudelleenbrändätä. Yllättyneet käsi ylös.

Vierailija
29/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Kohta noita saa halvalla jostain poistotuotelaarista ja sitten on aika hamstrata siteitä. 

Vierailija
30/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin minä niitä käyttäisin?

M57

Vierailija
31/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logiikka?

Juu ja nykyään transmiehet haluavat myös synnyttää, mikä on aikaisemmin ollut vain vain naisille mahdollista. Nykyään Naistenklinikan ja naistentautien osastojen asiakkaat voivat olla myös miehiä, ihanaa eikö.

Vierailija
32/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin Libresseen. Ainakaan nopealla silmäyksellä en löytänyt samanlaista hölötystä niiden sivuilta. Naisista ja tytöistä edelleen puhuttiin.

Vuokkosia käytin vuosia, koska halusin tukea kotimaista.

Vierailija
33/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla vuokkoset oli paksu tyyny -side. Sillä miehet voisi mennä kuumalla ilmalla.

Vierailija
34/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä päätäni kiinni, vaan nauran tuollaiselle idiotismille.

Vierailija
35/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön tuotesarja. Itse olen vuosikausia käyttänyt Vuokkoset Cotton -tuotesarjaa (koska se on ainoa side joka ei tunnu muovivaipalta). Sininen paketti, jossa ei puhuta sanallakaan sukupuolesta mitään.

Vierailija
36/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokkosten markkinointitiimi ei näytä olevan ihan ajan tasalla. Nykyään tuollaisesta hörhöilystä on lähinnä haittaa yritykselle, sen sijaan että kohottaisi imagoa ja lisäisi myyntiä.

Vierailija
37/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhousunsuojasta tuli alushousunsuoja. Miksi muuten naisten alushousuista puhutaan pikkuhousuina?

Vierailija
38/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokkoset meni mullakin boikottiin tän pelleilyn takia. Ehkä toi tyyli sit kannattaa, kun jatkavat tolla linjalla.

Vierailija
39/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetön tuotesarja. Itse olen vuosikausia käyttänyt Vuokkoset Cotton -tuotesarjaa (koska se on ainoa side joka ei tunnu muovivaipalta). Sininen paketti, jossa ei puhuta sanallakaan sukupuolesta mitään.

Ei tuossakaan oikeasti puhuta. Se on FOR ME(nstruation). Sinulle menstruaatioosi. 

Vierailija
40/297 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja!!! Pitää vissii siirtyä anglamärkin käyttäjäksi vaikka niiden tuotteet on niin kalliita. Ihan järkyttävää pas kaa!

Nämäkin on muuten Delipapin valmistamia. Sama firma, joka valmistaa Vuokkosia.