Vuokkoset tuo nyt kesäkuussa myyntiin uudet ruskeat pakkaukset jotta miehetkin voi hyvillä mielin käyttää kuukautistuotteita
"Kuukautiset ovat osa monien ihmisten arkea, mutta niiden ympärillä käytävä keskustelu ja terminologia on perinteisesti ollut hyvin feminiinistä. Vuokkoset haluaa tuoda näkyväksi kuukautisten ja sukupuolten moninaisuutta lanseeraamalla FOR MEnstruation -tuotesarjan. Tämä sarja on suunniteltu vastaamaan asiakkaiden palautteeseen"
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Jos ei vaikuta sun elämään ollenkaan niin pää kiinni.
Maailma on menossa aivan hulluun suuntaan. Vaikuttaa elämääni sillai että en kestä tätä trans sitä ja trans tätä juttua.
Harmi. Minäkin tykkäsin Vuokkosten biohajoavista. Mutta en jaksa tällaista pelleilyä. On niitä muitakin hyviä merkkejä.
Mä en tajua nykyajan transjuttuja yhtään. Niin sanotut perinteiset transmiehet halusivat nimenomaan eroon kuukautisista ja kaikesta biologiseen naiseuteen liittyvästä niin paljon kuin mahdollista. Haluttiin muistuttaa mahdollisimman paljoni ehiä muistuttavia eikä erottua joukosta. Nykyään halutaan kertoa joka toiselle, että olen trans ja kuuluttaa et minullakin on menkat, vaikka olen mies. Kuukautissuojapakkaukset aiheuttavat dysforiaa, mutta itse kuukautiset sitten ei, vaikka luulisi et se on nimenomaan asia, josta halutaan eroon. Biologisilla miehillä kun ei kuukautisia ole.
Logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua nykyajan transjuttuja yhtään. Niin sanotut perinteiset transmiehet halusivat nimenomaan eroon kuukautisista ja kaikesta biologiseen naiseuteen liittyvästä niin paljon kuin mahdollista. Haluttiin muistuttaa mahdollisimman paljoni ehiä muistuttavia eikä erottua joukosta. Nykyään halutaan kertoa joka toiselle, että olen trans ja kuuluttaa et minullakin on menkat, vaikka olen mies. Kuukautissuojapakkaukset aiheuttavat dysforiaa, mutta itse kuukautiset sitten ei, vaikka luulisi et se on nimenomaan asia, josta halutaan eroon. Biologisilla miehillä kun ei kuukautisia ole.
Logiikka?
Ilmeisesti halutaan olla mahdollisimman friikki sekasikiö, jossa on piirteitä eri sukupuolista. Ja lääkärit vielä suostuu tähän?
Vierailija kirjoitti:
Miksi töykeä? Eihän aloittaja edes kommentoinut mitään vaan jakoi pelkästään uutisen?
Siis tämä sarjahan lanseerattiin jo kerran. Silloin pakkaukset olivat sinisiä, ja niissä luki yhdellä sivulla For Men(struation). Eipä tainnut tuotteet myydä, kun nyt jo piti uudelleenbrändätä. Yllättyneet käsi ylös.
Hyvä juttu. Kohta noita saa halvalla jostain poistotuotelaarista ja sitten on aika hamstrata siteitä.
Vierailija kirjoitti:
Logiikka?
Juu ja nykyään transmiehet haluavat myös synnyttää, mikä on aikaisemmin ollut vain vain naisille mahdollista. Nykyään Naistenklinikan ja naistentautien osastojen asiakkaat voivat olla myös miehiä, ihanaa eikö.
Mä vaihdoin Libresseen. Ainakaan nopealla silmäyksellä en löytänyt samanlaista hölötystä niiden sivuilta. Naisista ja tytöistä edelleen puhuttiin.
Vuokkosia käytin vuosia, koska halusin tukea kotimaista.
90-luvulla vuokkoset oli paksu tyyny -side. Sillä miehet voisi mennä kuumalla ilmalla.
Vierailija kirjoitti:
En pidä päätäni kiinni, vaan nauran tuollaiselle idiotismille.
Järjetön tuotesarja. Itse olen vuosikausia käyttänyt Vuokkoset Cotton -tuotesarjaa (koska se on ainoa side joka ei tunnu muovivaipalta). Sininen paketti, jossa ei puhuta sanallakaan sukupuolesta mitään.
Vuokkosten markkinointitiimi ei näytä olevan ihan ajan tasalla. Nykyään tuollaisesta hörhöilystä on lähinnä haittaa yritykselle, sen sijaan että kohottaisi imagoa ja lisäisi myyntiä.
Pikkuhousunsuojasta tuli alushousunsuoja. Miksi muuten naisten alushousuista puhutaan pikkuhousuina?
Vuokkoset meni mullakin boikottiin tän pelleilyn takia. Ehkä toi tyyli sit kannattaa, kun jatkavat tolla linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Järjetön tuotesarja. Itse olen vuosikausia käyttänyt Vuokkoset Cotton -tuotesarjaa (koska se on ainoa side joka ei tunnu muovivaipalta). Sininen paketti, jossa ei puhuta sanallakaan sukupuolesta mitään.
Ei tuossakaan oikeasti puhuta. Se on FOR ME(nstruation). Sinulle menstruaatioosi.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja!!! Pitää vissii siirtyä anglamärkin käyttäjäksi vaikka niiden tuotteet on niin kalliita. Ihan järkyttävää pas kaa!
Nämäkin on muuten Delipapin valmistamia. Sama firma, joka valmistaa Vuokkosia.
No en minä kyllä pidä beige-vihreä-sinistä väritystä mitenkään erityisen maskuliinisena. Ei myöskään feminiinisenä. Se on vain neutraali ja huomaamaton. Kuukautisside nyt on lähtökohtaisesti feminiininen tuote, ei sen tarvitse "suunnata" itseään kenellekään.
Alwaysit sun muut nyt ovat olleet sinisiä niin kauan kuin muistan.
En minä mistään beigestä loukkaannu. Pyörittelen vain silmiäni sille, että tämä uusi beige pakkaus on olevinaan jotain uutta ja mullistavaa verrattuna vanhaan beigeen pakkaukseen.