lapsettomat
mihin olette käyttäneet elämänne? olen n. 30v ja näyttää siltä, että parisuhdetta ja perhettä ei välttämättä tule. päivä toisensa jälkeen kuluu, mutta ajatuksena että seuraavat 60 vuotta olisi tällaista "vapaata", on aika paljon aikaa. mihin teidän elämänne on kulunut ja jos nyt voisitte päättää, mitä tekisitte 60 vuoden vapaa-ajalla, mitä tekisitte?
Kommentit (24)
Elämiseen se aika on mennyt ja menee.
Välillä ihan hyvin, välillä totaalisen huonosti.
Aika vähän sitä voi sitten lopulta itse vaikuttaa, miten asiat menevät.
Yrittämistä on ollut ja jotenkin ainakin tähän asti päästy.
On myös nähnyt, kuinka rajallinen on lopulta aika kullakin täällä on.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 49 v. lapseton (ja miehetön) nainen. En minä ole koskaan tuollaisia miettinyt . . . Ei mulla kyllä ole mitenkään sellainen olo koskaan ollut, että mun elämästä puuttuisi jotain tai että olisi jotain tyhjää vapaata aikaa joka pitäisi jollain täyttää.
Tämä on hyvä vastaus ja niin totta! Itselläni on lapsia - nyt jo aikuisia - ja onnekseni olen huomannut, että meissä äideissä ja mummuissa on yhä vähemmän niitä, jotka pitävät perheellisenä oloa ainoana oikeana. Nuoremmille tuputus on vähentynyt.
Matkustus, lukeminen, harrastus (minulla espanja) ja uiminen ovat asioita, joihin vasta nyt on aikaa ja ENERGIAA eläkeläisenä. Ei - ainakaan kaikkiin - ollut silloin, kun kokopäivätyön ohella olin äiti.
Vierailija kirjoitti:
En usko siis jaksavani lasta* edellinen lapseton
Miten äitisi jaksoi sinua?
on heistä varmaan viihdettäkin. Mutta lähtökohtaisesti vanhemmuus vie paljon aikaa, kun lasta pitää hoivata ja suomia yhteiskunnan tapoihin, kuskata ja kokata, jne.