Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin perhekahvilassa ajattelemattomuuksissani tosi törkeästi enkä tiedä, kehtaanko mennä sinne enää koskaan!

Vierailija
10.06.2024 |

Nyt hävettää tosi paljon. Päästin ihan tosi törkeän möläytyksen suustani ja todennäköisesti loukkasin pahasti. Oltiin jutusteltu yhden äidin kanssa ja meidän lapsilla on hyvin tarkalleen 6 kk ikäeroa. Menin sitten sanomaan asian, joka oli fakta, mutta aivan tarpeetonta sanoa ääneen:

"Niin hauskaa nähdä miten lapset kehittyvät eri tahtiin, näillä on puoli vuotta ikäeroa ja kehitystaso on silti ihan sama!"

Ja jep, mun lapsi on tietysti se nuorempi. 

Mitä mä nyt teen? Pyydän anteeksi kun/jos nähdään seuraavan kerran, onko siitä apua vai pahentaako vaan? En mene enää koskaan sinne kahvilaan? Se olisi kyllä tosi harmi, kun olen kokenut sen itselleni voimavaroja tuovaksi paikaksi. Ja siksi aivan erityisesti tuntuu tosi pahalta, että möläytin toiselle tuollaista. Menen, mutta välttelen tuota äitiä? Olen kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan? 

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kyseinen äiti ei enää sinne tule. Itse en ainakaan tulisi.

Vierailija
2/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis miltä hänen naamansa näytti sen jälkeen? Näitkö, että loukkaantui verisesti?

Ei kaiki ihmiset automaattisesti ota kaikkea tosi vakavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti! :D

Mutta jep, mullekin vois käydä noin. Sitä tämä impulsiivisuus on.

Jäätävä möläytys mutta tajuan ettet tarkoittanut edes pahaa. Vaan että se eritahtisuus on tosiaan jännä vai mikä se sun ilmaus olikaan.

Voi kun sanottuasi oisit tajunnut heti selittää. Kun lapsethan kukin ottaa omat harppauksensa omaan tahtiinsa. 

Vierailija
4/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo kovin paha kommentti ole. Lapset tosiaan kehittyy eri tahtiin ja eka luokalla voi olla että tuo nyt jäljessä oleva vaikka lukee jo sujuvasti siinä vaiheessa kun sinun lapsi vasta opettelee ensimmäisiä kirjaimia tai jotain vastaavaa. 

Vierailija
5/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ihanko kaikessa on lapsesi sen puoli vuotta edellä?

Mun lapsi oli vähintään puoli vuotta ikäisiään edellä puheessa (neuvolan täti sanoi, että edistynein koskaan näkemänsä puhuja) MUTTA toisaalta puoli vuotta vähintään jäljessä liikkumisessa. Tää vasta opetteli kunnolla ryömimään, kun ekat jo juoksivat (neuvolan täti sanoi, että täpärästi vältitte tutkimuksiin joutumisen, kun vihdoin alkoi kävellä juuri ennen 1v6kk ikää).

Vierailija
6/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi oli vähintään puoli vuotta ikäisiään edellä puheessa (neuvolan täti sanoi, että edistynein koskaan näkemänsä puhuja) MUTTA toisaalta puoli vuotta vähintään jäljessä liikkumisessa. Tää vasta opetteli kunnolla ryömimään, kun ekat jo juoksivat (neuvolan täti sanoi, että täpärästi vältitte tutkimuksiin joutumisen, kun vihdoin alkoi kävellä juuri ennen 1v6kk ikää).

No lapset ovat vauvoja, ja ihan samalla tavalla makasivat vatsallaan päätä kannatellen liikkumattomina, molemmat jokeltelivat jotakin. Eli kyllä, tuollaisissa helposti havaittavissa vauva-asioissa olivat. 

Vierailija
7/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Jokainen vanhempi ajattelee kuten sinäkin. Se oma lapsi on se universumin kiintotähti. Hän kyllä keksi rivin haukkumasanoja niin sinusta, kuin sinun lapsistakin, joita jakaa sitten esim muille perhekerhon vanhemmille. 

Vierailija
8/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin luvata että erittäin harvaa kiinnostaa että jorma-ainokki osasi kääntyä kaksikuisena. Luultavasti sinua ja äitiäsi. Sitten muutaman vuoden päästä ymmärrät.

Vierailija
9/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne lapset ovat iältään 60 v ja 60 v, niin puolen vuoden kehityserolla tuskin on mitään merkitystä. En jaksaisi ottaa nokkiini tuollaisesta.

Vierailija
10/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lapset ovat vauvoja, ja ihan samalla tavalla makasivat vatsallaan päätä kannatellen liikkumattomina, molemmat jokeltelivat jotakin. Eli kyllä, tuollaisissa helposti havaittavissa vauva-asioissa olivat. 

Okei. Mun lapsi oli siis kyl vauva kun alkoi puhua. (7,5 kk iässä ekat sanat, joita neuvolan tätikin tosiaan taivasteli, että toista tällaista vauvaa en muista)

Vieläkö on yhtä edistynyt olo? x-D

Vierailija
11/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Jaana Kavonius??

Vierailija
12/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompensoit sitä omaa epävarmuuttasi kuten kaikki muutkin äidit. Kukaan ei ole niin saatanallisen syyllistävä kuin toinen äiti toiselle. Se lapsi on oman egon jatke, jonka avulla päteä. Äitiys vaatii paksun nahan, että osaa laittaa ne rumat sanat sanojan puutteellisuuden piikkiin. 

Vierailija
13/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä täydellinen esimerkki miksi jätin kaikki mammakahviloissa käynnit enemmän kuin mielelläni väliin. Tuollaista kilpailumeininkiähän niissä on; "meidän Titta-Maaria teki gradun, käveli käsillään ja puhui kymmentä eri kieltä jo 10 kuukauden iässä! Mitäs teidän Minna-Unelma teki siinä iässä? Ai ei osannut vielä edes kävellä????" 

Vierailija
14/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Darwinin palkinto menee...

Vierailija
15/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata keulia. Aina löytyy joku, joka on vielä enemmän edellä. Ja ne vauvojen erot tasoittuu täysin muutamissa ekoissa vuosissa, ellei lapsesta löydy jotain oikeaa kehitysviivästymää.

Vierailija
16/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mun lapsi oli siis kyl vauva kun alkoi puhua. (7,5 kk iässä ekat sanat, joita neuvolan tätikin tosiaan taivasteli, että toista tällaista vauvaa

Ja nyt hän käy kakalla kuten kaikki muutkin. Muiden lapsista puhuminen ovat isompaa tuskaa kuin tv:n vaaliväittelyn seuraaminen ilman morfiinia. Testaa joutessasi kiinnostavatko sinua tuntemattomien lasten puhumaan oppimiset, yms. Vain oma lapsi kiinnostaa meitä kaikkia, jos ei lasketa sitä protuleirin liian innokkaasti sekasaunaan änkeävää ponnaripäistä vetäjää, joka ei saisi omanikäistään seuraa edes thai-vaimoja myyvältä nettisivulta.

Vierailija
17/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 16:lle: sanoin ton ihan siks, kun tää aloitus kuulosti siltä, että aloittajan todellinen pointti oli, että hän halusi kertoa vauvansa olevan ikäisiään paljon edellä. Eli ns. humblebrag.

(P.S. Joo käy kakalla kuten kaikki muutkin ja on myös luokkansa priimus koulussa. Olankohautus.)

Vierailija
18/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä alkaisi selittelemään, juttelisin niitä näitä kuitenkin seuraavaksi niin asia unohtuu. Et saa ikinä noita sanoja kuitenkaan selitettyä paremmaksi. Ja ihan tottahan tuo on, puolen vuoden päästä siihen tulee 6kk nuoremman lapsen äiti, joka möläyttää sinulle lapsestasi nuo samat sanat.

Vierailija
19/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus 16:lle: sanoin ton ihan siks, kun tää aloitus kuulosti siltä, että aloittajan todellinen pointti oli, että hän halusi kertoa vauvansa olevan ikäisiään paljon edellä. Eli ns. humblebrag.

(P.S. Joo käy kakalla kuten kaikki muutkin ja on myös luokkansa priimus koulussa. Olankohautus.)

(Pss ja en tunnista itsestäni käytöstä, josta syytän muita)

Vierailija
20/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol ketä kiinnostaa. Helvetin naiset... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä