Ulosotosta tuli kirje, ahdistaa
Olen aina maksanut laskut ajoissa ja huolehtinut raha-asiani kuntoon. Varallisuuttakin on niin, että maksut saan helposti maksettua. Sain kuitenkin ulosottoviranomaiselta kirjeen, että sinulla on ulosotossa lasku. Järkytys. Ja ahdistaa. Kyseessä on sairaalalasku, josta olen sataprosenttisen varma, että en ole sitä koskaan saanut. Selvitin, niin niistä ei tule muistutuksia vaan laittavat suoraan ulosottoon. Eli posti on joko hukannut sen yhden kirjeen tai jakanut väärään asuntoon. Kiva kiva. Miten voi olla mahdollista, että näin tietämättään on yhtäkkiä ulosotossa? Maksoin sen ulosoton pois tietenkin heti samana päivänä, mutta silti ahdistaa.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti aiheellinen lasku, etkö ihmetellyt kun laskua ei näy?
Lasku oli aiheellinen. En ihmetellyt, koska jouduin käymään sairaalassa useita kertoja saman asian vuoksi, välillä vain vo-ajalla polilla, välillä sairaalassa osastolla ja lähettivät niitä laskuja aina yksittäisistä asioista ja aina kuukausia myöhässä, osa tuli 7 kk käynnin jälkeen. En siis ollut osannut ihmetellä, että juuri joku yksi juttu oli maksamatta, koska laskuttivat niin oudosti yksitellen niitä asioita ja niin viiveellä. Ap
Jännä juttu, meille tulee verkkopankkiin kaikki laskut ja sieltä ne hoidetaan.
Joku kysyi miksi reagoin näin voimakkaasti. Syy on varmaan häpeä. Vaikka en itse tehnyt mitään väärin, niin tuntui todella todella nololta ja hävettävältä saada se ulosoton kirje. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti aiheellinen lasku, etkö ihmetellyt kun laskua ei näy?
Lasku oli aiheellinen. En ihmetellyt, koska jouduin käymään sairaalassa useita kertoja saman asian vuoksi, välillä vain vo-ajalla polilla, välillä sairaalassa osastolla ja lähettivät niitä laskuja aina yksittäisistä asioista ja aina kuukausia myöhässä, osa tuli 7 kk käynnin jälkeen. En siis ollut osannut ihmetellä, että juuri joku yksi juttu oli maksamatta, koska laskuttivat niin oudosti yksitellen niitä asioita ja niin viiveellä. Ap
Jännä juttu, meille tulee verkkopankkiin kaikki laskut ja sieltä ne hoidetaan.
Kaikki uudet yksittäiset laskut vai? Ilman että olette tienneet niitä sinne tilata?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihmiset ihan pihalla.... Ensin tulee varsinainen lasku, jos sitä ei maksa, se siirtyy PERINTÄTOIMISTON karhuttavaksi, lähettävät 2-3 muistutuslaskua(riipuen perintätoimistosta). Jos ei sitäkään maksa, niin sitten vasta tulee ulosotolta lasku.
oma terveyskeskusmaksuni meni ihan suoraan ulosottoon. ei aiempia maksuhäiriömerkintöjä, aina olen maksanut laskut ajoissa. tätä laskua vain ei koskaan tullut. Ja enää ein noin tapahdu, sillä laitan käynnit muistiin puhelimeen ja sen lisäksi laitoin suoraveloitukseen julkisen terveydenhuollon maksut. Kännykkämuistutukset siksi, että tarkistan. Pikkasen neuroottiseksi siis tulin tuon systeemin vuoksi, mutta mikäs teet. onpa nyt sitten ulosottokin tullut kerran elämässä koettua, lol...
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi miksi reagoin näin voimakkaasti. Syy on varmaan häpeä. Vaikka en itse tehnyt mitään väärin, niin tuntui todella todella nololta ja hävettävältä saada se ulosoton kirje. Ap
Kuule: asia ei nyt ollut sinun vikasi, joten nolostele mieluummin vaikka postin puolesta.
Hei! Sinun kannattaa siirtyä E-laskutukseen :) Ja kannattaa ottaa yhteyttä itse sairaalaan sihteeriin ja kysyä laskun perään, he tarkistavat sitten mitä on käynyt ja ilmoittavat perintään, jos tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule: asia ei nyt ollut sinun vikasi, joten nolostele mieluummin vaikka postin puolesta.
Näin: "voi luoja, mitä muut meistä ajattelee, kun edes posti ei toimi tässä maassa ja koulu-uudistuskin meni pieleen ja huono hallitus!"
Tampereella terveyspuolelta lähetettiin ajanvarauksia ja laskuja yms osoitteeseen josta olen muuttanut pois 36 v sitten. Kun kysyin asiasta he sanoivat että heille on jäänyt tietoihin tällainen vanha osoite. En ole vain koskaan antanu tuota osoitetta heille. Muutin tänne vasta vähän yli 20 v sitten.
Minulla kävi sama kuin AP:lla. Selvisi että tapaturmasta johtuneesta lääkärikeikasta johtui perintälasku ja perijä oli lähettänyt sen kymmenen vuotta vanhaan osoitteeseni josta olin jo 2 kertaa muuttanut muualle.No kuitenkin perijä joka siis oli näitä perintätoimistovarkaita väitti että oli lähettänyt minulle oikeaankin osoitteeseeni ainakin pari laskua enkä niitä ollut maksanut ja tuo sitten oli joka kierrokselta lisätty perittävään summaan. Otin sitten yhteyttä alkuperäiseen lääkärilaskun kirjoittajaan ja maksoin ilman lisäkuluja heille laskun pois.He löysivät omista tiedoistaan mihin osoitteeseen lasku oli lähetetty.Perintätoimistot on varkaita....