NYT MUISTIN! TOIMEENTULO maksaa sähkölaskun ja KOTIVAKUUTUKSENKIN! hyvä perua e-lasku
NYT MUISTIN! TOIMEENTULO maksaa sähkölaskun ja KOTIVAKUUTUKSENKIN! hyvä perua e-lasku, ettei mene kotivakuutuskaan omalta tililtä. Kun pääsin takaisin toimeentulon piiriin saan 250 e kk ja muistin että sähkölaskut ja kotivakuutus menee KELAN piikkiin!
siinä säästää usean kympin kuussa.
Kommentit (14)
Kannattaa kysyä myös juhannusrahaa koska on pakko ottaa kersat kylään.
nyt voinkin surutta käyttää kaikkia sähkölaitteita esim tuuletinta 24/7 kun KELA maksaa sähköt niin ei väliä miten paljon kuluu
Toimeenulotuki on harkinnanvaraista, ja vakuutusmaksujen erääntyessä voidaan ne irtisanoa ja vapaaehtoisia vakuutuksia ei tarvitse myöntää henkilölle, jonka vakuutus on päättynyt maksamattomuuteen. Kannattaa siis selvittää asiat ennen huomautusten erääntymistä.
Kela ei maksa kenenkään vakuutuksia.
Maksaa ne itse ja lähettää e-laskun Kelan sivuilta liitteenä ja korvattava osuus tulee tilille noin kahdessa viikossa. Siksi sanon että esim. minulla kotivakuutusta ei korvata kokonaan vaan ainoastaan noin puolet. Suurissa sähkölaskuissa voi käydä samoin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maksaa kotivakuutuksen.
Ei sitä e-laskua tarvi poistaa. Lähetät sen vain Kelalle. Oliko sulla sitten suoraveloitus?
Jos on toimeentulotukiasiakas ja oikeutettu toimeentulotukeen niin auttavat kotivakuutuksen kanssa ja edellyttävät että joka kerta kun saat uuden laskun, lähetät sen heille heti vaikka sivujensa kautta. Ei ne sitä tosta noin vain maksa eikä mikään vakuutusyhtiö heille toimita yhtään mitään eivätkä edes pyydä vaan toimeentulotukiasiakkaan on ihan itse se haettava oma-aloitteisesti ja lähetettävä tarvittavat liitteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kokonaan
Kela ei maksanut mun sähkölaskua kun tienasin 40 euroa lehtien jakamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kokonaan
Mulla maksettiin kokonaan.
on niissä kumminkin ylärajat, ei määräänsä enempää korvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kokonaan
Mulla maksettiin kokonaan.
Joo siis kokemukseni mukaan muistaisin, että kyllä ne joskus saattaa, mut yleensä ei.
kannattaa lähettää Kelalle myös moottoripyörävakuutus kesältä