Taas olin juhlissa joissa tarjolla aivan liian makea juustokakku. Ei kerroksia, ei suutuntumaa
Siinä missä hyvässä kakussa on rakennetta, täytteitä ja makua, taas oli juhlissa äklön makea juustokakku.
Miksi ne ovat niin ällömakeita? Rasvainen makea paksu kerros ilman täytteitä
Kommentit (72)
Ja mitään muuta ei sitten ollut...
Vaikka tuskin tämä nyt enää vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen paistettu juustokakku, tuoreista mansikoista tehdyllä kastikkeella, on niiiin paljon parempaa kuin nämä liivatehässäkät mitä Suomessa juustokakkuina tehdään.
Aah, paistettu juustokakku. Minulla on jossain keittokirjassa siitä mukaelma, jossa käytetään rahkaa ja tuorejuustoa ja taikina tehdään itse eikä murskatuista kekseistä. Pitääkin tehdä sitä pitkästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on "suutuntuma"?
Ruokablogeista ja kokkiohjelmista opittu muotisana.
Vierailija kirjoitti:
Puolukkajuustokakku on aivan taivaallista. 😋😍 Sen parempaa kakkua ei maailmasta löydy!
Kirpeää ja hapanta😝
Onko se sitten sitä "aikuista ja suomalaista" makua, josta täälläkin on kinattu?
Että makea "sopii vain lapsille"?
TAAS oli juhlat, TAAS liian makeaa juustokakkua🥳🥳🥳🥳🥳🥳
Siis suutuntumaa juustokakussa? Sen kuuluu olla mahdollisimman pehmeää, suussasulavaa. Jos se epäonnistuu ja tulee esimerkiksi liivateklönttejä niin siinä on sitten sitä suutuntumaa kerrakseen.
Makuja on monia, itse pidän oikeasti makeista leivoksista. Kun syön leivoksia niin haluan makeaa. Kirpeät marjat ja hedelmät syön sitten jotenkin muuten arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Hieman tulin kateelliseksi tästä. Jos jollakin on noin ihana elämä, että juhlien juustokakku on se suurin murhe, mistä avautua.
Niin, voimia vaan nyt ap:lle.
Liian makeasta tulee huono olo. Jotain marjaa tai raikasta kaipaa lisäksi.
Ylimakeus on toki yksi asia, mutta minusta tavallinen juustokakku on parhaita kakkuja maailmassa. Ei se tarvitse mitään kerroksia tai täytteitä. Täytekakut sitten erikseen.
Voi kun joku kutsuisi minutkin joskus edes juhlimaan!!! Söisin vaikka millaista kakkua
Miten te tykkäätte liivatteella hyllyvästä juustokakusta?
Piimä todellakin sopii. Ihanaa kakussa