Tulisitko pahalle tuulelle jos sinulle olisi luvattu talkoopalkaksi pizzeriasta tilattu pizza, ja se olisikin vegaaninen?
Emäntä, joka on ruvennut vegaaniksi kaikessa hiljaisuudessa, teki tilauksen ja kun nälkä kurnien avaat lämpimän pizzalaatikon, sieltä paljastuisikin käntty jonka päällä on kasviksia ja yrttejä, oliiviöljyä... mutta ei juustoa.
Kommentit (46)
En tulisi. Yksi suosikkipizzani on paikallisen pizzerian vegaaninen pizza johon ei tule mitään juustonkorviketta. En ole edes kasvissyöjä saati vegaani mutta syön kyllä myös vegaanista ruokaa.
No en suuttuisi, koska kasvikset, yrtit ja oliiviöljy ovat herkullisia.
Jos pizza olisi pahaa, se saattaisi ehkä harmittaa. Tokkopa ne vegaaniset pizzat kuitenkaan ovat kovin pahoja, varsinkaan jos ne on tilattu pizzeriasta.
Aivan s**tanan pahalle tuulelle sillä vatsani ei vegaanipöperöitä kestä yhtään ja voi olla varma etten enää tule avuksi tmv. Ihan omissa oloissaan jokainen voi olla vaikka mikä höperö mutta ei sitä tarvitse toisille väen vängällä tuputtaa kurkusta alas.
Useammin olen pahaa sekaanipizzaa saanut kuin vegaanista. Niissä yleensä on vähän jotain yritystä, toisin kuin epämääräpizzerian "kinkkusuikaleissa" ja "mustissa oliivirenkaissa" ja "juustoraasteessa".
Vegaaninen "vuusto" on syömäkelvotonta, joten pettyisin kyllä. Kyllä mun mielestä pitää antaa syöjien valita haluamansa pizzat, varsinkin jos ovat olleet auttamassa. Hapan maku tulisi suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Aivan s**tanan pahalle tuulelle sillä vatsani ei vegaanipöperöitä kestä yhtään ja voi olla varma etten enää tule avuksi tmv. Ihan omissa oloissaan jokainen voi olla vaikka mikä höperö mutta ei sitä tarvitse toisille väen vängällä tuputtaa kurkusta alas.
Miten ajattelit viettää juhannuksen ilman vegaanista kaljaa ja vegaanisia perunoita? Onko vegaaninen leipäkin pannassa? Entä ruokaan kaikki vegaaniset mausteet - mustapippuri, curry, sinappi, basilika, valkosipuli ja sipuli?
En tulisi, söisin sen hyvällä mielin.
Kyllä harmittaisi, jättäisin paskan syömättä ja kävisin purkamassa/sotkemassa kaiken missä olen avustanut!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit viettää juhannuksen ilman vegaanista kaljaa ja vegaanisia perunoita? Onko vegaaninen leipäkin pannassa? Entä ruokaan kaikki vegaaniset mausteet - mustapippuri, curry, sinappi, basilika, valkosipuli ja sipuli?
En juo kaljaa enkä muutakaan alkoholia, leipää en osta kaupasta vaan teen itse enkä hirveästi pidä mausteisesta ruoasta. Sipulia en voi sietää missään muodossa joten pärjään juhannukseni vallan mainiosti ilman. Saivartelusi ei sitä muuksi muuta.
Kuka ei kysy mitä toinen ottaa täytteeksi pizzaansa etenkin kun se on palkkio annetusta avausta.
Hienoa kun saat eteesi pizzan jossa on voimakkaita, vahvasti mielipiteitä jakavia täytteitä, esim. voimakkaat juustot, oliivit, kaprikset, ananas, merenelävät jne. Ja vielä hienompaa sitten kun satutkin olemaan pahasti allerginen vaikkapa niille mereneläville ja pelkästään tuoksu saattaa saada allergisen reaktion aikaan.
En pahastuisi ja söisin tyytyväisenä. Olen sekasyöjä, mutta vegaaninen pitsa on ihan hyvää. Saatan muutenkin itse valita kasvispitsan, mutta itse valitessa otan pitsaani tavallisen juuston.
Repisin talkooverkkarit ja kirjoittaisin työstä laskun.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ei kysy mitä toinen ottaa täytteeksi pizzaansa etenkin kun se on palkkio annetusta avausta.
Hienoa kun saat eteesi pizzan jossa on voimakkaita, vahvasti mielipiteitä jakavia täytteitä, esim. voimakkaat juustot, oliivit, kaprikset, ananas, merenelävät jne. Ja vielä hienompaa sitten kun satutkin olemaan pahasti allerginen vaikkapa niille mereneläville ja pelkästään tuoksu saattaa saada allergisen reaktion aikaan.
Niin ja siis itseäni ei haittaisi se, että pizza olisi vegaaninen, mutta se harmittaisi ettei kysytty täytetoiveita. Olisi varmasti kurjaa jos pizza olisi sellainen jota ei oikeasti pystyisi syömään vaikkapa allergian vuoksi.
Hyvää sekin on, kiittäisin ja söisin.
Törkeää tarjota talkoolaisille vegepitsaa, koska kukaan vegetaristi ei osallistu talkoisiin.
Pizzaan kuuluu juusto ja vegejuusto on ihan kamalaa.
Muutenkin vegepizzaan hyvin suurella todennäköisyydellä laitetaan kasviksia, joita en pysty syömään kuten herkkusieniä.
Suuttuisin siis.
Juusto kuuluu pitsaan, joten kyllä se harmittaisi!
T. Kasvissyöjä