Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat lukon vaihtoon

Vierailija
09.06.2024 |

Lapseni yritti avata epähuomiossa kerrostalon alaovea väärällä avaimella, jonka seurauksena avain jäi jumiin lukkoon ja lopulta katkesi. Nyt lukko pitää vaihtaa. Onko tietoa, korvaako vakuu9tus vahinkoa vai maksanko laskun itse? 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lukon vaihtamista kannattaa selvittää saisiko sen avaimen tyngän sieltä pois. Jos ei omat taidot riitä niin voi kysyä vaikka lukkosepältä.

Vierailija
2/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen lukon vaihtamista kannattaa selvittää saisiko sen avaimen tyngän sieltä pois. Jos ei omat taidot riitä niin voi kysyä vaikka lukkosepältä.

Huoltomies heti paikalle ja asiaa eteenpäin. Uskoisin että laaja kotivakuutus vastuuvakuutuksella on avuksi. Olennaiset asiat ensin kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulemma saa, vaan lukko pitää vaihtaa. Korvaako vakuutus tätä vai maksanko laskun itse? 

Vierailija
4/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita huoltomiehelle ja selvitä maksutus isännöitsijän kanssa, menenkö taloyhtiön vakuutukseen vai ei. 

Vierailija
5/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulemma saa, vaan lukko pitää vaihtaa. Korvaako vakuutus tätä vai maksanko laskun itse? 

Todennäköisesti eivät vain viitsi. Lukot voi purkaa. Toki ei se ilmaista ole ellei itse tee.

Vierailija
6/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sinulla omavastuu vakuutuksessa? Maksaako se avaimenpätkän poistaminen edes sen vertaa?

Vierailija
7/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lukonvaihto onneksi tässä tapauksessa tulee edulliseksi, uusi lukko vaan sarjoitetaan toimimaan samoilla avaimilla kuin ennenkin.

Vierailija
8/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatko vakuutuksesi sopimusehdot jakoon, niin tulkitaan.

Vierailija
9/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä lapsi.

Vierailija
10/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti eivät vain viitsi. Lukot voi purkaa. Toki ei se ilmaista ole ellei itse tee.

Uusi lukko on halvempi kuin purkamiseen mennyt aika.

Vierailija
11/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetikö sä menit tunnustamaan? Olisit soittanut huoltoon ja sanonut ettet tiedä miksi et saa  avaintasi menenmään lukkoon...

Vierailija
12/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi lukko on halvempi kuin purkamiseen mennyt aika.

Voi olla, mutta ei pitäisi silti väittää ettei se ola mahdollista. Ei siinä osaavalla mene edes kauaa.

Tässä yksi esimerkki abloy lukosta.

Vierailija
13/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaoven lukko voi olla myös kulunut. Lukon iästä riippuen taloyhtiö voinee maksaa osan uuden lukon hinnasta.

Vierailija
14/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla omavastuu vakuutuksessa? Maksaako se avaimenpätkän poistaminen edes sen vertaa?

Taloyhtiöissä kaikki maksaa huimasti.

Varmaankin sen organisaation pyörittäminen tekee tuon vaikka kaikki saa jo valmiiksi rahaa niin hallitus, huoltoliike kuin isännöintikin.

Meillä muka talkoilla tehdåän ja siitå huolimatta melkoiset pihanhoitokulut. Oluet ja makkarat kyllä kelpaa talkooväelle. 

Vierailija
15/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä pakko purkaa se vanha lukko jotta näkee miten se on sarjoitettu. Saa uuden lukkopesän toimimaan samoilla avaimilla.

Tosin ei ole mitään pakottavaa tarvetta miksi siihen pitää uusi lukkopesä vaihtaa tilalle.

Vierailija
16/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin vakuutus korvaa laskuja kokonaan, hoidat vain asiat kuntoon ja olet yhteydessä sinne vakuutusyhtiöön. Asiat selviävät kyllä. Oma vakuutuksesi vaikuttaa myös asioihin. Elämässä sattuu kaikenlaista ja onneksi kyseessä on vain rahallinen menetys.

Vierailija
17/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaoven lukko voi olla myös kulunut. Lukon iästä riippuen taloyhtiö voinee maksaa osan uuden lukon hinnasta.

Niimpä. Ei ap:n kuulu yksin osallistua taloyhtiön minkään kovassa käytössä kuluneen laitteen parantamiseen uudenveroiseen kuntoon.

Lukon tason parantaminen kuuluu taloyhtiölle, ei ap::lle.

Vierailija
18/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita huoltomiehelle ja selvitä maksutus isännöitsijän kanssa, menenkö taloyhtiön vakuutukseen vai ei. 

Ei todellakaan taloyhtiön vakuutukseen mene kenenkään henkilökohtainen vahingonteko. Omasta vakuutuksesta on kyse koska vastuukin on oma eikä taloyhtiön.

Vierailija
19/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä lapsi.

Vahonkoja sattuu.

Vierailija
20/39 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetikö sä menit tunnustamaan? Olisit soittanut huoltoon ja sanonut ettet tiedä miksi et saa  avaintasi menenmään lukkoon...

Tässä meillä oikein patologinen valehtelija vauhdissa. Näiden takia koko valtio on konkurssissa. Älkää valehdelko ja voitte myös paljon paremmin itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän