Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

BMI 43 ja laihduttamisen vaikeus. Onko täällä ketään, joka 20 vuoden yrittämisen jälkeen

Vierailija
09.06.2024 |

pääsi normaalipainoon?

N40

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten onnistuitte vihdoin voittamaan vihollisen eli ruuan?

Vierailija
2/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeeninenruokavalio, kuntosali, sauvakävely ja riittävä uni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä resepti niihin laihdutus lääkkeisiin. Ozdmpicissa taitaa olla vielä saatavuus ongelmia, mutta on myös tablettimuotoinen lääke, rybelsus. Sillä laihtuu myös, koska sen avulla voi muuttaa syömistottumuksia. 

Toinen toimiva vaihtoehto on lihavuus leikkaus. 

Vierailija
4/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa BMI?

Vierailija
5/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei ole vihollinen. Liika syöminen on.

Vierailija
6/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi unta ja liikuntaa. Paino alkoi laskea vasta kun päätin että en syö klo 18 jälkeen. Liekö vasta nyt kyllin suuri kalorivaje tai joku muu vaikutus, mutta vasta sen jälkeen olen onnistunut laihtumaan normaalipainoon (10 kg). Nelikymppisenä laihdutus kyllä vaikeutuu kun hormonitoiminta muuttuu, mutta ei se mahdotonta ole.

Vierailija
7/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin en ole saanut millään laihduslääkettä,mutta ehkä nyt saan reseptin,kun paino noussut puolessa vuodessa 16kg.

Ap

Vierailija
8/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kasviksia paljon ja saa syödä kanamunaa ja pekonia?

Vierailija
9/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kasviksia paljon ja saa syödä kanamunaa ja pekonia?

Itse en syö lainkaan punaistalihaa. 

Vierailija
10/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyönti oli ainakin ennen kuolemansynti.

Vierailija
11/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto on aina nostanut mun painoa. En ymmärrä, mitä teen väärin. 

Ap

Vierailija
12/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaikki lähtee päästä. Ihan ensin lakkaa ajattelemasta ruokaa vihollisena. On myös tärkeää löytää se syy miksi haluat laihtua. Itse kuvittelin vuosikausia että haluan laihtua pelkästään näyttääkseni paremmalta, mutta kun tajusin että itse asiassa haluan olla terve ja liikuntakykyinen niin vanhaksi kuin mahdollista, enkä jatkuvasti kieltäytyä kivoista asioista kokoni vuoksi tai koska en fyysisesti jaksa, niin jotain loksahti paikoilleen.

Mun paino lähti putoamaan ja lopetti jojoilun kun lakkasin laihduttamasta ja hyppäämästä jokaiseen uuteen dieettin pää kolmantena jalkana.

1.ennen kuin poistat mitään ruokavaliosta lisää kasviksia ihan joka aterialle, ateria kannattaa aloittaa kasviksilla.Muista että kasviksia on muitakin kuin kurkku, tomaatti ja salaatti. Itse paahdan kerran pari viikossa pellillisen kaikenlaisia kasviksia uunissa, mieluiten sesongin mukaan ja lisäilen niitä sitten ruokiin tai napsin sellaisenaan. Toki syön myös salaattia. 

2. Kun alat eliminoimaan asioita aloita ultraprosessoiduista ruuista, ne on tehty aiheuttamaan liikasyöntiä ja riippuvuutta 

3. kuitu on tärkeää, sitä saa tosi hyvin monista kasviksista, esim parsakaalista.

4. Syö kolme kunnollista ateriaa päivässä, terve aikuinen ei tarvitse välipaloja paitsi jos ateriaväli venyy jostain syystä todella pitkäksi tai harrastaa kestävyysliikuntaa

5. Juo vettä, muita juomia et tarvitse, mutta teetä ja kahvia voi juoda, mieluiten mustana mutta tilkka maitoa on ok. Latet ja muut ovat ihan turhia kaloreita

6. Lisää arkiliikuntaa alkuun ja vähitellen ala treenaamaan itsellesi mieluisia lajeja tavoitteellisemmin

Jos englanti sujuu suosittelen seuraavia kirjoja lämpimästi (voi olla että löytuy suomeksikin)

Ultra processed people,  Chris van Tulleken

Glucose revolution, Jessie Inchauspé

Stay off my operating table, Philip Ovadia 

Tsemppiä! 

Vierailija
13/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jo sairaalloinen ylipaino. Ravintoterapeutille ja palkkaa oma kuntovalmentaja. 

Vierailija
14/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on jo sairaalloinen ylipaino. Ravintoterapeutille ja palkkaa oma kuntovalmentaja. 

Mulla on ollut pt pari kertaa ja heidän suunnittelema ruokavalio. En koskaan lopulta pystynyt niissä, eli hukkaan meni 1000e

Tuota virhettä en tee uudestaan. Eikä mies ees suostuisi. 

Ap

Vierailija
15/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et varmaan mitään. Keto ei sovi kaikille, itsekin kuulun heihin. 

Vierailija
16/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylensyönti oli ainakin ennen kuolemansynti.

Kyllähän se tappaa tänäkin päivänä 

Vierailija
17/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa BMI?

Vierailija
18/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ajatteletko silloin ketolla, että voit huoletta syödä miten paljon vain ja kroppa tekee rajat? Mun äiti on nimittäin tuollainen. Ei onnistunut keto, eikä mikään missä sanotaan, että "tällä kuurilla voit syödä ja laihdut samalla". Ei siksi myöskään onnistunut laihtumaan lääkkeillä, koska niidenkin kanssa mätti kahta enemmän. Vasta leikkaus toi avun. Nyt alkaa tosin taas lihomaan.

Vierailija
19/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin bmi 43 vuosi sitten. Nyt bmi 25. Salaisuus on vatsalaukun kavennusleikkaus.

Vierailija
20/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut pt pari kertaa ja heidän suunnittelema ruokavalio. En koskaan lopulta pystynyt niissä, eli hukkaan meni 1000e

Tuota virhettä en tee uudestaan. Eikä mies ees suostuisi. 

Ap

Pitääkö sinun kysyä mieheltä lupa ja hyväksyntä?