Star wars Acolyte. Kannattaako katsoa?
Disney+ uusi miljoonapanostus the Acolyte. Onko joku jo katsonut? Ohjaajana nainen joka ei ole koskaan katsonut Star Warseja.
Kommentit (632)
Vierailija kirjoitti:
"os huomasit, niin mä yritin nyt jumalauta keskustella itse Star Warsista, in-universe, enkä mistään metanarratiivista."
Sehän se Acolytesta tekee niin paskaa että in-universe juttuja on vähän, kaikessa on current-day viestiä.
Mutta eihän toi pidä lainkaan paikkaansa. Tässähän on valtavasti in-universe sisältöä, kun on eka Star Wars filmatisointi joka sijoittuu tuohon ihan eri aikaan. Esim. toi, että Jedit taistelee ensisijaisesti eka ilman valosapelia tossa rauhan ajan tasavallassa on hauska yksityiskohta.
Mitä se current day viesti tossa muka sun mielestä on?
Vierailija kirjoitti:
"os huomasit, niin mä yritin nyt jumalauta keskustella itse Star Warsista, in-universe, enkä mistään metanarratiivista."
Sehän se Acolytesta tekee niin paskaa että in-universe juttuja on vähän, kaikessa on current-day viestiä.
Sisäistätköhän sä nyt, mitä se in-universe meinaa. Siihen kun ei vaikuta lainkaan se, onko jutussa mukana nykymaailmaan liittyviä allegorioita tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin eka, että voiko tässä olla sellasta twistiä, että Osha ja Mae oiskin sama henkilö. Ei taida kuitenkaan olla mahdollista, koska ovat kai olleet selkeästi eri paikoissa samaan aikaan.
Ja mihin ne neljä Jediä ovat syyllistyneet? Ovat sen tulipalon takana oikeasti? Miksi?
He kuuluvat patriarkaattiin.
Et sitten niinkun mitenkään voi vaan antaa ihmisten keskustella Star Warsista?
Jos he tekevät Star Warssista jyrkästi mielipiteitä jakavaa politiikkaa, niin turha itkeä jos ihmiset puhuvat sitten siitä.
No mä nyt kuitenkin yritin keskustella itse siitä tarinan juonesta ja tapahtumista, enkä mistään politiikasta. Kyllä
No mä nyt kuitenkin yritin keskustella itse siitä tarinan juonesta ja tapahtumista, enkä mistään politiikasta. Kyllä mua vituttaa jos nää politiikasta valittavat tulee sotkemaan sitä oikeeta Star Wars keskustelua. Antaisitte nyt vaan edes Star Wars -fanien puhua omista jutuistaan ja menisitte jonnekin muualle jauhamaan tota anti-woke -juttuanne.
Vaikka trollauksesi onkin hassunkurinen niin haluaisin muistuttaa, että me wokea vihaavatkin voimme olla entisiä tai nykyisiä Star Wars-faneja. Ei se ole mikään vihervasukkien ja kalsaripoikien yksinoikeus.
"Vaikka trollauksesi onkin hassunkurinen niin haluaisin muistuttaa, että me wokea vihaavatkin voimme olla entisiä tai nykyisiä Star Wars-faneja. Ei se ole mikään vihervasukkien ja kalsaripoikien yksinoikeus."
Ai mä trollaan, kun haluaisin keskustella Star Warsista, siitä maailmasta ja galaksista? 🙄
Oottehan te voineet Star Warsia fanittaa, mut ette kovin vakuuttavia faneja oo, kun haluatte vaan jauhaa jostain woketuksesta, ettekä siitä itse galaksista.
Miksi katsoisin sarjaa, jossa on menty agenda, ei laatu, edellä? Suurin osa sarjoista/leffoista jää nykyään kesken koska käsikirjoitus/ohjaus/näytteleminen on ihan paskaa, kun tärkeintä on ollut valita rooleihin mahdollisimman monta vähemmistön edustajaa ja tuutata kässäri täyteen kaikkea woke kommentaaria.
Vierailija kirjoitti:
Miksi katsoisin sarjaa, jossa on menty agenda, ei laatu, edellä? Suurin osa sarjoista/leffoista jää nykyään kesken koska käsikirjoitus/ohjaus/näytteleminen on ihan paskaa, kun tärkeintä on ollut valita rooleihin mahdollisimman monta vähemmistön edustajaa ja tuutata kässäri täyteen kaikkea woke kommentaaria.
No sitähän ei katsomatta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko jossain saada keskustella Star Warsista, ilman että noi woketuksesta jauhavat tulee pilaamaan koko keskustelun.
Palstalla, missä ei ole persuja. Sellaista ei vain ikävä kyllä ole kun jokainen pääsee valitettavasti internettiin.
Jep, sehän tässä on ongelma, että kaikilla on sananvapaus. Se näköjään pitäisi rajata vain wokeilijoille.
Sananvapauden kanssakin saa käyttää harkintaa siinä, haluaako tulla pilaamaan toisten keskustelut jankkaamalla loputtomiin omaa asiaa.
Moni luulee sananvapauden olevan absoluuttinen vapaus. Näinhän se ei ole.
Jostain tv-sarjasta keskustellessa nyt tuskin tulee mitkään sananvapauden rajat vastaan. Jos tulee, niin mopo on karannut pahemman kerran käsistä.
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka trollauksesi onkin hassunkurinen niin haluaisin muistuttaa, että me wokea vihaavatkin voimme olla entisiä tai nykyisiä Star Wars-faneja. Ei se ole mikään vihervasukkien ja kalsaripoikien yksinoikeus."
Ai mä trollaan, kun haluaisin keskustella Star Warsista, siitä maailmasta ja galaksista? 🙄
Oottehan te voineet Star Warsia fanittaa, mut ette kovin vakuuttavia faneja oo, kun haluatte vaan jauhaa jostain woketuksesta, ettekä siitä itse galaksista.
Juuri näin. Antakaa meidän puhua star warsista ja menkää muualle jauhamaan jostain ihme fiksaatioistanne. Tolkuton porukka nuo woke-hullut.
En ole vielä nähnyt acolytea koska puuttuu juuri nyt disney+. Katson kyllä sitten kun se on päällä. Onko sitä suomalaista näyttelijää jo näkynyt? Oliko hyvä?
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä nähnyt acolytea koska puuttuu juuri nyt disney+. Katson kyllä sitten kun se on päällä. Onko sitä suomalaista näyttelijää jo näkynyt? Oliko hyvä?
Joo saatiin pieni vilaus sitä suomalaisen näyttelijän esittämää wookieta. Sieltähän ei toki näyttelijää näe wookie-puvun läpi.
Mut aikuinen wookie-jedi on kyllä jännä nähdä, kun sellaista ei oo aiemmin näytetty.
Vierailija kirjoitti:
No, sä voit katsoa sitten niitä syvemmän pään huonoimpia John Waynen länkkäreitä loppuelämäsi ja elää siinä omassa onnellisessa heteronormatiivissa valkoisen miehen maailmassa. Kyse on viihteestä, jos et jostain tykkää, niin älä katso!
Wookie-jedi on ihan parasta. Tätä olen odottanut siitä asti kun chewbacca ei saanut mitalia vaikka muut sai.
"Star Wars on politisoitu tekijöiden puolelta. Siitä se keskustelu lähtee."
Vaikka George Lucas onkin alunperin politisoinut Star Warsin, on se silti myös hauskaa avaruusoopperaa nuoremmille katsojille, ja siitä on aina voinut keskustella myös täysin irrallisena mistään tämän maailman jutuista. Jos ei oma mielikuvitus tai tietomäärä riitä sellaiseen keskusteluun, niin sitten ei, mutta ei silti pidä sabotoida muiden keskustelua asiasta.
Ihan vain muutama minuutti sitten ketjuun tutustuneena, minusta keskustelussa on eniten floodina häiritsemässä juuri kommentteja, joissa vain valitetaan muiden kommenteista eikä vastata itse aiheeseen (Mukaanlukien tämä minun kommentti). Jos joku ei pidä scifisarjasta sen liiallisen nykyaikaa ja USA sisäpoliitiikkan traumoja heijastavan näkökulman takia, vaan pitää sarjoista, joissa luodaan täysin omaa maailmaansa on se hänen aito mielipiteensä, hyväksykää se.
Alkuperäinen SW oli juuri eskapismia ja siksi raikas tuulahdus verrattuna 60 luvun vietnamin soden traumoihin kangistuneisiin sen aikakauden "osallistuviin" elokuviin. Itse alan nykyään entistä enemmän kaivata vastaavaa piristystä, Acolite ei sellainen oman mainontansa perusteella näytä olevan ja siksi jää minulla väliin. Andor oli kyllä hyvä, samoin kuin Mandalorian puolitoista kautta. Ne ovat ainoat valopilkut Disneyn SW tuotannossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko jossain saada keskustella Star Warsista, ilman että noi woketuksesta jauhavat tulee pilaamaan koko keskustelun.
Palstalla, missä ei ole persuja. Sellaista ei vain ikävä kyllä ole kun jokainen pääsee valitettavasti internettiin.
Jep, sehän tässä on ongelma, että kaikilla on sananvapaus. Se näköjään pitäisi rajata vain wokeilijoille.
Sananvapauden kanssakin saa käyttää harkintaa siinä, haluaako tulla pilaamaan toisten keskustelut jankkaamalla loputtomiin omaa asiaa.
Jostain tv-sarjasta keskustellessa nyt tuskin tulee mitkään sananvapauden rajat vastaan. Jos tulee, niin mopo on karannut pahemman kerran käsistä.
Aika moneltakin kanavalta redditistä on nuo jatkuvasti kaikesta valittajat heitetty pihalle, tai sitten perustettu oma kanava ilman noita valittajia, kun noiden koko elämä on pelkkää valittamista ja silkan valittamisen ilosta. Ei tuommoinen jatkuva valittaminen ole keskustelua millään lailla.
Valitettavasti tuo tyyli leviää myös politiikkaan jossa vastapuolen poliitikoista keksitään loputtomiin valittamisen aihetta ja sitä hoetaan joka some täyteen, ja toisaalta mediaan jossa ollaan just yhtä hitaita maailman ilmiöiden tajuamisessa kuin nykybroilereissakin. Lisäksi mediat tykkää helpoista klikkiotsikoista joita noista loputtomista "persukohuista" esim. saa. Viis siitä onko jutussa totuutta edes siteeksi kunhan saa klikkejä jutulle. Ja tietty siitä vallasta jonka media saa portinvartijana päättäessään minkä puolen poliitikoista leviää nuo tarkoitushakuiset valitukset uutisiksi asti ja minkä puolen ei.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kyllä katsomaan, kaksi ekaa osaa oli ihan viihdyttäviä, ja nähtiin livenä joitain sellaisia avaruusrotuja, joita ei aiemmin ole nähty muuta kuin piirrettyinä.
APlla on kyllä aloituksessa virheellistä tietoa siitä, että ohjaaja ei olis katsonut Star Warseja - hänhän on nimenomaan Star Wars fani.
Yksi käsikirjoittaja ei kuulemma tiennyt star warsista mitään aloittaessaan. Ja siksi se siihen hommaan valittiinkin. Noilla on vaan tuotannossa porukkaa varmistamassa että universumi pysyy kasassa ja muitakin käsikirjoittajia + liuta tuottajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni luulee sananvapauden olevan absoluuttinen vapaus.
Mutta se, että pitää kaikesta valittajia ärsyttävinä ja tylsinä keskustelukumppaneina ei kyllä liity mitenkään sananvapauteen tai sen rajoihin.
Tietysti jossain Redditissä ryhmän ylläpitäjät saavat pärstäkertoimen mukaan päättää, kuka huolitaan porukkaan.
Valitettavasti mikään paikka netissä ei ole koskaan ollut vapaa valittajista, vastarannankiiskistä ja ylipäätään ärsyttävistä kanssakeskustelijoista, ei edes silloin wanhanaikaisilla foorumeilla vuosikymmeniä ennen nykyistä keskustelukulttuuria. Niiden ärsyttävien kanssa on aina joko pitänyt oppia elämään (silmiä pyöritellen) tai sitten perustaa uusi oma ryhmä ilman kyseisiä inhokkeja. Tosin niistä uusistakin ryhmistä löytyy aina uudet inhokit ja riidat, se on aika väistämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kyllä katsomaan, kaksi ekaa osaa oli ihan viihdyttäviä, ja nähtiin livenä joitain sellaisia avaruusrotuja, joita ei aiemmin ole nähty muuta kuin piirrettyinä.
APlla on kyllä aloituksessa virheellistä tietoa siitä, että ohjaaja ei olis katsonut Star Warseja - hänhän on nimenomaan Star Wars fani.
Yksi käsikirjoittaja ei kuulemma tiennyt star warsista mitään aloittaessaan. Ja siksi se siihen hommaan valittiinkin. Noilla on vaan tuotannossa porukkaa varmistamassa että universumi pysyy kasassa ja muitakin käsikirjoittajia + liuta tuottajia.
Oisko ne voineet varmistaa myös sen että päähahmo avaruuden tyhjiössä sammuttamassa tulipaloa sammuttimella oli aika absurdi kohtaus. Nauratti.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ihmeellisiä keinotekoisia hyvepaasauskohtauksia tungetaan nykyään melkein joka sarjaan ja leffaan. Aivan naurettavaa katsojien aliarvioimista.