Marrakset 05 " uusi viikko, uudet kujeet" !
Kommentit (27)
kyllästytän teidät päiväkotijutuilla, sorry! :-) Mutta kirjoitellaan nyt vielä kun aikaa on. Huomenna ne työt alkaa ja ikävästi verottaa tilaisuuksia surffailla vauvasivuilla. Höh.
Soittelin äsken päiväkotiin miten Jessellä on siellä sujunut ja voi kun jäi hyvä mieli puhelusta. Täti sanoi että Jesse on pärjännyt ihan erinomaisesti, oli kuulemma juuri kiskonut lautasellisen makkarakeittoa ja istui siellä pöydässä muiden kanssa kuin vanha tekijä. Aamulla kyllä parkui kovasti kun lähdin ja itkustelua oli kestänytkin jonkin aikaa, oli kyllä aika väsynytkin kun heräsi tänään jo ennen kuutta. Oli sitten melko pian lähtöni jälkeen ottanut pienet torkut yhden tädin sylissä ja sen jälkeen oli jo mennyt iloisena leikkimään. Hieno juttu, taitaapi tosiaan olla niin kuin täällä moni totesikin että äidille se hoidon aloitus on monesti rankempaa kuin lapselle. Jokohan sitä pystyisi huomenna jättää soittamatta tarhaan ja luottaa siihen että kaikki sujuu hyvin... ;-)
Hiljaista on kyllä nyt marraskuisten pinossa. Missä te kaikki olette? Tulkaa pois piiloista!!!
et sinä Auringonkukka mitään kyllästytä. Minä ainakin mielenkiinnolla luen niin päiväkoti kuin muitakin juttuja! :) Kuulostaa siltä, että ihan mukavasti Jesse alkaa sopeutua päiväkodissa olemiseen. Hienoa! Reipas poika :)
Voin kuvitella Onnin sukeltelemassa ja pulikoimassa. Taitaa olla aika touhukas uimari :)
Poikanenkin tykkää käydä uimassa, liukumäki on ihan suosikki. Haluaisi vaan uida jo ihan itse, eikä oikein välitä että pidetään kiinni. :O Ei taida vielä ihan ymmärtää mihin taitonsa riittävät, ettei vielä pinnalla pysy jos ei isi tai äiti ole auttamassa :D
Meille tuli flunssa. Kuumeessa on poika ja kova nuha ja yskä. Huomaan silti, ettei se tunnu enää niin isolta asialta kuin silloin kun poika sairasteli ensimmäisiä kertoja. Kai sitä on vähän jo tottunut siihen että välillä sairastetaan ja että kyllä siitä taas sitten paranee ja selvitään. Ensimmäisen kerran kun poika syksyllä oli korkeassa kuumeessa olin ihan pulassa :)
Ulkona paistaa aurinko ja on mahtavan näköinen keli. Harmitus kun tuo pikkuinen on kipeä, niin en taida uskaltaa lähteä ulos viemään. Vai käyttekös te muut kipeänäkin ulkoilemassa? saishan siinä toisaalta vähän raitista ilmaa ja happea, mutta ehkä olisi syytä koittaa lepäillä sisällä, en tiedä.
Meillä ollaan nyt innostuttu kirjoista. Ihanan näköistä kun poikanen välillä taapertaa kirja kädessä mun luo ja osoittaa että sitä pitäisi lukea yhdessä. Välillä ihan hykertelee innoissaan. Sitten osoittelee kaikkia kuvia kirjasta ja höpöttää omaa kieltään, ja minä kerron mitä kuvassa on. Joitain asioita osaa myös näyttää kirjasta, jos kysyy " missä kissa on, missä aurinko on tms" .
Hauskaa päivää kaikille!
Gerda
Hampaiden pesu on meilläkin vääntöä. Onnistuu siten, että Minttu harjaa samanaikaisesti mun hampaita ja mä saan harjata sitten Mintun hampaita.
Mintun hiukset pestään shampoolla joka toinen päivä. Ei suurempia ongelmia, kun shampoota pestään pois tulee aina syliin istumaan siksi aikaa, mutta kun pesen omat hiukset on heti mukana hieromassa shampoota mun päähän, on kait hauskaa.
Meillä ollut samanlaisia tempauksia kuin auringonkukan pojallakin. Minttu ulottuu tiskipöydän reunalle ja sai kerran leipäpuukon käteensä ja käveli mua vastaan.
Yyterin kylpylässä meni hyvin, aluksi kun mentiin pukeutumishuoneeseen, Minttua vähän pelotti oli paljon lapsia ja outu paikka ja sitten vielä riisutaan vaatteet. Kun päästiin allasosastolle oli hauskaa, erityisesti vesiliukumäessä. Nyt Mintun uikkarit on pesuhuoneen naulassa ja aina iltapesulla näyttää niitä että äiti nyt uimaan :) Mennään Meri-Porin uimahalliin helmikuun puolessa välissä seuraavaksi, siellä on lämpimän veden viikonloppu ja ihan pienille oma kahluu allas. Mun vanhemmat oli meidän kanssa kylpylässä,mistä oli apua pesulla ollessa.
Aika vekkuli tuosta tytöstä tullut, nyt on ollut muutaman päivän tosi hyvällä tuulella. Kun sanon paperista että ei saa laittaa suuhun, katsoo mua veikeästi ja laittaa pienen palan suuhun ja ei muuta kuin karkuun. Hetken päästä tulee taas näyttämään suutaan, et hei mulla on se paperinpalanen vielä suussa. Eilen oltiin mun mummulassa ja minttu löysi pienen muoviroskan, hetken aikaa sitä ihmetteli ja sitten käveli roskiskaapille avasi oven ja heitti muovinpalan roskikseen.
Kotona täytyy sitoa roskiskaappi toisinaan Minttu on ollut tutkimassa, et mitä siellä roskiksessa on ja löytänyt oman kakkavaippansa.
No tälläisiä veijareita nämä välillä ovat :)
että kurjaa kun teilläkin sairastetaan! en minäkään olisi huolissani nooran pituudesta, pitkä tyttöhän tuo tuntuu olevan ja hienosti kasvanut!
onko ollut ihanaa asua omassa kodissa pois anoppilasta? :)
Onni kuorsaa pihalla ja minä vedän suklaata koneen ääressä :) Voi jukra on ihanan tuntuista, kun on alkanut tuntua masuvauvan liikkeita! Ihanasti muljahtelee mahassa vähän väliä.
Onni tanssi melkein koko Ellan ja Aleksin Kolme muskettisopulia levyn ajan kanssani olohuoneessa ja simahtikin heti vaunuihin laskettuani :) Tosi kova poika on tanssimaan! Heti kun kuulee musiikkia, niin alkaa pylly notkumaan. On kehittänyt jo koreografioitakin ;) Pyörii ympäri jalkoja tömisyttäen, nostelee jalkoja puolelta toiselle ja muuten vaan nytkyy. Ihanan tosissaan ottaa tuon tanssimisen, sellainen keskittynyt ilme koko ajan kasvoilla :) Onkos muita pikku Bjurströmeja marraskuisissa?
Hampaiden pesu on meillä edelleen yhtä tuskaa. Itse pesee, mutta jos sekaannun puuhaan, niin huuto alkaa.
Mua nuratti, kun ostin Onnille kokeeksi Muksun purkkiruoan, sitä, minkä mainostetaan voittaneen makutestit. Onni, joka syö vaikka pieniä kiviä, sylki ruoan suusta ja ravisti päätään sellainen ilme päällä, että " hyi hemmetti mitä moskaa" . Ei siis ollut meidän muksun mieleistä :D
Hienoa Auringonkukka, että Jessellä on mennyt noin hyvin tarhassa! Mua ainakin kiinnostaa Jessen pärjääminen suuressa maailmassa, ihan odotan, että oletko kirjoittanut tarhakuulumisia :)
Niin ja sen ilmankostuttimen merkki on Bioniser. En silloin muistanut ja nyt pälkähti mieleen.
Nyt lopetan nämä horinat ja alan imuroimaan.
Noema
Voi että sua Auringonkukka, kun oikein olen niin lukenut noita sun päivähoidon aloitus juttuja ja elänyt ne asiat itse uudestaan ja uudestaan.
Tottahan se on että äiti siinä taitaa enemmän kärsiä kuin lapsi. Meilläkin menee nyt päiväkodissa jo ihan hienosti. Tosin päivä on lapselle pitkä (noin 7.20-16.30) ja se näkyy itkuisuutena ja väsyneisyytenä iltaisin. Välillä ottaa omille voimille koettaa jaksaa sitä mankumista ja vinkumista, mutta ei auta kuin koettaa jaksaa. Onneksi ollaan kevättä päin menossa ja maaliskuussa mulla alkaa kolmepäiväiset työviikot.
Noema täällä kanssa kova tanssityttö. Ja kovin yrittää myös laulaa, mutta kun toi sanojen tuottaminen on niin vaikeeta niin eihän siitä paljo mitään tulee. Mutta hienosti laulaa Karusellikappaleesta aina tuon kertosäkeistön alun: hah hah haa.
Lämpöisiä terveisiä sairastaville. Me oltiin viime viikolla kipeinä, eikä tuo sairastaminen todellakaan ole mukavaa.
Nyt katkesi ajatus kun ukko toi tohon jätskiä :))
Mut hei kyllä mä luen koko ajan vaikka en niinkään kirjoittele. Eli pitäkäähän pinoa pystyssä.
Huippumalleja seuraan nääs minäkin. :-)
Jessen päivä tarhassa oli mennyt tosiaan odotettua paremmin, kehuivat että reipas poika oli. :-) Ei ollut juurikaan leikkinyt kun oli ollut sylikin tarjolla, mutta tarkkaavaisesti oli seurannut muiden puuhia. Lounaalla ei ollut syönyt juuri mitään, mutta oli silti nukkunut melkein kahden tunnin päiväunet. Välipalalla olikin sitten kiskonut kaksi lautasellista kiisseliä hymyssä suin ja kun menin poikaa hakemaan, nakersi onnellisena kurkun paloja. Täditkin oli mielissään kun Jesse oli heille niin kovasti hymyillyt. Saas nähdä meneekö huomenna yhtä hienosti, toivottavasti! Tai vaikka vielä paremminkin, oishan se kiva että sais lounaankin syötyä eikä jänskättäis liikoja.
Oli Jesse tainnut vähän ikävöidäkin, kun itku tuli melkein heti kun mut näki ja tiukasti takertui kaulaan kiinni eikä ihan heti päästänytkään irti. Oli siinä vähän kyynelissä pitämistä itselläkin. Loppupäivän Jesse on ollut ihan oma itsensä, normaalit naurut ja ilot ja normaalit kiukut ja itkut. ;-) Yöunille simahti kyllä niin salamana, että on päivä ehkä hieman normaalia enemmän voimia verottanut.
Nyt siellä kyllä jo huippumallit jatkuu, kiireesti ruudun ääreen...