Tuttuni väitti että Buranaa saa ottaa 800mg kerralla
Ei herranjumala minkä raivokonsertin pidin tälle lääkenarkille... 400mg on absoluuttinen maksimi kuten pakkauksessa lukee, ja sekin on hyvä puolittaa kahtia kahdeksi sadaksi...
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800 g lääkärin määräyksestä. 3 x800 vrk, lisäksi panadolia 3x 1 mg voi olla leikkauksen jälkeen. Ehkä vielä antibiootti.
800 grammaa on "melko" suuri kerta-annos ibuprofeenia. Mikäli 800 mg tabletteja, niin 1*3 sekä adjuvanttina parasetamolia 1000 mg*3. Parasetamolin kattoannos 1000 mg*4/vrk. Ibuprofeenin ad. 3200 mg/vrk. Psyk.sh.
Parasetamolia suositellaan otettavaksi enintään 3000 mg (3 grammaa) per vuorokausi.
Psyk.sh:lla on nyt vanhaa tietoa minkä verran on suositus.
Annostus ja antotapa
Aikuisille: 1 tablettia 4-6 tunnin välein korkeintaan 3 kertaa vuorokaudessa. Suurin suositeltu vuorokausiannos: 3000 mg. Yli kolmen päivän yhJust sairaalassa ohjeistettiin että 3 kertaa vrk ja väli tulee olla 6h ainakin. Ei alle.
Minäkään en ymmärrä näitä lääkkeiden liikakäyttäjiä. Minulle riittää puolikas aspiriini ja senkin säästän pahimpiin kipuihin.
miten mulla on 1000 buranoita kaapissa
Mulla migreenin estolääkityksenä toimii 800mg ibuprofeenia plus 500-1000mg parasetamolia. Joskun riittää, että otan yhden satsin, joskus jäytää koko viikon ja joudun syömään ton annoksen vähintään 2krt vrk sen viikon ( jotta se migreeni ei tuu päälle ja ennakko-oireet häipyy). Ihan käsikauppalääkkeillä 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800 g lääkärin määräyksestä. 3 x800 vrk, lisäksi panadolia 3x 1 mg voi olla leikkauksen jälkeen. Ehkä vielä antibiootti.
800 grammaa on "melko" suuri kerta-annos ibuprofeenia. Mikäli 800 mg tabletteja, niin 1*3 sekä adjuvanttina parasetamolia 1000 mg*3. Parasetamolin kattoannos 1000 mg*4/vrk. Ibuprofeenin ad. 3200 mg/vrk. Psyk.sh.
Kovasti alapeukutuksia siitä, että kirjoitin annostelun oikein. Psyk.sh.
Juu lääkäri määräsi 16v teinillekin 800mg Buranaa ja 1000 mg Panadolia yhtaikaa otettavaksi, 3 kertaa päivässä kun oli kipeenä. Antibioottikuuri päälle.
600mg burana ja 1000mg panadol forte kivun tasosta riippuen jopa 3 x päivässä
Minä otin kerran ensin 800 buranan ja tunnin päästä toisen, en kuollut eikä mitään muutakaan tullut ei edes unta saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle lääkäri sanonut että nykyisen tilan oireillessa voin ottaa samaan aikaan buranan ja 1mg panadol forten
Toivottavasti otat kuitenkin gramman parasetamolia, milligrammalla ei tee mitään.
Piti sitten tulla nillittämään kommentillasi
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista oo olemassa. Vahvin on 800mg. Panadolia sulla on tonnisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasetamolia suositellaan otettavaksi enintään 3000 mg (3 grammaa) per vuorokausi.
Psyk.sh:lla on nyt vanhaa tietoa minkä verran on suositus.
Annostus ja antotapa
Aikuisille: 1 tablettia 46 tunnin välein korkeintaan 3 kertaa vuorokaudessa. Suurin suositeltu vuorokausiannos: 3000 mg. Yli kolmen päivän yht
En ole tuo psyk.sh, mutta huomautan, että ainakin tiesi kattoannoksen olevan yhdyssana :D
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaisia ole olemassakaan.
Saa ottaa enemmän. Itselläni jos iskee esim. migreeni niin otan 1000mg Panadolin ja 400mg ibumaxin/buranan samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Saa ottaa enemmän. Itselläni jos iskee esim. migreeni niin otan 1000mg Panadolin ja 400mg ibumaxin/buranan samaan aikaan.
Tarvittaessa jopa 2-3x päivässä tuo annos.
Jos joskus tarviin kipuun napsun niin se on grammanen parasetamol tai kaverilta jotain opium pohjasta.
Ei tietenkään ole syytä jatkuvasti tuollaisia annoksia syödä, vaan nimenomaan akuuttiin kipuun ja tilapäisesti.
Itse söin pitkään buranaa pari päivässä nivelkipuihin. Sitten päätin kokeilla ilman, ja hyvin harvoin enää sitä tarvitsen.
Olen ottanut 800 mg koska päätä särki todella pahasti ja auttoi kyllä 10 minuutissa.
Surkea provo. 800 mg on maksimi kerta-annos. Useimmiten 400 tai 600 kyllä riittää.
Ap varmaan jo hoiti kärsimyksensä 9 mm messinkiburanalla ohimoon, mutta me muut on hoidettu kipumme ajoissa niin ettei ne kroonistu.
Itsehän olen pariin otteeseen syönyt purkillisen 1000 mg Pronaxenia kuurina. Ensin nielutulehdukseen, sitten jäätyneeseen olkapäähän.
Tommosilla kärpäsen annoksilla ei lähde edes kuukautiskivut.