Tuttuni väitti että Buranaa saa ottaa 800mg kerralla
Ei herranjumala minkä raivokonsertin pidin tälle lääkenarkille... 400mg on absoluuttinen maksimi kuten pakkauksessa lukee, ja sekin on hyvä puolittaa kahtia kahdeksi sadaksi...
Kommentit (150)
Riippuu pituudestasi ja painostasi. Silloin tottakai otat taaperon annoksen.
The maximum amount of ibuprofen for adults is 800 milligrams per dose or 3200 mg per day (4 maximum doses).
Minä sain armeijassa varuskuntalääkäriltä Burana 800mg tabletteja tulehdukseen.
800 g lääkärin määräyksestä. 3 x800 vrk, lisäksi panadolia 3x 1 mg voi olla leikkauksen jälkeen. Ehkä vielä antibiootti.
Jos reseptillä on 800mg burana niin sinä uuvattiko jätät ottamatta koska ei saa, vai vaikutti reseptin määräävän lääkärin myrkyttämisen yrityksestä.
Burana maksimi vuorokaudessa on 3200
Ap varmaan saisi sydänkohtauksen jos tietäisi millaisia annoksia särkylääkkeitä olen joutunut ottamaan erilaisiin kipuihin ja etenkin kun kävin leikkauksessa :)
Lääkenarkki? Joka käyttää Buranaa? Voi hyvää päivää. Provohan tuo on, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Jos reseptillä on 800mg burana niin sinä uuvattiko jätät ottamatta koska ei saa, vai vaikutti reseptin määräävän lääkärin myrkyttämisen yrityksestä.
Ei kun sillä oli 400mg tabletteja ja meinasi ottaa niitä 2...
ap
Itselle lääkäri sanonut että nykyisen tilan oireillessa voin ottaa samaan aikaan buranan ja 1mg panadol forten
Vierailija kirjoitti:
800 g lääkärin määräyksestä. 3 x800 vrk, lisäksi panadolia 3x 1 mg voi olla leikkauksen jälkeen. Ehkä vielä antibiootti.
Mulla oli "käsky" 5x800 vrk Burana ja Panadol samaan aikaan, kun en suostunut vahvemmilla pillereillä päätäni sekoittamaan.
Lonkan tekonivelleikkauksen jälkeen sain lääkäriltä Burana 800 mg -reseptin. Mutta se oli poikkeustilanne. Kipulääkkeiden krooninen syöminen on vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain armeijassa varuskuntalääkäriltä Burana 800mg tabletteja tulehdukseen.
Isälle kirjoitettiin 1000-milligrammaista sydänsairauden sivuoireisiin. Purkissa taisi olla sata kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli se olisi ollut 800mg, ihan normaaliannos
On tultu syötyä kaksi 800 gramman tablettia kahdesti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minä olen ottanut koviin kipuihin tilani kanssa 2 x 600 buranan. Jopa näin: aamulla 2 x 600, päivällä 1 ja illalla taas 2 x 600
MIKSI typeriä provoja kuten tämä kirjoitetaan?
Mitä iloa on esiintyä vielä tyhmempänä kuin on?
Vierailija kirjoitti:
Lonkan tekonivelleikkauksen jälkeen sain lääkäriltä Burana 800 mg -reseptin. Mutta se oli poikkeustilanne. Kipulääkkeiden krooninen syöminen on vaarallista.
Jep
Vierailija kirjoitti:
Itselle lääkäri sanonut että nykyisen tilan oireillessa voin ottaa samaan aikaan buranan ja 1mg panadol forten
Panadolin vahvuus on kyllä 500mg tai 1000mg eli 1g
Ja ibuprofeenia saa todellakin lääkärin määräyksellä ottaa 800mg kerta-annoksen, tarvittaessa 4x päivässä. Kertaluonteisesti kovaan kipuun voi ottaa sen 800mg ilmankin lääkärin määräystä, ei siihen kuole jos ei ole jotain vakavaa veren hyytymishäiriöitä ja se taas yleensä on jo ennestään tiedossa ja ohjeistettu ettei saa käyttää ibuprofeenia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panadolin vahvuus on kyllä 500mg tai 1000mg eli 1gJa ibuprofeenia saa todellakin lääkärin määräyksellä ottaa 800mg kerta-annoksen, tarvittaessa 4x päivässä. Kertaluonteisesti kovaan kipuun voi ottaa sen 800mg ilmankin lääkärin määräystä, ei siihen kuole jos ei ole jotain vakavaa veren hyytymishäiriöitä ja se taas yleensä on jo ennestään tiedossa ja ohjeistettu ettei saa käyttää ibuprofeenia
Saahan sitä ottaa 800mg ilman lääkärin määräystäkin :D
Kyllähän sitä saa ja kuuluu ottaa isompaan kipuun.