Kauniilla naisilla helppoa? Mitä mieltä?
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000010428488.html
itsellä vähän samansuuntaisia kokemuksia, työpaikat saanut aina helposti vaikkei olis koulutuskaan riittänyt. Kukaan mies ei ole ikinä aukonut päätään mulle ja pian 50v mittarissa ja yhä miehet kohtelee upeasti. Naiset sen sijaan ei aina yhtäkkiä joku nainen voi kiukkuisena osoittaa mua kadulla miehelleen ja kysyä jotain et tuollaisistako tykkäät tms en aina ihan kuule mistä kyse. Mut kyllä koen etua kauneudesta vaikkei kroppakaan enää kunnossa.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei pysty olemaan kauniin naisen kaveri, koska mies ihastuu hetkessä sellaiseen naiseen.
Miksi pitäisi olla naisen kaveri, edes naiset ei ole naisten kavereita.
Silloin on suurempi mahdollisuus saada pmppiä kauniilta naiselta verrattuna siihen, ettei ole missään tekemisissä kauniin naisen kanssa.
Kaikki tulee kuin manulle illallinen 👍
Kai tässä on vähän kyse siitäkin, minkä kokee helpoksi ja mitä haluaa - ja onko helppo aina edes tavoiteltava asia. Jos saa työpaikan ilman koulutusta, kuulostaa se siltä, että kyse on jostain suorittavan tason työstä - joo, tavallaan varmaan helpompaa kuin käydä läpi joku työhakurumba, viilata CV:tä ja käydä haastatteluissa, todistaa osaamisensa ja ehkä tehdä portfoliokin... Mutta jos haluaa vaativamman työn, niin silloin se "helppo" työ ilman koulutusta ei ole välttämättä mielekkäämpi vaihtoehto. Ja kaikkiin töihin ei todellakaan pääse ulkonäöllä. Aivokirurgiksi ei oteta kaunista, mutta kouluttamatonta - ei, vaikka kuinka kaunis olisi.
Minä olen 46-vuotias, eikä miehet tai naisetkaan auo minulle päätä. Saan oikein ystävällistä ja hyvää kohtelua. Mutta en usko tämän johtuvan ulkonäöstä, vaan ihmisistä aika moni nyt vaan haluaa olla mieluummin mukava kuin mulkero. Asiaan voi vaikuttaa myös se, etten liiku missään junttipiireissä. Tuo esimerkkisi kadulla sekoilevasta naisesta kuulostaa joltain epävakaan mielenterveysongelmilta - eivät normaalisti aikuiset niin käyttäydy.
Ainoa hyöty ulkonäössä, minkä itse olen havainnut, on oikeastaan seuran löytämiseen liittyvä. Mutta ei sekään silti sitä tarkoita, että löytyy helposti Se Oikea - sellainen voi löytyä tai olla löytymättä, vaikka kuinka olisi kaunis. Minusta kiinnostutaan paljon, mutta ei se tarkoita, että kiinnostujissa on juuri sellainen, jonka itse haluan.
Mutta onko kauniilla helppoa? Mitä helppo tarkoittaa? Kauniin elämä ei mene aina niinkuin hän toivoisi, läheisä voi kuolla, voi olla henkistä yksinäisyyttä, suhde voi kariutua, voi olla terveysongelmia.... Elämä on kokonaisuus, jossa on todella paljon osa-alueita. Lapsellista kuvitella, että ainoa, millä on ihmiselle itselleen merkitystä, olisi ulkonäkö. Vaikka kuinka muut ihastelisivat omaa ulkonököä, voi ihmisellä silti olla vaikeaa muista syistä.
On myös omituinen harhakuva, että hyvännäköisen ihmisen koko minäkuva perustuisi muilta saatuun palautteeseen. Se, mitä mieltä muut ovat, voi olla täysin yhdentekevä. Ihmisellä voi olla todella hyvä itsetunto, mutta sen perusta ei suinkaan ole normaalisti se, tykkääkö muut ulkonäöstä. Hyvännäköisilläkin ihmisillä on tavoitteita, unelmia, halua onnistua ja kehittyä. Lapsellista ajatella, että se ulkonäkö olisi ainoa, mikä heitä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai tässä on vähän kyse siitäkin, minkä kokee helpoksi ja mitä haluaa - ja onko helppo aina edes tavoiteltava asia. Jos saa työpaikan ilman koulutusta, kuulostaa se siltä, että kyse on jostain suorittavan tason työstä - joo, tavallaan varmaan helpompaa kuin käydä läpi joku työhakurumba, viilata CV:tä ja käydä haastatteluissa, todistaa osaamisensa ja ehkä tehdä portfoliokin... Mutta jos haluaa vaativamman työn, niin silloin se "helppo" työ ilman koulutusta ei ole välttämättä mielekkäämpi vaihtoehto. Ja kaikkiin töihin ei todellakaan pääse ulkonäöllä. Aivokirurgiksi ei oteta kaunista, mutta kouluttamatonta - ei, vaikka kuinka kaunis olisi.
Minä olen 46-vuotias, eikä miehet tai naisetkaan auo minulle päätä. Saan oikein ystävällistä ja hyvää kohtelua. Mutta en usko tämän johtuvan ulkonäöstä, vaan ihmisistä aika moni nyt vaan haluaa olla mieluummin mukava kuin mulkero. Asiaan voi vaikuttaa myös se, etten liiku missään j
Kävelee kaupungilla = liikkuu junttipiireissä
Vierailija kirjoitti:
Miehet kohtelevat kauniita naisia kaksinaamaisesti ja törkeästi. Kärttävät p*llua ja kostavat, jos ei tipu. Niin työelämässä kuin vapaa-ajalla. Naiset ovat mulle kivoja, samoin muutama pitkäaikainen mieskaveri, jotka ovat kyllä joskus pi*lua kysyneet, mutteivät kieltäytymistä kosta.
Niin, kauniit naiset ovat kuin kalliit urheiluautot. Niillä on kiva ajella pitkin valtateitä, mutta huoltoon ja ylläpitoon menee kohtuuttoman paljon aikaa ja vaivaa. Tuntien puunaamisen jälkeen mieskuski kysyy itseltään: onko tämä kaiken vaivan arvoista? Vain parin ajelun tähden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin että jollain instagram persiillä aka influensseril on aika paljon helpompaa kun perus varastotyöntekijä pirkolla.
Kertotko, millälailla helpompaa? Helppo m*nansanti ei tee elämästä helppoa.
Influensserin työ on näyttää hyvältä, ja saada massit pelkästää käytännössä siitä. Pirkko saa tehdä työtä tuntitolkulla päivittäin, ilman toivoakaan siitä että kuvaa päivässä yhden 10sek mainoksen ja paalua tulee.
Influ menee baariin, ja koko ilta tulee juomia.
Pirkko saa pulittaa omansa.
Jos influensserina haluaa päästä edes jonkinlaisille tuloille, se on kokopäivätyö. Luuletko, että pari kertaa päivässä vessaselfien näpsäyttämällä elää? Jos mies ostaa baarissa juoman, siitä saa häirikön koko illaksi. Ei siis ikinä juomia miehiltä baarissa.
No jaa. Mielenterveysongelmat ja sairaudet ja elämän vastainkäymiset eivät katso ulkonäköä.
Joo pidin itseäni ainakin nuorena kauniina.
Mut se ei esimerkiksi estä, että naapurissa asuu pyromaanipoika joka grillaa taloa aina öisin. Ja elät vuosia pelossa, koska talo palaa ja tulet työkyvyttömäksi.
Ulilaudalla ihmetellään sitä salkkaritähteä joka tappoi itsensä. Oli kaunis ja suosittu somessa. Ei se tarkoita että kaikki on hyvin.
Voi olla vaikeaa, vaikka olisi kaunis, niin ei tarvitse kadehtia.
Onko sinulla kokemuksellista vertailupohjaa millaista elämäsi olisi jos et olisi kaunis nainen?
Ei nyt kaunis mutta kun ei jarruttele nurkissa niinkuin tekee sannamarin pääsee pitkälle
Vierailija kirjoitti:
Kävelee kaupungilla = liikkuu junttipiireissä
En huomaa kaupungilla kulkiessa mitään eroa siinä, miten ihmiset suhtautuvat kauniisiin tai ei-kauniisiin ihmisiin. Lähtökohtaisesti ihmiset ovat ihan asiallisia ja ystävällisiä kaikille ulkonäöstä riippumatta, tai sitten ignooraavat vaan tuntemattomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kohtelevat kauniita naisia kaksinaamaisesti ja törkeästi. Kärttävät p*llua ja kostavat, jos ei tipu. Niin työelämässä kuin vapaa-ajalla. Naiset ovat mulle kivoja, samoin muutama pitkäaikainen mieskaveri, jotka ovat kyllä joskus pi*lua kysyneet, mutteivät kieltäytymistä kosta.
Niin, kauniit naiset ovat kuin kalliit urheiluautot. Niillä on kiva ajella pitkin valtateitä, mutta huoltoon ja ylläpitoon menee kohtuuttoman paljon aikaa ja vaivaa. Tuntien puunaamisen jälkeen mieskuski kysyy itseltään: onko tämä kaiken vaivan arvoista? Vain parin ajelun tähden?
Kaikki naiset tulee kalliiksi ja stressaa.
Siis jos he käyttävät sitä hyväkseen ja antavat ymmärtää?!
Tiedän erään joka remontoi kaverimiehillä pienen talonsa. Eli käytti hyväkseen.
Tiedän myös erään kauniin joka käyttäytyy normaalisti joten muutkin ympärillä on ok.
Sitten on anoppini joka flirttailee kaikkien miesten kanssa. Ja antaa ymmärtää. On nätti ikäisekseen mutta käyttäytyy kyllä kuin keskenkasvuinen.
Vierailija kirjoitti:
On siitä paljon etua, juuri tuo työn ja tilaisuuksien saaminen helpommin. Ihmiset periaateessa suhtautuvat myönteisemmin. Silti pään sisältö viime kädessä ratkaisee, huono itsetunto tms. voi johtaa sen kauniinkin naisen huonoihin suhteisiin ja vaikeuksiin. Ahdistelijoita helposti myös piisaa ja suoranaisia vainoojia. Naisistakin voi saada tahtomattaan vihollisia. Kaikkien helpointa on ehkä olla sellainen suht kaunis muttei mikään missi niin saa edut mutta ei niin paljon haittoja.
Mitä töitä saatte helpommin ulkonäön ansiosta? Kiinnostaa oikeasti. Asiakaspalvelutyö ehkä tulee itselle ekana mieleen, mutta muuten en tunne tällaista todellisuutta, kun omalla alallani kaikki menee ihan toisenlaisin perustein enkä tunne esim. matalan koulutustason duunareiden tilannetta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin että jollain instagram persiillä aka influensseril on aika paljon helpompaa kun perus varastotyöntekijä pirkolla.
Kertotko, millälailla helpompaa? Helppo m*nansanti ei tee elämästä helppoa.
Influensserin työ on näyttää hyvältä, ja saada massit pelkästää käytännössä siitä. Pirkko saa tehdä työtä tuntitolkulla päivittäin, ilman toivoakaan siitä että kuvaa päivässä yhden 10sek mainoksen ja paalua tulee.
Influ menee baariin, ja koko ilta tulee juomia.
Pirkko saa pulittaa omansa.
Jännä, itse seuraan lukuisia instavaikuttajia ja vain yksi heistä tekee niitä "tyhjänpäiväisiä" videoita ja pointti on hänen kauneudessaan. Sitten on suurin osa kokkeja ja muita ruokablogien pitäjiä, muutama kampaaja tai muotisuunnittelija taitaa olla, paljon koomikoita ja valokuvaajia. Ja loput seuraamani ovatkin sitten niitä joilla se sisällöntuottaminen on sivuseikka ja ovat esim urheilijoita.
Antaa ymmärtää muttei antaa. Siinä vinkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei pysty olemaan kauniin naisen kaveri, koska mies ihastuu hetkessä sellaiseen naiseen.
Miksi pitäisi olla naisen kaveri, edes naiset ei ole naisten kavereita.
Silloin on suurempi mahdollisuus saada pmppiä kauniilta naiselta verrattuna siihen, ettei ole missään tekemisissä kauniin naisen kanssa.
Voi pientä b-orbia kun olet frienzonella et sieltä koskaan pääse pimppiä saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos he käyttävät sitä hyväkseen ja antavat ymmärtää?!
Tiedän erään joka remontoi kaverimiehillä pienen talonsa. Eli käytti hyväkseen.
Tiedän myös erään kauniin joka käyttäytyy normaalisti joten muutkin ympärillä on ok.
Sitten on anoppini joka flirttailee kaikkien miesten kanssa. Ja antaa ymmärtää. On nätti ikäisekseen mutta käyttäytyy kyllä kuin keskenkasvuinen.
Harva mies olisi naisten kanssa jos huomaisi sen hyväksikäytön jota naiset harrastaa.
Millä tahansa tavalla poikkeuksiellinen herättää suomessa kateutta ja syvää vihaa. Suomessa pitää olla sama kuin muut hajuton ja mauton. Tai siis haiseva.