Kuinka monta kertaa olet tänä vuonna ollut sairauslomalla?
Kommentit (94)
Onko tää kisa? Ehkä oon yhden päivän ollut, en muista. Joskus on uniongelmia ja sitten jos on ihan nukkumatta, ei aina jaksa mennä töihin sekoilemaan.
1, koska oli tähystys takaovesta.
Mä en ole ollut vielä koskaan päivääkään sairauslomalla. Olen 42-vuotias.
Olen jostain syystä niin superperusterve, etten sairasta pientä flunssaakaan kuin noin kerran kolmessa vuodessa. Silloinkin olen pystynyt tekemään pakolliset hommat etänä. Kaikissa töissä tämä ei tietysti olisi mahdollista.
0. Viime vuonna myöskin 0 saikkupäivää. Sitten on näitä jotka saikulla joka kk. Ottaako pomo tätä huomioon jos joskus pyydän saanko lähteä töistä aiemmin tai pitää vapaata? Ei.
Kerran, kaksi päivää. Lääkärintodistuksella, vaikka se ei olisikaan ollut pakollinen. Sairausloman syynä oli kroonisen sairauteni lääkemuutokset ja niistä johtuva voinnin tilapäinen heikkeneminen. Ilman mahdollisuutta etätöihin joutuisin olemaan enemmän poissa töistä kuin nykyään joudun, koska huonoina päivinä voin tehdä töitä kotoa silloinkin, kun en pystyisi lähtemään toimistolle.
Ihmeellinen vuosi kerrassaan. Viime kesästä tähän asti ei ainuttakaan tautia. Taitaa nuo koronapiikit toimia. Koskaan ei ole aiemmin ollut vuotta, ettenkö vähintään 3 kertaa ole ollut flunssassa. Nyt ei yhden ainutta kertaa. Ei edes kurkku kipeänä.
Töistä sairaana olen ollut todella vähän kaikkina näinä vuosina. Ikää kohta 60 mutta alle 10 x olen saikutellut ja silloinkin tosi sairaana tai työtapaturmasta johtuneena. (Naula kämmenen läpi, putoaminen tikkailta x 2, selkävamma retkahdus x 3) että tällviisdii. Sairaana olen monesti töissä, sillä yksin kun teen, niin ketään en altistakaan.
Kohta voi helposti irtisanoa. Saikuttajat lähtee.
Kaksi päivää taisin olla, kun oli sidekalvon tulehdus ja lääkäri sanoi, ettei saisi ruutua tuijotella antibiootin aikana.
En kertaakaan, olen tehnyt vähän kevennetyn etäpäivän kahdesti kun olin vatsataudissa.
3 päivää, isä kuoli äkillisesti. Meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella, niin käytin sitä. En tiedä, oliko virallisesti oikein merkitty, kun en varsinaisesti sairas ollut, mutta aika työkyvytön. Pomolle se oli ok.
Lasten sairauksien takia on muutamia pienempiä poissaoloja.
Viime vuonna 3 päivää, tänä vuonna en vielä päivääkään. En hirveästi sairastelle ja pikkuflunssassa voi hyvin tehdä etätöitä.
En kertaakaan. Kolme vuotta sitten taisin olla päivän poissa flunssan vuoksi. Perjantai ja sen jälkeen viikonloppu vapaata. Sitä ennen varmaan saikulla kymmenen vuotta sitten. Taudit ei vaan tartu vaikka sairaanhoitaja olenkin.
Kerran. Flunssan takia. 1pv poissa vain, koska sairastuin to-pe välillä ja ehdin parantua viikonloppuna vapaapäivinä. Ma taisin olla vielä etänä toipumassa.
En yleensä sairastele usein, 1x vuodessa pari päivää on tyypillinen saikkusaldoni. Monet töissäni taas 10x enemmän, ei koskaan kokonaista kuukautta töissä.
Vierailija kirjoitti:
O. En ole ollut koko 20-vuotisen urani aikana kuin 10 päivää sairaslomalla.
🏆🥇
Olen koko elämässäni ollut sairauslomalla kolme kertaa. Kerran, kun oli raju influenssa, ja toisen kerran kun iski vesirokko. Se kolmas kerta oli teininä kun lääkäri ymmärsi kesätyöni laadun väärin ja määräsi pari päivää sairaslomaa luomenpoiston takia. Ei olisi tarvinnut kun olin toimistotyössä.
Olen nyt 56-vuotias ja ollut töissä tauotta heti valmistuttuani ammattiin 26-vuotiaana. Sitä ennen kesä- ja viikonlopputöissä 16-vuotiaasta.
En kertaakaan. Ei ole lapsia ja asiakaspalvelussa on tullut hyvä vastustuskyky. Viimeksi olin sairauslomalla 2023 helmikuussa kun sain koronan. Sitä ennen en edes muista, ehkä 2019?
Varsinaisella sairauslomalla ei kertaakaan. Pari kertaa tänä vuonna olen lähtenyt kesken työpäivän kotiin lepäämään, kun meinasi flunssa iskeä.
Meillä töissä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella pois töistä, täydellä palkalla, eikä edes sairaana saa tulla töihin, tartuttamaan muita.
Uutta lainsäädäntöä ei ainakaan meillä oteta käyttöön, vaan jatketaan entistä käytäntöä eli 3 pv omalla ilmoituksella ja täydellä palkalla.
Ja näin tuntuu olevan suurimmassa osassa työpaikkoja ja siksi ihmettelen, miksi laki edes tehtiin, kun työnantajat eivät näe siinä mitään hyötyä, päinvastoin, pelkäävät tarttuvien tautien lisääntyvän, kun sairaana tai puolikuntoisena tullaan töihin ja todellisuudessa sairaslimien lisääntyvän.
Kerran. Kaaduin ja mursin kaksi kylkiluuta.
En ole ollut viiteen vuoteen sairauslomalla.