Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa olet tänä vuonna ollut sairauslomalla?

Vierailija
08.06.2024 |

Kuinka pitkiä sairauslomat olivat?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Työpaikan vaihto vähensi flunssiakin näköjään, vaikka molemmat etätyöpaikkoja.

Vierailija
22/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Viime vuonna olin muutaman päivän etätöissä Koronan takia. It-alalla ei saikuteta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen aina saikkua kun siltä tuntuu 

Vierailija
24/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta. 0 päivää sairaslomalla. 

M45

Vierailija
25/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5 päivää. Kaikki krapulan takia.

Vierailija
26/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta. Kerran vatsataudin takia, sitkeän flunssan takia pari-kolme kertaa, kävin välillä kokeilemassa työntekoa mutta ei pystynyt. Tapaturman takia neljästi, aina liian lyhyt saikku ja parin päivän jälkeen lääkärin kautta toipumaan. Olin helmikuussa enemmän sairaana kun töissä, toukokuu oli vuoden ensimmäinen ilman ainuttakaan poissaoloa.

Vierailija
27/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti neljä viikkoa. Muun ajan olen ollut työttömänä.

Vierailija
28/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian vierestä: meillä on töissä muutama tyyppi, jotka on usein sairauslomalla. Syyksi taitavat monesti ilmoittaa kuumeen/flunssan tai vatsataudin, vaikka todennäköisesti liittyy usein jaksamattomuuteen, masennukseen tai mt-asioihin. Joskus, jos ovat pidempään, esim. 1,5-2 viikkoa pois, mahdollisesti ovat hakeneet sl-todistuksen psykiatrisella diagnoosilla. Meillä saa olla 5 päivää pois omalla ilmoituksella, 5 kertaa vuodessa. Omailmoituksella syynä saa olla kuume/flunssa, vatsatauti, oliskohan migreenikin.

Vierailija
29/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan :)

Vierailija
30/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Välillä menee pari vuotta peräkkäin ilman ai uttakaan saikkupäivää. 2022 taas oli ennätys ja saikkupäiviä oli melkein 20.

Vierailija
31/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alkuvuonna oli varmaa jotain kovidiin yli viikon ja sit maaliskuussa rannetulehdus. Huhtikuussa kaaduin ja nyt on joku allergia. Oon aina kipee ja yritän päästä eläkkeelle

Vierailija
32/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa ja passailen viimeisen jakson vuosiloman jälkeen syksylle. Kaikki saikut pidetään mitä täydellä palkalla voidaan, tietysti.

Vierailija
33/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mä nyt sulle tähän tällä kertaa valehtelisin?

Vierailija
34/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden puolella en yhtään. Viime syksynä olin viikon tappomahataudissa. Sitä ennen en sitten edes muista, milloin olisin edellisen kerran ollut sairaana työaikaan. Mä olen oikea työnantajan unelma ja sairastan aina vain viikonloppuisin ja lomilla. 😕

Vierailija
35/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut tänä lukuvuonna päivääkään. On meidän alalla ihan yleistä. Ällistyttää lukea muiden alojen keskimääräisistä poissaolomääristä. Kaipa se on se, kun ei ne meidän työt häviä yhtään mihinkään, vaikka saikuttaisi. Siellä ne odottavat, kun palaa töihin. Ja jo sairauslomalla pitää suunnitella tunteja ja vastailla viesteihin. Jos ei tätä tee, niin entistä isompi urakka on edessä. 

T. Yläkoulun opettaja 

Vierailija
36/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden päivän. Heräsin aamulla tuntia ennen kuin olisi pitänyt herätä siihen, että maha sekaisin. Ajattelin, että menee ohi vessassa käymisen ja tunnin nukkumisen jälkeen, mutta ei. Maha vesiripulilla, sitten iski kauhea tuskanhiki ja alkoi oksentaminen.

Oli siis noro. Tuli kyllä ihan yllärinä tuo, meidän perheessä ei ole oksennustautia ollut yli 10 vuoteen.

Osui kyllä tosi kurjaan aikaan; missasin siis taudin takia lapsemme vanhojentanssit.

Vierailija
37/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 päivää. Viime vuonna olin 2 päivää koronan takia.

Vierailija
38/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna olin kolme päivää.

Vierailija
39/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kertaa, sl-pituudet 2-5 päivää. Loppuvuoden sairauslomille pitää sitten hankkia lääkärintodistukset.

Vierailija
40/94 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut tänä lukuvuonna päivääkään. On meidän alalla ihan yleistä. Ällistyttää lukea muiden alojen keskimääräisistä poissaolomääristä. Kaipa se on se, kun ei ne meidän työt häviä yhtään mihinkään, vaikka saikuttaisi. Siellä ne odottavat, kun palaa töihin. Ja jo sairauslomalla pitää suunnitella tunteja ja vastailla viesteihin. Jos ei tätä tee, niin entistä isompi urakka on edessä. 

T. Yläkoulun opettaja 

Joo, tämä. Pitää olla ihan helvetin terve tai käytännöllisesti katsoen kuollut, että tulee jäätyä saikulle, koska sairaana ei vaan jaksa sitä rumbaa. Pitäis tehdä sijaiselle tunnit valmiiksi, vastailla puhelimeen ja viesteihin ja sitten käydä läpi se jälkihoito, mitä ne on poissa ollessani räpeltäneet. Pääsee paljon helpommalla kun menee ja tekee itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän