MAALIKSET ' 05 vko 5 alkuviikko!!
Kommentit (27)
Jännitin koko aamupäivän tota rakenneultraa mutta hyvin siellä sitten kuitenkin meni. Kaikki näytti olevan kunnossa ja vaaveli moikkaili meille lopuksi : ) Mä vaan tunnen itseni kamalaksi äidiksi...odotin jotenkin niin kovin tyttöä ja nyt kun sanottiin, että on poika niin olen jotenkin pettynyt. Vaikka tietty tärkeintä on se, et lapsi on terve ja kaikki on kunnossa mutta miksi en osaa vielä iloita pojasta kunnolla? Henriä odottaessa oli kyllä sama tunne pari päivää uutisen jälkeen mutta kun hän syntyi, hän oli maailman ihanin ja suloisin vauva, mitä en vaihtaisi mistään hinnasta! Näin tässäkin tulee käymään. Olin vain keksinyt tytölle pari sopivaa nimeä ja pojalle ei ole mielessä mitään sopivaa nimeä. Ja olis niin kiva ostaa niitä vaaleanpunaisia vaatteita kun tota sinistä ym. on kaappi täynnä. No joo, vali vali...Onko kellään käynyt näin? Oletteko haaveilleet tytöstä tai pojasta ja sitten on tullut toinen? Kyllä nyt tunnen itseni huonoksi ihmiseksi!!!
Tuulialle onnea talokauppoihin! Hieno juttu!
Onko kukaan koskaan pitänyt muuten Jesper Junior kotikutsuja? Mä ajattelin pitää jahka uudet kevätvaatteet ilmestyvät. saako emäntä mitään etuja? Alennusta tms?
Telille piti sanoa lohdutukseksi et yskä tosiaan tulee keskellä yötä. Mulla on jo kohta viikon ollut kova yskä. päivällä ei ole juuri mitään mutta illalla se pahenee ja nukkumaan mennessä makuulla yskittää kovin. Yöllä saan nukuttua kunnes keskellä yötä herään kovaan yskään joka ei mene ohi millään.
Tukiverkosta on myös ollut puhetta. Meillä asuu kaikki isovanhemmat täällä 15 km säteellä ja heistä saa kyllä tarvittaessa lapsenhoitoapua. Isäni ei ole koskaan Henriä hoitanut mutta äiti on ja miehen vanhemmat hoitavat todella mielellään ja Henri on heillä ollut pari kertaa yötäkin.
Nyt taas tenttikirjan kimppuun!
Kalamami, Henri 2.3-05 ja pikkuveitikka rv 20 (puoliväli!!!!!)
Tukiverkkoasiaan unohdin kommentoida. Olemme siinä asiassa kyllä melkoisen onnelisessa asemassa. Toiset isovanhemmat asuvat 400 metrin päässä ja toiset 15 km päässä. Lisäksi siskoni asuu perheineen 3km päässä ja hänen esikoinen, likan kummi, on meillä korvaamaton apu. Olihan hän meillä kesällä töissäkin, tyttöä siis vahtimassa kun olimme töissä. Oma äitini varsinkin suorastaan " hinkuaa" tyttöä sinne säännöllisin väliajoin yökylään. En kyllä pistä vastaan, mielestäni sopii meidän tytölle ja se kun saa olla eri ihmisten kanssa tekemisissä, on hänelle rikkaus.
Hoitoonvientikin (siis pph:lle) on kyllä helppoa kun tyttö suorastaan vinkuu sinne! Samoiten mummolaan meno, heillä on siellä ihan omat kuvionsa.
Tarkoitukseni ei suinkaan ole loukata tai arvostella muita tällä viestilläni, tämä nyt vain sopii meille, en suinkaan väheksy sitäkään että lapsi ei olisi ikinä hoidossa muualla :)
Kalamami: Sympatiseeraan kyllä ajatuksiasi! Ja rehellisesti vion sanoa että tavallaan kyllä odotin tyttöä kun tätä maaliskuistamme odotin :) Terveys on TOTTAKAI pääasia mutta jotenkin oli ihan tyttö fiilairit ja salaa toivoin tyttöä :) Mutta onneksi teillä oli kaikki ok ultrassa kuitenkin! Erästä ystävääni huolestuttaa kovasti kun hänen kohdussaan kasvaa vauvan lisäksi joku kasvaimen tapainen. Huoli siitä, mahtuuko lapsi kunnolla kasvamaan, on aika suuri.
Tosta tuki verkosta. Mun sisko asuu vajaan kymmenen kilometrin päässä mutta käy sairaanhoidon oppilaitosta ja hällä 10kk vanhempi tyttö kuin Emilia ja ei siis aina sieltä oo saatavilla kun lisäksi käy töissä viikonloppuisin. Isäni asuu n.20km päässä ja Emilia siellä kerran ollut yötä mutta isä on sit muutaman kerran ollu Emiliaa vahtimassa kun mulla on ollut lääkärii tai jotain muuta menoa. Eli ei kovin paljon siis oo apuja.
Oliko se nyt Kalamami joka kysyi sukupuoli jutusta. Juu kovasti ootin että Emiliaa odottaessani tulisi tyttö ja täälläpäin ei sanota kumpi tulossa tai ei ainakaan silloin kun mä olen noissa ultrissa käynyt. En osaa sit sanoa että mitä jos oisi tullut poika oisi mielessä ollut luultavasti ihan yhtä iloinen kuin nytkin. Esikoista odottaessani ehkä hiukan aattelin että tyttöä salaa aattelin että jos ois mutta en ollut ollenkaan pettynyt vaikka poika tuli.
Mutta nyt jatkamaan siivousta.
T.Satu ja Emilia 27.3
Emilialle sitten iski oksennustauti:S Mentiin iltapäivällä pihalle ja ei mitään ollu kunnes siellä sitten alkoi huutaa joten tultiin sisälle ja sit yritin häntä syöttää mut ei siitä mitään tullu ja sit lensikin oksennus:S
Enempiä en kerkiä kun neiti rupes itkee.
T.Satu ja oksennustaudissa oleva Emilia
Olen tässä niska limassa vääntänyt niitä näyttösuunnitelmia. Siis jotain tunnin putkeen kirjoittanut, eikä meillä ole kovin ergonominen tämä tietsikka pöytä-tuoli sydeemi. Hartioissa tuntuu. Toivottavasti suunnitelmat nyt kelpaisivat. Olivat jo toiset versiot. Viimeeksi tosin tein 3, mutta oli eri opettajalle. Tässä hankalinta kun en ole ks.opettajaa ikinä tavannut.
Tukiverkoista: meillä asuu isovanhemmat 10km sisällä, mutta työelämässä vielä. Maalisneiti ei ole ikinä vielä ollut yöhoidossa. Olisihan se kiva olla välillä ilman lapsia, mutta ehkäpä kesällä sitten:). Aika harvakseltaan ovat nuo isommatkin olleet yökylässä. Tilapäisiä muutaman tunnin hoitoja kyllä saa järkättyä, tyyliin oltiin miehen kanssa kaksin jouluostoksilla. En ole kauheasti pitänyt asiaa mielessä koska sitten se harmittaa enemmän.
Meidänkin maalisneiti on vihdoin saanut ekan kulmahampaan tehtyä,VIHDOINKIN.
Nyt on kyllä pakko lopettaa muuten on niskat niin jumissa huomenna ettei pää käänny.
Pikaista paranemista Empalle! Voi kurjuus, toivottavasti tuo kammoksumani tauti ei laskeudu taas meille!!!! Itse kun pidin vuoden sisällä kolme yökkitautia enkä inhoa mitään niin paljon :( Pääasia tietysti se ettei maalisneiti sairastu, noilla pienillä tuo tauti on NIIN kauhee. Toivottavasti menee pikaisesti ohi!
Lähetän Sengille myös hierontasäteitä! *nnnnnnnngh*, noniin, auttoiko? :)
Unimattia lähden etsimään, meillä asustaa kuuhullu tyttö joka viime yötä huuteli ties mille. Huoh, jospa ensi yönä nukuttais?
Heippa!
Pikaisia parantumisia ensinnäkin kaikkiin sairastupiin :/ Ikäviä nuo pienten sairastelut ja varsinkin jotenkin tuo yskä on eritoten ikävä kun silloin ei saa nukkua kyllä kukaan.
ONNEA kovasti Tuulialle talokauppojen johdosta! Siitä se lähtee, varmasti kiva päästä remppaamaan ja sisustamaan uutta kotikoloa!
Onko kukaan teistä hurahtanut tuohon huuto.nettiin? Itse käyn sieltä silloin tällöin huutelemassa, vielä en ole mitään itse myynyt. Ihan kivoja löydöksiä sieltä on tullut huudettua, kaikkea sellaista lähinnä mitä en täältä meidän tuppukylän kaupoista saa. Nyt viimeeksi tilasin semmoisen muumisetin viemisiksi kun lähdemme perjantaina junareissulle. Siinä oli peili, harja, pampulat, palapeli, pinssejä ja ties mitä. Ihastuu eräs kohta 3v ikihyviksi :)
Siitä aasinsiltana.....onko kukaan matkustanut taaperon kanssa junaillen? Siis semmosta suht pitkää matkaa, ajallisesti n. 4 tuntia? Hieman kauhulla ajattelen että mitenköhän meillä matka menee. Perjantaina lähdetään ja tunnetusti oon ihan sippi jo työviikon päätteksikin...määränpäässä Tampereella ollaan ysin pintaan illalla. Kääks! Toivottavasti ei ole hirveesti humalaisia.
Innolla odotan reissua! Näen kolme erittäin hyvää ystävääni perheineen, kokoonnutaan kaikki yhteen vaikka yksi asuu Oulussa ja minä Imatralla. Kaksi muuta Hämeenlinna-Tampere akselilla. Tosi kivaa! Oon nähny ystävieni lapsia viimeeksi ihan vauvoina ja kohta tosiaan täyttävät jo 2 ja 3. Lapsia siis kaikkiaan 6 ja kaksi vielä masuissa :)
Jippii, nähdään Lehtovinkin kanssa talvilomalla täällä itä-suomessa! Sattuipas somasti talvilomat yhtäaikaa!
Se on moro!