Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytetäänkö parisuhteessa (jos pitkä ja vakava) aina e-pillereitä?

Vierailija
07.06.2024 |

Vai miten se menee?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipillerit

Vierailija
22/56 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on parisataatuhatta e-pillerien syöjää, joten vain pienessä osassa pitkiä parisuhteita käytetään e-pillereitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lasta e-pillerit, lapsen jälkeen kierukka ja lopulta en halunnut sitäkään kun sen laitto oli kamalaa ja se välillä "tuntui". Sanoin miehelle, että olen huolehtinut ehkäisystä 10v, nyt on hänen vuoronsa. Ehkä puoli vuotta mentiin kortsuilla ja hankki sitten vasektomian. Paras päätös ikinä. 

Vierailija
24/56 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä e-pillereitä koska en halua enkä oikeastaan edes voi. Mies saa minun puolesta kokeilla e-pillereitä jos haluaa. Ehkäisynä meillä on kondomi.

Vierailija
25/56 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käytä. Jos mies ei lapsia halua, menkööt vasektomiaan.

Vierailija
26/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua nuorena aviovaimona kiinnostaisivat kokemukset pessaarista. Onko sen käyttö opittavissa? Luotettavuudesta on saatavissa arvioita. Mutta voittaako mukavuus, nautinto epämukavuuden?

Minuakin kiinnostaa pessaarin hankkiminen. Mahtaako kellään olla kokemusta tuosta ehkäisymuodosta?  Minulla ehkäisynä tarve satunnaista, en kuitenkaan haluaisi kondomia käytettävän.

Vierailija
27/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytetä pillereitä pitkässä suhteessa, vaan hormonikierukkaa.

Vierailija
28/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomia käytettiin koko pitkän 15 vuoden parisuhteen ajan. Pidin sitä luotettavampana kuin pillereitä. Kumin puhkeamisen yleensä huomaa (2 kertaa ikinä puhkesi ja hain jälkiehkäisyn) mutta pillereiden pettämisen huomaa vasta kun vahinko on jo tapahtunut. 

Vierailija
29/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereitä käytetään nykyään ensisijaisesti lähinnä gynekologisten vaivojen hoitoon. 

Vierailija
30/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes voi käyttää, koska migreeni.

Vierailija
31/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt pillereitä, vaikka olen ollut naimisissa jo 8 vuotta.

Vierailija
32/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun ei ole suhteessa? Oletteko luottaneet pelkkään kondomiin?

Mä olen sinkku ja mulla on minipillerit käytössä. Varattu vakkaripano saa paljaalla, mutta jos muita miehiä olisi niin sitten heiltä vaatisin kortsun käyttöä.

Vierailija
33/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö lapset vain pitkiin ja hullunkurisiin suhteisiin? 🤨

Hei Pallopäähymiö! Tietysti juuri sinä olet täällä eksperttikysymyksesi kanssa!

Vierailija
34/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole jokaisen parin itse päätettävissä. Ja päätöksen hormonaalisen ehkäisyn käytöstä tekee aina nainen itse, koska hänen kehoonsa se vaikuttaa.

Itselläni oli 5v kuparikierukka, oli aika peestä, koska vuodot runsastuivat melkoisesti. Poiston jälkeen sanoin miehelle, että nyt on sinun vuorosi hoitaa ehkäisy.

Vierailija
35/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käyttänyt e-pillereitä ja olen ollut saman miehen kanssa parisuhteessa kohta 48 vuotta. Ehkäisy hoidettiin alkuun kondomeilla ja myöhemmin kierukalla. Nykyisin ei enää ole tarvetta ehkäisylle. Ikä tehnyt tehtävänsä. 

Vierailija
36/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana melko vakavaa suhdetta 36 vuotta. Silloin, kun on ehkäisty, on käytetty kondomia tai keskeytettyä yhdyntää. Ei ole tullut vahinkoja. 

Vierailija
37/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillereitä käytetään nykyään ensisijaisesti lähinnä gynekologisten vaivojen hoitoon. 

Niin koska niillä on niin vakavia sivuvaikutuksia. Ei kai niitä ehkäisyyn edes helposti saa.

Vierailija
38/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin koska niillä on niin vakavia sivuvaikutuksia. Ei kai niitä ehkäisyyn edes helposti saa.

Mitä tarkoitat, ettei saa ehkäisyyn helposti? Kyllä e-pillerit saa ihan vain käymällä lääkärillä, joka kirjoittaa reseptin. Aikuinen ihminen saa itse päättää, mitä ehkäisymuotoa käyttää. Ei lääkäri estä pillereiden käyttöä. 

Vierailija
39/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytetä. On ollut 6 kk pillerit nuorena jotka ei sopineet migreenin takia.

Meillä coitus int tai anaali ovulaation aikana. Muina aikoina paljaalla. Edellytyksenä säännöllinen kk-kierto. Yhdessä 26 vuotta

Vierailija
40/56 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käyttänyt e-pillereitä ja olen ollut saman miehen kanssa parisuhteessa kohta 48 vuotta. Ehkäisy hoidettiin alkuun kondomeilla ja myöhemmin kierukalla. Nykyisin ei enää ole tarvetta ehkäisylle. Ikä tehnyt tehtävänsä. 

Näin meilläkin. Kierukka on hyvä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä