Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon kanssa riitaa sisustukseen liittyen

Vierailija
07.06.2024 |

Vaimon kanssa on välillä raskasta. Katsoin The Rome -sarjan pitkästä aikaa ja sen innoittamana ajattelin tilata gladiuksen kaappiin seinälle. Yhdestä pienestä miekasta semmonen riita, että uhkailtiin erolla ja ties millä.

Te joilla on +10 vuoden suhde alla, kuuluuko tän oikeasti olla tällaista? Ensimmäiset 5 vuotta oli ihan hauskaa, sitten pari vuotta muksujen ollessa taaperoita suhde oli parhaimmillaan, mutta nyt kun lapset ovat hivenen itsenäistyneet niin tuntuu, että olisin mielummin sinkkuna kuin suhteessa. Kirjaimellisesti vie vain itseltä voimavaroja, ja toinen osapuoli ei suostu ikinä keskustelemaan asiasta koska hänen mukaansa ongelmaa ei ole.

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen mies kuin vaimo. Molemmat haalii ihmekrääsää kotiin. No kaunis miekka on sentään parempi kuin vallilan tekstiilit tai sisustustakat, mutta silti aika junttia krääsää. 

Eikö juuri aatelisten linnoissa ole miekkoja seinillä?

Vierailija
42/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen mies kuin vaimo. Molemmat haalii ihmekrääsää kotiin. No kaunis miekka on sentään parempi kuin vallilan tekstiilit tai sisustustakat, mutta silti aika junttia krääsää. 

Ne kuuluu suvulle eikä ole tilattu nettikaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne miekat ole antiikkia eikä mitään turisti- / fanituotekrääsää. Kyllä minäkin ottaisin sata kertaa mieluummin seinälle antiikkimiekan kuin sisustustakan.

Vierailija
44/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miekka ei ole se varsinainen ongelma. Ongelma on joku muu asia. Harmittomasta pikkujutusta ei reagoida isoin tuntein, joten on selvitettävä mitä kokemuksia ja ajatuksia niiden takana on.

Niin, naisten kanssa AINA kieromman kautta, Täysin mahdotonta ikisutkille vain sanoa mistä kenkä purista.

Vierailija
45/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miekasta viis, mutta meillä on ollut jo neljännesvuosisadan kissanhännänvetoa siitä, millainen kotimme sisustus on. Vaimo on sitä mieltä, ettei asia kuulu minulle mitenkään ja minä olen sitä mieltä, että maksaja päättää.

Niinpä meillä ei esimerkiksi edelleenkään ole olohuoneessa verhoja, vaikka on asuttu tässä jo 16 vuotta. Onneksi on sälekaihtimet. 😂

Onneksi monissa muissa asioissa on päästy vähän helpoimmin kompromissiin.

Tuskin olet ainut maksaja perheessä. Etkä ole noiden vuosien aikana halunnut ilahduttaa vaimoasi antamalla hänen laittaa jotain nättiä kotiin. Miten tuollaisella voi olla vaimo? Olet tainnut löytää jonkun masokistin vierellesi.

Vierailija
46/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin että gladioluksen, ja ihmettelin, miksi se pitää laittaa kaappiin. 😄

Vierailija
47/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aina vähän outoa, jos pariskunnan toinen osapuoli katsoo olevansa se ylin päättäjä, olipa kyse mistä vaan.

Ja varsinkin jos on kyse kodin sisustamisesta, kun kotia kuitenkin molemmat käyttää.

Vaimo taitaa olla niitä tylsiä "mitähän muutkin ajattelee"- tyyppejä, jolle tärkeintä on se, että kukaan ei vaan puhu selän takana mitään ikävää. Ressukka ei ole vielä tajunnut, että puhuu ne aina kuitenkin, olipa miekka seinällä tai ei. Lapsellista.

Vierailija
48/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, olipa tiukka linja. Itse tilasin tohtorinmiekan taannoin ja puoliso haluaisi laittaa sen seinälle. Olen toistaiseksi sijoittanut sen kaapin päälle.

Keksi nyt jokin hiukan parempi paikka. Kaapin päällä se on vaan tiellä lojumassa. Ei ihme, jos vaimo haluaa sen siististi seinälle.

Vierailija
49/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään kodin joka on täynnä ruusuja ja hyvin naisellinen.

Mies on sitä mieltä että saa olla jos se on naiselle tärkeää ja viihtyy. Lapsiakin on 6 ja koiria.

Mies ei ilmeisesti välitä sisustuksesta ja vaimo välittää. Hyvin toimii.

Vierailija
50/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheessä miekka seinälle? Vuoden isä siellä.

Vierailija
51/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaasta uusi nuorempi vaimo tilalle?

Vierailija
52/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapettien värit eikä kuviot haittaa nussimista.

Vierailija
53/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miekasta viis, mutta meillä on ollut jo neljännesvuosisadan kissanhännänvetoa siitä, millainen kotimme sisustus on. Vaimo on sitä mieltä, ettei asia kuulu minulle mitenkään ja minä olen sitä mieltä, että maksaja päättää.

Niinpä meillä ei esimerkiksi edelleenkään ole olohuoneessa verhoja, vaikka on asuttu tässä jo 16 vuotta. Onneksi on sälekaihtimet. 😂

Onneksi monissa muissa asioissa on päästy vähän helpoimmin kompromissiin.

Tuskin olet ainut maksaja perheessä. Etkä ole noiden vuosien aikana halunnut ilahduttaa vaimoasi antamalla hänen laittaa jotain nättiä kotiin. Miten tuollaisella voi olla vaimo? Olet tainnut löytää jonkun masokistin vierellesi.

Tuollaistahan se on, kun maut eivät kohtaa. Niin meilläkin. Paitsi että meillä on kyllä lupa toimia sisustusasioissa oman mielen mukaan ja kumpikin voi siitä maksaa. Mutta onko järkeä tehdä kotiin muutoksia, joista toinen ei pidä tai välitä? Se täytyy päättää. 

Vierailija
54/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Et voi vaimon kotiin ripustaa yhtäkkiä veistä seinälle, jonnekin olohuoneeseen tms. Mitä jos se tippuu jonkun päälle. Jokainen nainen saa siitä sätkyn. Olisiko kummallekin oma koti helpompi lähekkäin vai kauempana, saa sisustaa miten tykkää tai omat huoneet. Joku miesluola sulle. Ellet sitten tyydy pitämään aseen laatikossa. Ei kaikki tarkoita ehkä pahalla ero sanaa, he ovat vain itkettyneitä ja ahdistuneita että miksi yhtäkkiä tuot pelottavan veitsen kotiin. Mikä sulla on? Mikä selitys tähän on. Miksi veitsi? Haluaisiko vaimo tietää mitä miehen päässä liikkuu.

Mulla on kolme miekkaa hyllyn päällä, useita muita terä-aseita näkyvillä.

Miksikö?

Pidän niiden estetiikasta yhdistettynä funktionaalisuuteen, siis kauniita esineitä.

Mikä siinä on vaikeaa?

No ainakin se, että arvostat niiden funktionaalisuutta. Mitä funktionaalisuutta meinasit niille keksiä omassa kodissasi?

Vierailija
55/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet impulssishoppailee netistä mitä ihmeellisimpiä esineitä. Eikai siinä mitään, jos ei yhtään tarvitse laskea rahoja tai ajatella tilaa, mutta useimmiten olisi kiva hiukan harkita etukäteen. Ja hommautua joskus myös jostakin kamppeista eroon. Mutta on helpompi siis olla ostamatta tavaroita, joita ei oikeasti pidemmällä tähtäimellä tarvitse.

Koskeeko em. myös koristetyynyjä, torkkupeittoja, viherkasveja, kynttilöitä ym. random sisustusturhakkeita?

Vierailija
56/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Et voi vaimon kotiin ripustaa yhtäkkiä veistä seinälle, jonnekin olohuoneeseen tms. Mitä jos se tippuu jonkun päälle. Jokainen nainen saa siitä sätkyn. Olisiko kummallekin oma koti helpompi lähekkäin vai kauempana, saa sisustaa miten tykkää tai omat huoneet. Joku miesluola sulle. Ellet sitten tyydy pitämään aseen laatikossa. Ei kaikki tarkoita ehkä pahalla ero sanaa, he ovat vain itkettyneitä ja ahdistuneita että miksi yhtäkkiä tuot pelottavan veitsen kotiin. Mikä sulla on? Mikä selitys tähän on. Miksi veitsi? Haluaisiko vaimo tietää mitä miehen päässä liikkuu.

Mulla on kolme miekkaa hyllyn päällä, useita muita terä-aseita näkyvillä.

Miksikö?

Pidän niiden estetiikasta yhdistettynä funktionaalisuuteen, siis kauniita esineitä.

Mikä siinä on vaikeaa?

Missä asiassa nuo miekat ovat funktionaalisia? 😬

Vierailija
57/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kuunnellut äitiäsi, tietää totuuden perheonnesta, onnelllisinta on se aika jolloin lapset pieniä.

Onnellisinta on se aika kun ei ole vielä muutettu yhteen.

Vierailija
58/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet impulssishoppailee netistä mitä ihmeellisimpiä esineitä. Eikai siinä mitään, jos ei yhtään tarvitse laskea rahoja tai ajatella tilaa, mutta useimmiten olisi kiva hiukan harkita etukäteen. Ja hommautua joskus myös jostakin kamppeista eroon. Mutta on helpompi siis olla ostamatta tavaroita, joita ei oikeasti pidemmällä tähtäimellä tarvitse.

Koskeeko em. myös koristetyynyjä, torkkupeittoja, viherkasveja, kynttilöitä ym. random sisustusturhakkeita?

Kyllä hyvin hoidetut kasvit lisää huomattavasti viihtyisyyttä kotiin ja tyynyihin on mukava nojata tai istua lattialla tyynyn päällä. Ei ole turhakkeita.

Vierailija
59/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on makuuhuoneen nurkassa puisessa telineessä lorica segmentata ja sen päällä galea (imperial gallic) - näiden takana kaksi pilumia seinää vasten ja kaikkien edessä scutum XIII Geminan tunnuksin. Täytyykö näiden puolesta nyt olla huolissaan tulevaa yhteenmuuttoa ajatellen?

Sanoisin, että täytyy. Kannattaa valita tarkkaan, kenen kanssa muuttaa yhteen, jos haluaa tuollaista krääsää nurkissaan pitää. Minunkin miehelläni on Suomi-konepistooli ja sen jotenkin ymmärrän, kun se liittyy Suomen historiaan ja molempien isät olivat aikanaan rintamalla. Jos olisin puolisosi, pyytäisin sinua pitämään tuollaisen tavaran yhdessä sille pyhitetyssä huoneessa ja hankkimaan kamaa lisää, että huone tosiaan näyttäisi siltä, että aihe kiinnostaa. Yksi pieni pläjäys näyttäisi jotenkin yksinäiseltä ja orvolta.

Vierailija
60/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisessä kodissa sisustuspäätökset pitäisi tietenkin tehdä yhdessä, jos asia on molemmille tärkeä. Usein vaan tuntuu olevan niin, että miehille on ihan sama miltä kotona näyttää, kunhan kaikki toimii kuten pitää. Naisille sisustaminen on usein niin paljon tärkeämpää, että miehet ihan suosiolla antavat naistensa hoitaa sen puolen. Näin meilläkin on aina ollut, eikä siitä koskaan riitaa ole tullut. Onneksi. Minun olisi kyllä vaikea sopeutua siihen, että kotiimme jossa kaikki on mietitty ja suunniteltu yhteen sopivaksi kokonaisuudeksi, mies toisikin yhtäkkiä jonkin täysin kokonaisuuteen sopimattoman ja ruman esineen. Ymmärrän kuitenkin, että minulla ei tällaisessa tilanteessa olisi valtaa määrätä miestä. Koti on molempien yhteinen, joten minun olisi vaan pakko sopeutua asiaan. Luojan kiitos ei tarvitse, kun miestä ei kiinnosta ollenkaan. Miehelleni on tärkeää kaikenlaisten laitteiden ominaisuudet, mistä minä taas en välitä, enkä ole kiinnostunut. Ihan sama, kunhan toimii ja ajaa asiansa. Niistä mies saakin mun puolesta ihan vapaasti päättää, ja olen vain iloinen kun ei tarvitse itse perehtyä tuollaisiin juttuihin ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi