Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon kanssa riitaa sisustukseen liittyen

Vierailija
07.06.2024 |

Vaimon kanssa on välillä raskasta. Katsoin The Rome -sarjan pitkästä aikaa ja sen innoittamana ajattelin tilata gladiuksen kaappiin seinälle. Yhdestä pienestä miekasta semmonen riita, että uhkailtiin erolla ja ties millä.

Te joilla on +10 vuoden suhde alla, kuuluuko tän oikeasti olla tällaista? Ensimmäiset 5 vuotta oli ihan hauskaa, sitten pari vuotta muksujen ollessa taaperoita suhde oli parhaimmillaan, mutta nyt kun lapset ovat hivenen itsenäistyneet niin tuntuu, että olisin mielummin sinkkuna kuin suhteessa. Kirjaimellisesti vie vain itseltä voimavaroja, ja toinen osapuoli ei suostu ikinä keskustelemaan asiasta koska hänen mukaansa ongelmaa ei ole.

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen ajatus "mies maksaa". 🤔

Minustakin. Mutta silti tuntuu maa olevan täynnä naisia jotka eivät omaa 50% perheensä taloudellisista vastuista hoida.

Miesten puheissa heitä on, mutta todellisuudessa ei, koska yhden ihmisen palkalla pystyy harvoin pyörittämään suomalaisen perheen taloutta. Minä luulen, että se menee niin, että jos mies tienaa 3500 ja nainen 3000, mies ignooraa naisen palkan kokonaan ja puheissa hän maksaa kaiken. Pienempi palkka ja kaikki sillä ostettu lakkaa olemasta ja on vain mies, joka elättää perheensä ja on miehen ostama talo ja miehen ostama auto jne.

Ja naisen palkka saattaa mennä sellaiseen, mikä ei näy, esim. ruokaostoksiin ja lasten vaatteisiin ja tarvikkeisiin. Mies kokee ostavansa kaiken kun ostaa kerran viiteen vuoteen telkkarin tai vastaavaa. Haluan kuitenkin uskoa että tällä lailla ajattelevat miehet ovat vähemmistönä ja suurin osa miehistä ymmärtää, että myös naiset saavat työstään palkkaa ja sitä rahaa käytetään yhtä lailla perheen elatukseen.

Vierailija
82/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, olipa tiukka linja. Itse tilasin tohtorinmiekan taannoin ja puoliso haluaisi laittaa sen seinälle. Olen toistaiseksi sijoittanut sen kaapin päälle.

Keksi nyt jokin hiukan parempi paikka. Kaapin päällä se on vaan tiellä lojumassa. Ei ihme, jos vaimo haluaa sen siististi seinälle.

Minä olen se vaimo ja mies haluaisi sen mun miekan seinälle. Minusta on ihanaa, että hän on ylpeä vaimonsa ahkeruudesta ja ei epäile näyttää sitä. Kynnyskysymys tämä ei ole missään tapauksessa, ainoa mitä mietin on, että katsotaanko se leveilyksi jos tohtorinmiekka on seinällä näkyvissä.

No, työnnä työhuoneen seinälle, silloin ei ole kaikkien kotona käyvien näkyvissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet impulssishoppailee netistä mitä ihmeellisimpiä esineitä. Eikai siinä mitään, jos ei yhtään tarvitse laskea rahoja tai ajatella tilaa, mutta useimmiten olisi kiva hiukan harkita etukäteen. Ja hommautua joskus myös jostakin kamppeista eroon. Mutta on helpompi siis olla ostamatta tavaroita, joita ei oikeasti pidemmällä tähtäimellä tarvitse.

Koskeeko em. myös koristetyynyjä, torkkupeittoja, viherkasveja, kynttilöitä ym. random sisustusturhakkeita?

Nämä ns. sisustusturhakkeet eivät ole turhakkeita, ne ovat paitsi kauniita, myös hyödyllisiä. Meillä mies ottaa säännöllisesti päikkäreitä sohvalla pään alla koristetyyny ja yllään torkkupeitto. Viherkasvit kosteuttavat sisäilmaa ja parantavat ilmanlaatua, joten ne ovat terveellisiä viihtyisyyden lisäksi.  Kynttilät puolestan ovat tunnetust

Viherkasveista monet ovat allergisoivia ja aiheuttavat jopa astmaa!

Vierailija
84/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseet seinällä on ihan wt. Miten ette käyneet näitä vääntöjä jo ennen yhteenmuuttoa, niin olisitte huomanneet että ette sovi toisillenne. 

Vierailija
85/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, olipa tiukka linja. Itse tilasin tohtorinmiekan taannoin ja puoliso haluaisi laittaa sen seinälle. Olen toistaiseksi sijoittanut sen kaapin päälle.

Keksi nyt jokin hiukan parempi paikka. Kaapin päällä se on vaan tiellä lojumassa. Ei ihme, jos vaimo haluaa sen siististi seinälle.

Minä olen se vaimo ja mies haluaisi sen mun miekan seinälle. Minusta on ihanaa, että hän on ylpeä vaimonsa ahkeruudesta ja ei epäile näyttää sitä. Kynnyskysymys tämä ei ole missään tapauksessa, ainoa mitä mietin on, että katsotaanko se leveilyksi jos tohtorinmiekka on seinällä näkyvissä.

No, työnnä työhuoneen seinälle, silloin ei ole kaikkien kotona käyvien näkyvissä.

Se on todennäköisesti paras ratkaisu. Nythän se on siellä työhuoneessa vitriinikaapin päällä.

Vierailija
86/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet impulssishoppailee netistä mitä ihmeellisimpiä esineitä. Eikai siinä mitään, jos ei yhtään tarvitse laskea rahoja tai ajatella tilaa, mutta useimmiten olisi kiva hiukan harkita etukäteen. Ja hommautua joskus myös jostakin kamppeista eroon. Mutta on helpompi siis olla ostamatta tavaroita, joita ei oikeasti pidemmällä tähtäimellä tarvitse.

Koskeeko em. myös koristetyynyjä, torkkupeittoja, viherkasveja, kynttilöitä ym. random sisustusturhakkeita?

Nämä ns. sisustusturhakkeet eivät ole turhakkeita, ne ovat paitsi kauniita, myös hyödyllisiä. Meillä mies ottaa säännöllisesti päikkäreitä sohvalla pään alla koristetyyny ja yllään torkkupeitto. Viherkasvit kosteuttavat sisäilmaa ja parantavat ilmanlaatua, joten ne ovat terveellisiä viihtyisyyden lisäksi.  Kynttilät puolestan ovat tunnetust

Kuten jo aiemmin joku mainitsi, kasvit eivät tutkitusti paranna huoneilmaa, vaan lisäävät haitallisia homeitiöitä.

Kynttilöiden tuottamat katsinogeeniset pienhiukkaset ovat jo selkeästi syöpävaarallisia.

Vierailija
87/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin. Mutta silti tuntuu maa olevan täynnä naisia jotka eivät omaa 50% perheensä taloudellisista vastuista hoida.

Miesten puheissa heitä on, mutta todellisuudessa ei, koska yhden ihmisen palkalla pystyy harvoin pyörittämään suomalaisen perheen taloutta. Minä luulen, että se menee niin, että jos mies tienaa 3500 ja nainen 3000, mies ignooraa naisen palkan kokonaan ja puheissa hän maksaa kaiken. Pienempi palkka ja kaikki sillä ostettu lakkaa olemasta ja on vain mies, joka elättää perheensä ja on miehen ostama talo ja miehen ostama auto jne.

Onkohan tästä tehty mitään sosiologista tutkimusta tms.?

Omassa tuttavapiirissäni lähimmät ystäväni tienaavat miehiään enemmän, joten veikkaan, että he myös maksavat suurimman osan perheensä menoista. Vanhempieni tilanne oli samanlainen. Äitini palkka oli suurempi.

Yleensä kuitenkin myös se vähemmän tienaava maksaa perheen menoja, esim. hankkii lasten vaatteet, ostaa ruokia, lastenvaippoja, hygieniatarvikkeita, siivoustarvikkeita, maksaa osan vastikkeesta, osallistuu vakuutusmaksuihin yms.

Vierailija
88/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A happy wife is a happy life. 

Törkeämpää ihmisvihaajaslogania saa kyllä hakea.

Rivien välistä väittää vaimoa kilipääksi joka pilaa kodin ilmapiirin ja miestä tossuksi joka nuolee hänen saappaitaan.

Hyyyyi!

Vierailija
89/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele jos potentiaalinen murhaväline ei ole vaimon mieleen.

Ihan kuin keittiössä ei olisi iso kasa teräviä veitsiä. Koristemiekat on yleensä teroittamattomia. Ei mitenkään erityisen vaarallisia esineitä.

Vierailija
90/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne rahat on yhteisiä, tilanteet muuttuu aina välillä. Mies ei ole aina tienannut yhtä paljon, kun oli työttömänä 2,5 vuotta, minäkin olen ollut pätkissä työtön, mutta aina välillä saanut pitkiäkin keikkapaikkoja. Minulla oli enemmän alkupääomaa, koska olenaloittanut työelämässä aiemmin, lisäksi olen saanut perintönä rahaa ja sillä maksettiin asuntolainaa pois. Millä mittarilla mies voisi sanoa, että hän maksaa?

Vierailija
91/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ns. sisustusturhakkeet eivät ole turhakkeita, ne ovat paitsi kauniita, myös hyödyllisiä. Meillä mies ottaa säännöllisesti päikkäreitä sohvalla pään alla koristetyyny ja yllään torkkupeitto. Viherkasvit kosteuttavat sisäilmaa ja parantavat ilmanlaatua, joten ne ovat terveellisiä viihtyisyyden

Kuten jo aiemmin joku mainitsi, kasvit eivät tutkitusti paranna huoneilmaa, vaan lisäävät haitallisia homeitiöitä.

Kynttilöiden tuottamat katsinogeeniset pienhiukkaset ovat jo selkeästi syöpävaarallisia.

Ei pidä aliarvioida hyötyä mielenterveydelle. Ankeassa vankisellissä ei varmasti ole homeitiöitä, mutta ei siellä ihminen elä onnellista elämää.

Vierailija
92/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko perheessä vanhemmat mittelee, mikä on kenenkäkin rahaa?

Vierailija
93/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on meitä naisia jotka maksetaan 100% koko perheen kuluista.

Niin ja vaikka suoraan ei rahaa olisikaan, niin joku arvohan sollekin pitää laittaa, että esim. minä olen ainut perheessä joka laittaa ruokaa. Keskimäärin kaksituntia menee päivässä keittiöhommiin ruoanlaittoineen, tiskeineen ym. siivoiluineen. Joku arvohan tullekin pitää laskea. Ilman mua mies söisi eineksiä eikä hyvää kotiruokaa.Ja kaikki se tekeminen on työpäivän jälkeen, muut tulee kotiin lepäämäön, mä menen kauppaan ostaa ruokaa ja seuraavaksi keittiöön valmistaan sitä.

Vierailija
94/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miekka seinälle, oletko 12v?

Ja jos olet niin nössö ettet saa sanottua ettet pidä vaimon ehdotuksista, on se ihan sun oma häpeä. Oletko oikeasti vaan vihainen kun sun naisella on enemmän munaa kuin sulla?

Olisi tullut seinälle kiinnitettävään lasivitriiniin. Omasta mielestä olisi ollut näyttävä.

"Näyttävä" varmaan joo omalla tavallaan, mutta miten istuu yhteen muun kansss, jos vaimo tarkka sisustuksesta. Kuulostaa typerältä kiusantekoidealta min6n mielestäni.

Vierailija
95/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa kun on puhuttu paljon yleisestikin siitä "kuka päättää sisustuksesta", niin minusta olisi itseasiassa tosi hauskaa, jos pariskunnan asunnon "yhteiset" tilat olisi kirjaimellisesti jaettu keskeltä kahtia, suoraan keskeltä huonetta, ja kumpikin saisi sisustaa oman puolensa 100% mieleisekseen. :D Eli vierivieressä olisi joku nahkainen säädettävä löhötuoli mukipidikkeellä, ja design-nojatuoli "kevään muotiväriä" olevalla torkkupeitolla ja kolmella sisustustyynyllä. Toisella puolella samaa seinää olisi muutama sisustusmiekka ja elokuvajulisteita, toisella valokuvakollaasi erikokoisissa valkoisissa kehyksissä. Huoneen verhot olisivat eri paria, vasemmalla mustat pimennysverhot ja oikealla Vallilan pimentävät kukkaverhot. Sohvapöydän toisessa päässä olisi 4 eri kaukosäädintä ja siihen unohtunut harrastelehti, toisessa kolme tuoksukynttilää. Jne.

Tuollaisessa kodissa olisi hauska vierailla tai jopa itse asua - jos vain löytäisi jonkun jota jaksaisi katsella sen sisustuksensa lisäksi. :D

Vierailija
96/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sen miekan ympärille sitoa vaikka tekoruusuja tai muuta kaunista siihen tekotakan ylle roikkumaan?   (huumoria mukaan, niin ehkä kompromissi on löydettävissä?)

Vaihtoehtoiseseti nyt muodissa olevaa makrameeta tms.. Jouluna siitä voisi ripustaa ne lahjasukat?

Vierailija
97/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa kun on puhuttu paljon yleisestikin siitä "kuka päättää sisustuksesta", niin minusta olisi itseasiassa tosi hauskaa, jos pariskunnan asunnon "yhteiset" tilat olisi kirjaimellisesti jaettu keskeltä kahtia, suoraan keskeltä huonetta, ja kumpikin saisi sisustaa oman puolensa 100% mieleisekseen. :D Eli vierivieressä olisi joku nahkainen säädettävä löhötuoli mukipidikkeellä, ja design-nojatuoli "kevään muotiväriä" olevalla torkkupeitolla ja kolmella sisustustyynyllä. Toisella puolella samaa seinää olisi muutama sisustusmiekka ja elokuvajulisteita, toisella valokuvakollaasi erikokoisissa valkoisissa kehyksissä. Huoneen verhot olisivat eri paria, vasemmalla mustat pimennysverhot ja oikealla Vallilan pimentävät kukkaverhot. Sohvapöydän toisessa päässä olisi 4 eri kaukosäädintä ja siihen unohtunut harrastelehti, toisessa kolme tuoksukynttilää. Jne.

Tuollaisessa kodissa olisi hauska vierailla tai jopa itse asua - jos vain löyt

Juuri näin! Diplomaattinen ratkaisu. Itse olen nähnyt ja kuullut useita pariskuntia ja heidän kotejaan, joissa juuri miesten tavarat loistaa poissaolollaan. Lojuvat sitten jossain pahvilaatikoissa varastoissa pölyyntymässä, kun "eivät sovi sisustukseen". Miltä mahtaa niinsanottu koti miehestä tuntua ilman yhtään omaa tavaraa ympärillä? Ja onko se sisustus niin hiton tärkeää loppupelissä kuitenkaan? Itse lähtisin menee ja jättäisin rouvan rakastamiensa roinien ympäröimäksi ja elämään pikkutarkkaa ja pikkusieluista elämäänsä miten haluaa. 

Vierailija
98/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi mitään miekkaa omalle seinälle. Mut en kyllä mitään Vallilan tapettejakaan.

Vierailija
99/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan haluaisi mitään miekkaa omalle seinälle. Mut en kyllä mitään Vallilan tapettejakaan.

Jotkut haluavat vain aidon ja syvän ihmissuhteen miekoista ja tapeteista mitään piittaamatta.

Vierailija
100/143 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Et voi vaimon kotiin ripustaa yhtäkkiä veistä seinälle, jonnekin olohuoneeseen tms. Mitä jos se tippuu jonkun päälle. Jokainen nainen saa siitä sätkyn. Olisiko kummallekin oma koti helpompi lähekkäin vai kauempana, saa sisustaa miten tykkää tai omat huoneet. Joku miesluola sulle. Ellet sitten tyydy pitämään aseen laatikossa. Ei kaikki tarkoita ehkä pahalla ero sanaa, he ovat vain itkettyneitä ja ahdistuneita että miksi yhtäkkiä tuot pelottavan veitsen kotiin. Mikä sulla on? Mikä selitys tähän on. Miksi veitsi? Haluaisiko vaimo tietää mitä miehen päässä liikkuu.

Mulla on seinällä kaksi sahaa. Ihan hyvin siis myös joku miekka voi olla seinällä olemassa hieno. Olen nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi