Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Uutta viikkoa pukkaa KESÄMASUILLE ***

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitin koko aamupäivän tota rakenneultraa mutta hyvin siellä sitten kuitenkin meni. Kaikki näytti olevan kunnossa ja vaaveli moikkaili meille lopuksi : )

Mä vaan tunnen itseni kamalaksi äidiksi...odotin jotenkin niin kovin tyttöä ja nyt kun sanottiin, että on poika niin olen jotenkin pettynyt. Vaikka tietty tärkeintä on se, et lapsi on terve ja kaikki on kunnossa mutta miksi en osaa vielä iloita pojasta kunnolla? Esikoista odottaessa (poika) oli kyllä sama tunne pari päivää uutisen jälkeen mutta kun hän syntyi, hän oli maailman ihanin ja suloisin vauva, mitä en vaihtaisi mistään hinnasta! Näin tässäkin tulee käymään. Olin vain keksinyt tytölle pari sopivaa nimeä ja pojalle ei ole mielessä mitään sopivaa nimeä. Ja olis niin kiva ostaa niitä vaaleanpunaisia vaatteita kun tota sinistä ym. on kaappi täynnä. No joo, vali vali...Onko kellään käynyt näin? Oletteko haaveilleet tytöstä tai pojasta ja sitten on tullut toinen? Kyllä nyt tunnen itseni huonoksi ihmiseksi!!!

Mahan ympärystä on täällä mittailtu...mulla oli 93 cm. En ihan vielä pääse metrikerhoon mutta uhkaavasti sekin lähestyy. Kyllä nyt alkaa tosiaan tuntua ja näyttää siltä, että on raskaana! No puoliväli saavutettiin vihdoin tänään : )

Nyt täytyy taas mennä lukemaan tenttiin.

Kalamami

Vierailija
22/34 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa taas itsekin kirjoittelisi eikä vain lukisi.

Minä olen käynyt kolme kertaa neuvolassa joista yksi oli lääkäri neuvola. Viikolla 7 on seuraava neuvola. Ultrat ollaan käyty keskussairaalassa ja niistä on maksettu 22 euron käynti maksu (tosin lääkärineuvolassa lääkäri kurkki myös ultralla masuun, joten ultrattu on oikeesti kolme kertaa). Veriseulonta tehtiin myös neuvolan piikkiin...

Mitenkä teillä tuntuu liikeet. Siis tuntuuko niitä " ympäri" mahaa vai vain tietyllä alueella? Ultrassa meidän napero oli perätilassa ja potkut ovat aina tuntuneet vain tuolla alamahassa. Nyt tässä sitten mietin, ettei meidän napero kyllä jyllää tuolla mahassa vaikka aktiivisesti liikkuukin, eli tuleekohan tuo edes kääntymään (okei aika aikainen huoli tämä on mutta ajatus käy aina välillä mielessä).

Oma vointi on hyvä, mitä nyt töissä selkä rupeaa ottamaan itseensä. Ja jos syö hyvin mausteista ruokaa alkaa illalla närästää... Mutta nyt katsomaan salkkareita... Fay 22+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Fay kyseli liikkeiden tuntemisesta. Mä uskon, et nää asiat on niin yksilöllisiä, ettei oikein voi verrata toisen naisen samassa vaiheessa olevaan raskauteen eikä edes lapsen sisaruksiin niitä liikkeitä. Jokainen lapsikin kun on yksilö -puhumattakaan vielä istukan paikasta tai kohdun muodosta.

Mulla on istukka takana ja kohtu eteenpäin ja oikeelle kallistunut. Tämä sai aikaan sen, et tunsin liikkeet suhteellisen aikaisin ja selvästi. Myös mies tunsi liikkeet vatsan läpi jo viikolla 16-17. Ja kuten olen joskus kertonutkin, meidän Milli on hirvittävän vilkas. Mä tunnen sen liikkeet useimmiten tuossa navan kohdalla tai jopa hieman yli. Ja viime viikkoina olen alkanut tuntea useissa paikoissa liikkeen yhtäaikaa(esim. alhaalla, ylhäällä ja sivulla). Ja useimmat liikkeet tuntuvat muljahduksilta tai siltä että koko maha kääntyisi ympäri ja vesi loiskahtaisi toiseen suuntaan. Potkut näkyvät vatsan läpi jo istuessakin, kun ne aikaisemmin näkyivät vain makuulla.

Mutta kuten sanoin, nämä asiat ovat yksilöllisiä. On Millilläkin niitä päiviä, kun se on kääntyneenä selkärankaa kohti ja silloin en liikkeitä niin selvästi tunne. Ja joskus on vain muuten rauhallisempi päivä -kuten esim.tänään. :) Niin kauan ei mielestäni kannata huolestua, kun liikkeitä kuitenkin tuntee säännöllisesti.

Odessa79 ja Milli 22+3

Vierailija
24/34 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli karu herätys, ulkona pakkasta 30 astetta ja meidän vanha hirsitalo ihan jäässä.. Mies lämmitti eilen takkaa, mutta oli unohtanut pellin auki ja kaikki siis turhaa. Kävi onneksi aamulla hakemassa lisää halkoja sisälle, niin pääsen kohta taas lämmityspuuhiin. Meillä on kyllä myös patterit joka huoneessa, mutta avarat tilat tekee sen ettei niistä juuri kuin auttavaa hyötyä näin kovalla pakkasella..

Olen siis kotona, saikulla. Eilen alkoi töissä supistelemaan aina kun liikuin ja välillä myös istuessani. Koska selkä on ollut muutenkin kipeä, supparit tuntui erityisen kipeiltä alaselässä. Soitin neuvolaan, josta passitettiin lääkärille, josta lähete samantien KYS:lle.. Käytiin sitten gynen päivystyksessä toteamassa että kaikki ok, mutta lepoon loppuviikoksi.. jipii.. Yritän nyt tässä miettiä mitä ihmettä tekisin, olen ollut aina huono vain makailemaan.. Hirveästi tekisi mieli maalata vihdoin oh:n seinät (maali odottanut varmaan puoli vuotta) tai siivota keittiön kaapit tai.. =) No, ehkä pörräilen vain netissä, katselen canalilta elokuvia tms.

Olen kateellisena seuraillut teidän rakenneultra keskusteluja, meillä kunta tarjoaa tasan yhden ultran, vko 10-12, jossa lähinä katsotaan, että siellä yleensä on elämää ja jos on, niin montako.. Ollaan kovasti mietitty miehen kanssa, kannattaisiko se 170 ¿ kuitenkin sijoittaa, kun on noita vasta-aineitakin veressä, jotta ehkä näkisi onko siellä jotain kehityshäiriötä yms. kehittymässä.. No, yllättäen sainkin kutsun KYS:in äitipoliile rakenneultraan ja se on jo perjantaina.. Ja maksaa vain sen 22 ¿! Juuri noiden vasta-aineiden takia siis kutsu tuli. Toisaalta olen tosi iloinen, mutta toisaalta jännittää nyt hirveästi, että onko noi nyt kuitenkin sitten vakavaa, kun kerta pitää oikein ultrata..

Eilen kyllä myös ultrasivat ja lääkäri sanoi, että kaikki mitat vastaa viikkoja yms. muttei sen tarkemmin. Eikä muuten näyttänyt mulle ollenkaan ruutua! Muutenkin oli tosi töykeä, sanoi vaan, että täällä näyttäisi kaikki olevan ok, mutta jos nyt vauva lähtee syntymään, ei ole mitään järkeä tehdä mitään, koska vauvalla ei olisi selviytymismahdollisuuksia! Tiedänhän minä sen, mutta oliko se nyt pakko tuolleen täräyttää, varsinkin kun olin muutenkin hermostunut tilanteesta! En kehdannut siinä vaatia, että näyttäisi ruutua, kun kerta pian ollaan menossa taas ultraan, mutta silti ihmetyttää, en ole ikinä ennen tollaista kokenut.. Mies onneksi sain kurkittua pikkuista kun istui sopivasti sinne päin.

Mutta se murmatuksesta! Remukka: meilläkin on viimeaikoina tullut perheenlisäystä taloon, viikko sitten synnytti toinen kissa 4 pentua ja toissapäivänä toinen emo synnytti 2 pentua.. Nyt ne asuu kommuunissa, itse änkäytyivät samaan laatikkoon ja imettävät nyt pentuja ristiin.. Outoa.. Itse asiassa tämä myöhemmin synnyttänyt teki pentunsa laatikkoon, jossa oli samaan aikaan emo ja neljä pentua! Ja laatikko ei ollut iso, luulisi, että olisi löytänyt jostain rauhallisemman sopen synnytykselle..

Mutta nyt aamupalalle, vointeja kaikkille!

T. hmm.. 19+3

Vierailija
25/34 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa minäkin raapustaisin jotain pitkästä aikaa,ma kaytiin kyssillä rakenne ultrassa kaikki näyttäsi olevan hyvin saatiin jopa ihania 4d utra kuvia mukaan,no se varmaan johtui kun edelliden raskaus oli niin kaaottinen,sattui sama lääkäri joka ultrasi silloin juuri vuosi sitten jolloin kaikki alkoi tapahtua.muita murheita ei pitäsi olla paitsi istukka joka on etuseinässä ja todella alhaalla,ja toivon että nousee siitä masun kasvun mukaan,kontrolli siitä 26-28 viikolla.joku mainitsi että liikkeet tuntuu vaan alhalla niin minullakin ,kaveri istuskeli ja varmaan aika samassa paikassa vielä oleileepi,liikkeitä en vielä hirveesti tunne,parin paivän ajan päivittäin,paino oli nyt 320g miten muilla?viikkoja oli 20+1

jollakin oli myös näitä uunin lämmityshommia,niin meilläkin asutaan vanhassa rintamamies talossa ja eilenkin lämpesi 4 uunia ,on meillä huoneitakin6 ja aula ja lasikuisti. patterit toimii sähköllä joten on pakko puillakin lämmittää,no teen töitä vaan 3 päivänä viikossa niin joutaahan tuota lämmitellä!

Vierailija
26/34 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kesäkuun kanssasisaret,

mekin ollaan palattu reissultamme ja matka meni kivasti. Floridassa oli ihanan lämmintä. Hengailtiin tytön kanssa uima-altaalla ja nautittiin auringosta :-). Teki kyllä hyvää! Pari päivää olin reissussa todella huolissaan kun en tuntenut masuvauvan liikkeitä ollenkaan, mutta nyt nekin ovat palanneet entistä voimakkaampina :-).

Meinasin seota vaateostoksilla Jenkeissä ja hiukan harmitti kun en voinut ostaa oikein mitään tälle tulokkaalle kun ei tiedä onko tyttö vai poika tulossa. Poikien vaatteet oli siellä aivan ihania - kivempia mun mielestä kuin täällä Suomessa. Ostin yhdet kesävauvan setit sekä pojalle että tytölle. Annan niistä toiset sitten jollekin kaverille lahjaksi kun mun lähipiiriin on tulossa kolme muutakin kesävauvaa.

Kiva oli lukea taas teidän kuulumisia eikä kenelläkään onneksi ollut tullut mitään huonoja uutisia!

-satu ja Ensio rv 21+4

Vierailija
27/34 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette selviytyneet tästä nyt riehuvasta flunssasta? Koko viikonloppu meni hirveen yskän parissa ja eilen iski kammonuha. Kivaa lähteä työmatkalle Damiin klo 16.40 JEE:)

Poppakonsteja?

Nuhaii

Vierailija
28/34 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuuluu hyvää, onneksi! Mulla oli rakenne ultra viime viikolla ja se oli todella painajaismainen käynti. Kätilöharjoittelija ultrasi ja ultrasi ja lopulta sanoi että päässä on jotain outoa. Ei saatu mittoja ei mitään, vain aika erikoislääkärille tälle viikolle. Itku silmässä sieltä sitten kotiin. Olin aivan paniikissa ja soitin sitten kaikki yksityisasemat läpi ja pääsin 4D ultraan vielä samana päivänä. Siellä lääkäri sanoi että kaikki hänen mielestään kunnossa ja ei ymmärtänyt ollenkaan mitä siellä kunnallisessa ultrassa oli horistu. Olin vastaanotolla ties kuinka kauan kun lääkäri halusi varmistua että kaikki oli ok. Huojentuneinen mielin lähdin kotiin, mutta kuitenkin odotin pelonsekaisin tuntein tään päivän erikoislääkärin aikaa. Nyt sieltä on kotiudutta ja kaikki siis kunnossa! Ilmeisesti kätilöharjoittelija ensimmäisellä kerralla oli vain niin kokematon ja vauva oli jotenkin erikoisessa asennossa ettei hän saanut siitä kunnon kuvaa ja meni jotenkin lukkoon. Näin siis veikkasi tämän päivän lääkäri. Luotan nyt siihen että kaikki on kunnossa kun on moneen kertaan tarkistettu ja uskallan antaa itseni taas olla iloinen ja onnellinen raskaudesta!

Kaikkille muillekin kesämasuille taitaa kuulua hyvää! Olkaamme siis siitä onnellisia =)

Iiran

Vierailija
29/34 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattaitaidoton tai ei, tuollaista ei voi missään nimessä hyväksyä,

pahoittelut puolestani.

Rouvaii

Vierailija
30/34 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kokemus oli aika kurja ja henkisesti raskas, mutta pääsin kuitenkin nopeasti jatkotutkimuksiin missä oli paikalla alan erikoislääkäri. Itselle tärkeintä on se että kaikki on kunnossa ja haluan vain unohtaa tapauksen. Lisäksi olen sitä mieltä, että työtänsä ne siellä vaan tekee, onhan se tavallaan hyvä että heti puututaan asiaan jos ollaan epävarmoja.

Siinä olen kyllä samaa mieltä, että kohtelu olisi voinut olla empaattisempaa, mutta periaatteessa kuitenkin kätilötoimi ohjeiden mukaan, jos jotain erikoista ohjaa eteenpäin että saadaan varmuus onko sikiö terve.

Vierailija
31/34 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIRAN, tosiaan hyvä että sun tapauksessa kätilö " myönsi" epävarmuutensa ja teki lähetteen eteenpäin. Varmaan kätilöllekin aika jännittävä hetki tuo tuollainen...Meillä esikon kanssa aikanaan rakenneultrassa vaan todetiin että lapsi on nyt valitettavasti huonossa asennossa ja päätä ei nyt vaan nähdä kunnolla eikä sen läpimittaa esim siten mitata, ja asia jäi siihen... Nykyisessä rakenneultrassa oli sitten perusteellisempaa ja sain välillä pomppia ja tehdä kaikenlaista että varmasti kaikki rakenteet saatiin kunnolla näkyviin. Vaikka kätilö oli aikatauluista reilusti myöhässä niin jäi erittäin positiivinen fiilis kun kunnolla tutkittiin!!

FAYFIORINA:lle, mulla kanssa potkut tuntuu ihan alhaalla ja rakenneultrassa lapsokainen istui kohdunsuun päällä, mutta eivätköhän vielä moneen kertaan vaihda paikkaa kun tilaa vielä on, uskoisin ja toivoisin ainakin...

KIINAN-PÖPÖ, mukava että reissu sujui mahan kanssa hyvin, ilmeisesti lennoistakin melko kivuitta selvisit?

Päivikk11 21+4

Vierailija
32/34 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Iiran[/b]: olipas tosiaankin ikävä kokemus ja kun vielä näitten raskaushormonien kourissa tuppaa ottamaan kaiken vähän turhankin vakavasti ja raskaasti... Onneksi nyt on kuitenkin tutkittu kunnolla ja kaikki hyvin!

[b]päivikk11[/b]: mennessä meidän kone oli epäonneksemme vaihdettu huollon vuoksi pienempään. Lento kesti n. 9 tuntia (palatessa vain 7 tuntia!) ja penkit oli kauheen kapeet ja välit ahtaat plus että sylissäni ähelsi tuo meidän parivuotias tyttö. Sillon tuntu, että masuvauva ei voi selvitä hengissä siitä lennosta. Hirvittävän epämukava olo oli ja sit kun en tosiaan tuntenu liikkeitäkään pariin päivään niin arvaatte mitä ajattelin. Yöllä tuli vähän itkettyäkin pikkuisen puolesta. Mutta tosiaankin nyt vaavi on antanut runsaasti elon merkkejä =).

Tuon 9 tunnin lennon jälkeen olin ihan rättiväsynyt ja jouduttiin sit piiiitkään " immigration office" jonoon todella huonosti ilmastoituun tilaan. Mulla tuli tosi heikko olo ja jalat alkoi pahasti täriseen. Todettiin miehen kanssa, että tarvitsemme apua ja niinpä saatiin mulle pyörätuoli ja meille oma saattaja viemään meidät terminaalista toiseen - ja päästiin kaikkien jonojen ohitse ;-). Saatiin kyllä aivan loistavaa palvelua tuolla JFK:n kentällä!

Suonikohjut ei pahentuneet lennoista eikä tullut veritulppia ;-).

-satu-

Vierailija
33/34 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pari viikkoa sitten tunsin " potkuja" vain mahan vasemmalla puolella, mutta nyt niitä tuntuu jo vähän laajemmalla alueella. Kun esimerkiksi istun, tunnen potkuja paremmin alavatsalla, ja kun köllötän , niin potkut tuntuvat joko vatsan vasemmalla puolella tai sitten ylhäällä navan vieressä. Olisikohan minulla istukka oikealla puolella kun sieltä ei oikein ole vielä tuntemuksia tullut.

Eilen illalla tutkiskeltiin mieheni kanssa mahaa vähän tarkemmin, ja mieheni oli huomaavinaan että vauvan peppu olisi ollut tuossa, ja selkä tässä, ja pää tuossa kohden. Sitten hän silitti päätä ja taputti peppua :) Hassu!

Iiran: Olisi kyllä luullut, että jos harjoittelija laitetaan ultraamaan, niin hänellä olisi ollut apuna pitempään alalla ollut hekilö! Onneksi sait ajan yksityiseltä ja mielenrauhan. Olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä siinä, että pääaisa on vauvan että vauvalla on kaikki hyvin! Meillä rakenneultra on vasta ensiviikon tiistaina. Taidan olla porukastamme viimeinen ultraaja... niin moni on jo tuonut hyviä uutisia.

Cana & kirppu 20+2

PS: Minulla on jäänyt sellainen mielikuva, että kaikille, joille sukupuolta on arvailtu, ja täällä on sen uskaltanut tunnustaa, on tulossa poika?!? Olisikin hassua jos koko tälle konkkaronkalle tulisi pelkästään poikia :)

Vierailija
34/34 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, harjoittelija sanoi heti olevansa harjoittelija ja kysyi meiltä että onko ok että hän tekee tutkimuksen ja kokeneempi tulee sitten myöhemmin katsomaan että kaikki meni oikein. Mä tietysti sanoin, että on ihan ok, antaa mennä vaan. Kyllä se kokeneempi tulikin sitten paikalle, mutta siinä vaiheessa tämä harjoittelija oli jo ihan stressissä..Luulen, että siinä kävi niin, että harjoittelija raukka sai tämän toisenkin sitten jotenkin sekaisin ja tämä toinen ehdotti heti että jos lääkäri katsoisi. Mä sitten sanoin että joo haluan lääkärin. Sitten ne häippäs etsimään lääkäriä, mutta siihen hätään ei löytynyt ketään. ja siksi sain ajan vasta tälle viikolle.

Siinä vaiheessa kun selvisi, että san lääkärin vasta seuraavalla viikolle olin itse jo aivan paniikissa ja kuvittelin ties mitä aivovammaa vauvalle.. Oon sitä mieltä, että olisi ne voineet vähän " vakuutella" mua ja lohdutella että kaikki on ok, mutta muuten toiminta oli kait ihan asiallista. Sitä itse kuvittelee jo ties mitä ja kun satun olemaan vielä sellainen luonne että heti sitten pelkään pahinta..Varmasti jos mun tilalla siellä olisi ollut joku vahvempi hermoinen ihminen niin ei se olisi ehkä edes kokenut tilannette niin kamalana.. Se kuullosti vaan niin hirveeltä kun sanottiin että ne ei lähde arvailemaan mitään että antaa lääkärin katsoa.

No joo tämä tästä asiasta, pääasia on että kaikki on hyvi ja varmasti kaikki menee sullakin Cana ensi viikolla hyvin!