IL: Sara Siepin somebusiness romahti! Voitoista suli pois yli puolet
Näin kertoo Iltalehti, liikevaihto romahtanut ja samoin viivan alle jäi enää vaivaiset päälle 20 tonttua.
Samalla Sara hakee uutta assistenttia/kuvaajaa ideoimaan ja visioimaan hänelle uutta sisältöä. Eiköhän auteta naista mäessä ja keksitä, millaista sisältöä tekemällä Sara saisi taas bisneksensä nousuun. Glamöörit hotellikuvat, luksusmatkat, pampaheinät ja halpavaatteet ovat out, eli mitä seuraavaksi?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/13c0d385-562d-4f22-b00c-f1c49c…
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on selvää, että ei somella ikuisesti voi tienata. Yleisön kiinnostus vaan loppuu kun uusia tulee tilalle.
Sinustako 238 000 euron liikevaihto ei ole hyvä tienesti?
Ota huomioon että Siepolla on varsin leveä elämäntyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on selvää, että ei somella ikuisesti voi tienata. Yleisön kiinnostus vaan loppuu kun uusia tulee tilalle.
Tajuatko, ettei 238 000 euroa ole tienesti, vaan koko firman liikevaihto? Viivan alle jäi se 26 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, ettei 238 000 euroa ole tienesti, vaan koko firman liikevaihto? Viivan alle jäi se 26 000.
Vähät siitä mitä jäi viivan alle. Paljonko otettiin (verovapaita) osinkoja ulos? Mikä on holdingyhtiökikkailun vaikutus? Liikevaihto ja nettotulos on ihan njannjannjaa jos ei ole koko kuviota selvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tajuan, mutta tajuatko sinä mitkä ne kulut ovat? Pääasiassa Saran omat palkkatulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin viivan alle olisi jäänyt paljon enemmän, jos olisi maksanut itselleen vähemmän palkkaa. Saran muut kulut eivät nyt hirveästi taida olla. Firman omavaraisuus on 89%, niin ei itse firman tarvitse enää tehdä niin paljon voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähät siitä mitä jäi viivan alle. Paljonko otettiin (verovapaita) osinkoja ulos? Mikä on holdingyhtiökikkailun vaikutus? Liikevaihto ja nettotulos on ihan njannjannjaa jos ei ole koko kuviota selvillä.
Seiskan mukaan holdingyhtiökikkailussa oli otettu osinkoja ulos juuri sen verran, ettei veroja tarvitse maksaa. Toivottavasti Sara ei tee tulevaisuudessa samaa kuin Nata Salmela, että ensin kikkailee itse itselleen verojärjestelyt ja sitten valittaa pitkin somea, miten huonosti verovaroilla maksetut palvelut toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmassa työskentelee vain yksi henkilö eli Sara. Hän vie suurimman osan firman liikevaihdosta ja hän voi itse päättää kuinka iso osa se on liikevaihdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin Sara on voinut maksaa itselleen vaikka 150 000 euroa palkkaa ja se vähennetään tuosta liikevaihdosta, mutta se menee Saran omaan lompakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmassa työskentelee vain yksi henkilö eli Sara. Hän vie suurimman osan firman liikevaihdosta ja hän voi itse päättää kuinka iso osa se on liikevaihdosta.
No mistä ne kulut sitten tulee? Pelkkä Saran palkka vai? Entä toimisto/liiketila, Saran etsimän assarin palkka, kaikki matkat, auton kulut jne. ? Tuskin tuo aivan ilmaista on esittää somessa luksuselämää?
Ja entä mitkä ovat firman tulevaisuudennäkymät?
"No mistä ne kulut sitten tulee? Pelkkä Saran palkka vai? Entä toimisto/liiketila, Saran etsimän assarin palkka, kaikki matkat, auton kulut jne. ? Tuskin tuo aivan ilmaista on esittää somessa luksuselämää?
Ja entä mitkä ovat firman tulevaisuudennäkymät?"
Onko hänellä edes mitään toimistoa? Henkilöstämäärä näkyy olevan vain yksi viimeisten taloustietojen mukaan. Sara etsimä assari näkyy sitten myöhemmin taloustiedoissa. Toisekseen miksi etsisi nyt assaria, jos huonosti menee.
Varmaan saa firman kuluihin sitä luksuselämää, josta itse pääsee samalla nauttimaan
Vierailija kirjoitti:
"No mistä ne kulut sitten tulee? Pelkkä Saran palkka vai? Entä toimisto/liiketila, Saran etsimän assarin palkka, kaikki matkat, auton kulut jne. ? Tuskin tuo aivan ilmaista on esittää somessa luksuselämää?
Onko hänellä edes mitään toimistoa? Henkilöstämäärä näkyy olevan vain yksi viimeisten taloustietojen mukaan. Sara etsimä assari näkyy sitten myöhemmin taloustiedoissa. Toisekseen miksi etsisi nyt assaria, jos huonosti menee.
Varmaan saa firman kuluihin sitä luksuselämää, josta itse pääsee samalla nauttimaan
Kotitoimisto? Saako jotenkin vähennyksiin oman kodin kulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitoimisto? Saako jotenkin vähennyksiin oman kodin kulut?
Olen kyllä käsittänyt, että hänellä on joku toimisto-liiketila olemassa myös. Luvuissa näkyy ihan selvästi laskeva trendi, liikevaihto ja voitot ovat joka vuosi edellisiä vuosia pienemmät.
"Olen kyllä käsittänyt, että hänellä on joku toimisto-liiketila olemassa myös. Luvuissa näkyy ihan selvästi laskeva trendi, liikevaihto ja voitot ovat joka vuosi edellisiä vuosia pienemmät."
Merimiehenkadulla on nyt liikehuoneisto vuokrattavana vain 800 euroa kuussa. Eipä tule isot toimistokulut, jos tuota luokkaa on.
Sara on ottanut rennommin viime vuonna ja on viettänyt aikaa myös Romaniassa eli hän on vaan tietoisesti tehnyt vähemmän töitä. Todella hyvä tulos on edelleen ja hyvä, kun on tullut järkiinsä eikä paahda töitä enää ihan hulluna.
uo on tosiaan hyvä tulos, mutta siitäkin pitää löytää jotain negatiivista näköjään.
Sara
"Tsemppiä vaan kaikille meille naisyrittäjille! Kun tekee yhden naisen firmalla 240k liikevaihdon, saa tällaisia otsikoita, hän toteaa tuoreessa Instagram-julkaisussaan.
- Oon puhunut kyllästymiseen asti siitä, kuinka paljon töitä mä olen viime vuosina tehnyt ja antanut niille koko mun elämän. Viime vuonna tarvitsin breikkiä (tosin tein sen parin sadan tonnin liikevaihdon, aloin tehdä elämäkertaa ja pari muuta pikkujuttua!) Sara muistuttaa."
https://www.seiska.fi/kotimaa/sara-sieppi-tuohtui-firmaansa-koskevasta-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöksykierre on alkanut, mikä yllätys.
Mikä syöksykierre?Nytkin Sara Siepin yhtiö Semihima Oy, jakaa tänä vuonna osinkoja 150 000 euroa.
Täytyy siinä tilinpäätös tasessaa olla omaa pääomaa, kun noin hyvin pystyu osinkoja jakamasn
Jossakin mediassa mainittiinkin tuosta omasta pääomasta ja ihan hulppea summa oli eli melkein 400 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti kaivaa kyllä tilinpäätöstiedot näistä julkkisten firmoista, mutta tekijöinä on viihdetoimittajat eikä taloustoimituksen väki. Siksi näitä ei edes kannattaisi lukea. Ei niistä jutuista saa mitään todellista tietoa tilanteesta.
Finder.fi - sieltä näkee kaikki. Voi hakea nimellä yms. Ei rakettitiedettä.
Voi sentään mikä notkahdus. Sitä se teettää. Hurjat selitykset seurasi.
Sara Sieppi vanheni. Nuoret eivät tunnista. Eli hänen aika on ohi ja täytyy keksiä jotain uutta. Hankala miestenkään kiinnostua vanhoista naisista jotka käy kauneusleikkauksissa.