Kokemuksia työkkärin työvoimakoulutuksista?
Mitä opiskelit? Mitä mieltä opetuksen laadusta? Työllistyitkö pian koulutuksen ansiosta?
Kommentit (26)
Työvoimakouluksessa on se etu että siinä saa kulukorvaukset ja menot laittaa verovähennyksiin...tutkintokoulus tulee kaikki maksaa itse .
Itsellä tuli matkoista tehtäviä vähennyksiä 2500 euron edestä
Olen nähnyt tarjottavan koulutuksia, joissa pitää tehdä töitä yritykselle ilmaiseksi kuukausitolkulla.
Minä suoritin omaehtoisena koulutuksena aineenopettajan pedagogiset opinnot.
Ansiosidonnainen päiväraha tuli koko sen ajan korotettuna.
Opinnoista on ollut paljon hyötyä.
Kannattaa tosiaan katsoa, että mihin hakee. Itse sain opiskeltua uuden ammatin ja hankittua työpaikan tuollaisen kautta. Kyseessä oli ammattikoulun järjestämä koulutus, jota kautta pystyi opiskelemaan tutkinnon tai tutkinnon osia, joten siitä olisi ollut jonkinlainen hyöty ilman työllistymistäkin. Suurin osa samassa koulutuksessa olleista sai harjoittelupaikan ja moni harjoittelun kautta töitä, mutta pari ei löytänyt harjoittelupaikkaa ollenkaan ja homma tyssäsi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Minä suoritin omaehtoisena koulutuksena aineenopettajan pedagogiset opinnot.
Ansiosidonnainen päiväraha tuli koko sen ajan korotettuna.
Opinnoista on ollut paljon hyötyä.
Siis miten sait opiskeltua omaehtoisena koulutuksena opinnot ja samalla ansiosidonnaista? Eikö omahetoiseen koulutukseen päästäkseen ole pitänyt olla vähintään 2v työttömänä ja sitä saa sitten opiskella 2 vuoden ajan työmarkkinatuella. Työkkärin kanssa saa olla kirjekaverina sen ajan ja ilmoittaa jokainen kurssi heille.
?