Kokemuksia työkkärin työvoimakoulutuksista?
Mitä opiskelit? Mitä mieltä opetuksen laadusta? Työllistyitkö pian koulutuksen ansiosta?
Kommentit (26)
ai orjamarkkinatorin orjakoulutuksista? mikäpä siinä, jos orjuus kiinnostaa
Koulutus ei johtanut mihinkään, lopuksi vain kiirehdittiin kaikki pois, jotta saadaan uudet tilalle ja palkat tilille.
Riippuu, onko tutkintoon tähtäävä koulutus vai rekrykoulutus. Tutkintopaperista voi olla oikeastikin hyötyä, vaikka ei heti koulutuksen jälkeen työllistyisikään. Sen sijaan rekrykoulutukseen en menisi: tahoitteenahan on kouluttaa työntekijöitä vain yhden tietyn työnantajan palvelukseen (perehdytys työhön oli muuten ennen työnantajan, ei yhteiskunnan tehtävä). Jos juuri siihen työpaikkaan ei työllistykään tai tarjolla on vain pätkiä, niin koulutus menee hukkaan, kun ei tutkintoa suoritettuna.
Laatu on vaihtelevaa. Vaadi, kysele, pidä puolesi. Vain motivoituneimmille annetaan ohjausta ja kunnollisia työharjoittelupaikkoja. Osa opiskelijoistajätetään oman onnensa nojaan.
Harkitse tarkkaan ennen kuin haet. Hakemisen jälkeen et voi enää perua ilman sanktioita. Hyviä syitä ei käytännössä koskaan ole.
Olen käynyt uravalmennuskursseja kun halusin kehittää netin käyttöä työnhaussa tms. Ollut ihan kivoja opeja ja ajanvietettä työttömyyden välillä.
Se 9e jää pian historiaan, sitä ei makseta. Niissä hyötyy vain koulutuksen pitäjät. Rahat pois valtiolta.
Vierailija kirjoitti:
Se 9e jää pian historiaan, sitä ei makseta. Niissä hyötyy vain koulutuksen pitäjät. Rahat pois valtiolta.
No tätä minäkin pelkään. Olen selaillut nuita ja sen jälkeen googlannut kiinnostavista miten hyvin työllistää (esim koodauksen alkeet), niin tosi paljon seassa sellaisia, että ei mitään toivoa työllistyä 6-12kk koulutuksella. ap
Opiskelin tutkinnon, siitä on aina hyötyä.
Laatu voi olla tosi vaihtelevaa...kävin yhdessä koulutuksessa jota oli kehuttu ja kouluttajaa ja olisi se melkoinen pettymys..kouluttajaa kiinnosti enemmän lounastauot ja mitä missäkin oli ruokaa tarjolla
Kouluttaja tuli ja meni milloin sattuu eikä koulutuksessa ollut mitään punaista lankaa eikä ohjelmaa...oma aktiivisuus ratkaisi ja mitä siitä koulutuksesta ylipäätään jäi käteen..
Vierailija kirjoitti:
Laatu voi olla tosi vaihtelevaa...kävin yhdessä koulutuksessa jota oli kehuttu ja kouluttajaa ja olisi se melkoinen pettymys..kouluttajaa kiinnosti enemmän lounastauot ja mitä missäkin oli ruokaa tarjolla
Kouluttaja tuli ja meni milloin sattuu eikä koulutuksessa ollut mitään punaista lankaa eikä ohjelmaa...oma aktiivisuus ratkaisi ja mitä siitä koulutuksesta ylipäätään jäi käteen..
Mutta en kadu koska se oli kuitenkin hyvää aktivoivat ajanvietettä käydä koulutuksessa ja muuten siellä oli hyvä porukka sosiaalisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ok, minä opiskelin yliopistossa tutkinnon ja siitä ei ole ollut sillä tavalla hyötyä, että olisin töitä saanut. Työpaikkoja on, mutta edelle menee ne, joilla on jo paljon työkokemusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en kadu koska se oli kuitenkin hyvää aktivoivat ajanvietettä käydä koulutuksessa ja muuten siellä oli hyvä porukka sosiaalisessa mielessä.
Kaikille se ei kyllä riitä, että on mukavaa ajanvietettä. Töitä ja palkkaa pitäisi saada kun koulu on käyty. Muuten ainoa joka rahallisesti hyötyy on koulutuksen järjestäjät... Mitä järkeä työttömän kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, minä opiskelin yliopistossa tutkinnon ja siitä ei ole ollut sillä tavalla hyötyä, että olisin töitä saanut. Työpaikkoja on, mutta edelle menee ne, joilla on jo paljon työkokemusta...
Olen opiskellut aiemminkin elämässäni ihan nuoresta lähtien ja koen että kaikki mitä oppii on hyödyksi. Ei se työnhaku tai työn saaminen ihan suoraan liity näihin asioihin. Voi olla vaikka kuinka pätevä ihminen yhdessä tai useammassakin asiassa ja joutua pitkäksikin aikaa työttömäksi. Tämä vain on täysi fakta tässä maailmassa. Toivottavasti löydät työn hyvin pian ja toivotaan samaa meille kaikille työnhakijoille tässä samalla.
Kyllä nissä ainakin minun nuoruudessa käytiin vain ajanvietteeksi ja sen takia että päivärahat juoksis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut aiemminkin elämässäni ihan nuoresta lähtien ja koen että kaikki mitä oppii on hyödyksi. Ei se työnhaku tai työn saaminen ihan suoraan liity näihin asioihin. Voi olla vaikka kuinka pätevä ihminen yhdessä tai useammassakin asiassa ja joutua pitkäksikin aikaa työttömäksi. Tämä vain on täysi fakta tässä maailmassa. Toivottavasti löydät työn hyvin pian ja toivotaan samaa meille kaikille työnhakijoille tässä samalla.
Kyllä kyllä. Mutta raha on se jolla asuminen ja kaikki maksetaan. Se ei riitä, että saa kivan kokemuksen ja henkistä pääomaa.
Aika negatiivisa kommentteja tullut. Onko nuo siis vain työttömyystilastojen siivouskoulutuksia. :D Olen harkinnut, mutta ei voi jättää kesken, kun koulutuksen huomaa luokattoman huonoksi, tai saa karenssin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, onko tutkintoon tähtäävä koulutus vai rekrykoulutus. Tutkintopaperista voi olla oikeastikin hyötyä, vaikka ei heti koulutuksen jälkeen työllistyisikään. Sen sijaan rekrykoulutukseen en menisi: tahoitteenahan on kouluttaa työntekijöitä vain yhden tietyn työnantajan palvelukseen (perehdytys työhön oli muuten ennen työnantajan, ei yhteiskunnan tehtävä). Jos juuri siihen työpaikkaan ei työllistykään tai tarjolla on vain pätkiä, niin koulutus menee hukkaan, kun ei tutkintoa suoritettuna.
Laatu on vaihtelevaa. Vaadi, kysele, pidä puolesi. Vain motivoituneimmille annetaan ohjausta ja kunnollisia työharjoittelupaikkoja. Osa opiskelijoistajätetään oman onnensa nojaan.
Olin kahden vaiheilla haenko yhteen rekrykoulutukseen, mutta tulin siihen tulokseen, että se koulutus on huijausta. Kesto olisi ollut kokonaiset 6kk, puoli vuotta, eikä mitään takuita, että töitä saa. Miettikää nyt, teet puoli vuotta töitä yritykselle sen toivossa, että palkkaavat oikeaksi työntekijäksi, mutta 6kk päästä saat vain kuulla kiitos ja hei hei.
Koulutetuille ihmisille ei ole tarjolla mitään, mistä olisi hyötyä.
Kiinnostaa kans. Lisäisin tähän listaan vielä rekrykoulutukset. Aika pitkiä ovat ja oikean työn saaminen ei ole mitenkään varmaa tai vaatimukset mitenkään läpinäkyviä. Tuleeko tilalle vain uusi satsi 9e päiväpalkallisia?? Kiva olisi jos näihin voisi luottaa.