##### TONTUT vko 5 ####
Kommentit (49)
Ihan aluksi Nonuliponuliinin galluppiin: Joo tietenki me pinoudutaan plussanneihinkin sitten kun ollaan siinä vaiheessa. Nimeä en osaa sanoa mutta ehkä se tulee ihan itsestään siinä vaiheessa kun ollaan sinne menossa. Just nyt se ei ole ajankohtaista nimittäin:
Täti tuli yöllä yllätyskylään jo kp 27! Eli positiivista tässä on se että kroppa alkaa vihdoin toimimaan normaalisti. Mulla oli ovulaatio (lämmöt nousi ja pysyi ylhäällä eilen iltaan asti) ja luteraalivaihe kestää ainakin 13 päivää. Eli riittävästi. Se että miksei sitten hedelmöittymistä tapahdu tai kiinnittymistä on ongelma. Mutta ajan kanssa... Eihän tässä hevosen selässä olla. Ja mä kyllä luotan että se pikkuinen tietää sitten tulla kun katsoo että on sopiva hetki. Katsokaas kun vauvathan odottaa pilven reunalla, että ne näkis sieltä niiden tulevat vanhemmat ja sitte menee niille vauvaksi (tyttäreni kertoi näin n2.5v)
Äitsy ja Luhtavilla: ollaan taas samoilla päivillä melkein! Bongaillaan ovista sitte Äitsyn kanssa jos LV pitää taukoa eiks jep!?
Fudgis ja Bärchen huhuu onko uutta auringon alla joko on pissattu testeihin? Ainii yks positiivinen puoli viel: Ei menny testejä hukkaan kun täti tuli ennen kun ehdin ees jännätä!!
No mut eihän tässä muuta sitte kun voi kun alkaa odottamaan uutta ovista. Ihana ilma muuten! Pikku pakkanen ja puut ihanan lumisia ym. Otin jo äsken pari kuvaa omalta pihalta. Koht lähden katsomaan junnun peliä (lätkää) tohon hallille.
mannarii kp 1
Ethän sä tietenkään ole samoilla päivillä mun kanssa kun ei ole sulle täti tullut! Hitsi sekoitin asiat päässäni täs kiireissäni. Sullahan vois vielä plussaksi muuttua ihan hyvin. Tsemppiä! M
Täällähän sitä ollaan taas vaihteeksi, en oikein meinaa päästä juttujanne lukemaan saatikka omia kirjoittelemaan, kun tässä loppuviikosta on osoittautunut ihan käsittämättömän hankalaksi pysyä netissä. Nyt kuitenki näyttää vähän lupaavammalta.
Olisipa ollut ihanaa näin lauantain kunniaksi lukea täältä plussauutisia, mutta miten se mokoma täti on iskeytynyt niin monen seuraan??!! Mannariinkin päässyt ihan täysin yllättämään, törkeää (mä muuten olen ihan täysillä koiraihminen, meilläkin käytettiin Tehobaktia tai suola-sokerihöystettyä vettä ripulitapauksissa, siihen on olemassa joku annosteluohje. Koirathan muuten yleensä menee juuri matolle oksentamaan tai ripulille, kun siinä ei tassut luista. Meidän vuffe tosin oppi silti tähtäämään maton ulkopuolelle, ei tullut alun jälkeen montakaan mattopesua). Ja Äitsyllä sama yllätystätihomma, epäreilua! Frankie on toivottavasti päässyt omastaan eroon ja pääsee pian taas tositoimiin. Luhtavillalle pahoittelut negasta. Ymmärrän, että teidän kannattaa vähän laskelmoida, koska kyse on kuitenkin melkoisesta rahasummasta. Ja kun ei onneksi ole kyse kuin muutamasta kuukaudesta (joihin olit jo varautunutkin), niin aika kuluu nopeasti.
Nonuli: Mä kuulostan tosi kummalliselta (ja pinnalliselta, äh), kun tunnustan, että mä aika usein ihan tietoisesti yritän olla ajattelematta maailman epäreiluuksia. Mä raivostun aina niin täysin, kun näitä elämän suuria asioita pohdiskelen. Kaipa se on se voimattomuus, kun ei kovin moneen asiaan voi haluamallaan tavalla vaikuttaa. Säkin sitten sait sen oksennustaudin, on se vain niin tarttuva tauti että yäk. Mutta ihana se sun mies taas! Toivottavasti teillä oli hyvä uintikeikka.
Fudgis: Meillehän saattaa osua sit jännät paikat (tai täti) samaan aikaan, kun mä tulen yhden päivän sun perässä ja tätiä aavistelen saapuvaksi kp 31-32 eli ke tai to. Mutta toivotaan, että ainakin sulle pamahtaa plussa!
Itselle ei (yllättäen!!!) kuulu mitään paitsi että mulla on vieläkin se naamapaukama (sama!!), joka tuli kohta kaks viikkoa sitten, juuri sellainen ihana " maanalainen" . Eikä siinä vielä kaikki tietenkään, se on saanut runsaasti seuralaisia. Meidän porukan varmaan tunnistais liikenteessä juuri yli-ikäisten pizzanaamaisuudesta, jihuu. Että Nonuli, saat tukistaa mua oikein kunnolla! Jos ne finnitkin siitä säikähtäis...
Piristävää viikonloppua koko joukolle!
Bärtsu, kp 27
kiva oli reissu! joskin pikkuneiti on vieläkin aika väsynyt, mutta jaksoi kyllä polskutella kovasti ja laskea liukumäestä ainakin 200kertaa!!
nyt ollaan kotona, neiti nukkui koko takastulomatkan, ja on nyt ku peppuun ammuttu pikkunalle:/ kovile ottaa tuo sairastelu!
tätejä siellä ja tätejä tuolla...elä vain sitten tänne tule seuraavaksi, TAI MÄÄ AMMUN:/ mulla on kyllä taas niin kökkäreistä ja kutiavaa valkkaria, että kai se munapää meillekin pian kurvaa...
mannarii, se kroppa tuntuu tosiaan ottavan aikansa ennenkun alkaa kunnolla käynnistyä...sitäpaitsi toi kuulostaa aika tutulta, mullakin oli sillon se eka kierto se hehtaari pitkä ja sit tuli vain 29päivän mittanen ja sit tärppäs, mut mun luteaalivaiheeni oli aivan liian onneton kiinnittymiselle. jotenka, varo vaan, ettei nappaa ens kierrossa;)!! sun tyttö se ihanasti sanoi, ja niin se varmasti onkin, kyllä ne pikkuenkelit sieltä katselevat ja odottelevat hyvää hetkeä:) bärtsua tässä vielä jännäillään+++ paas testaten sitten se plussa:)) en mä sua ala tukistella, eikä nää mun paiseet kyllä ihan pikku tukistelulla irtoaiskaan:) tässä tarvitaan jo vähintään lekaa...
nyt menen saunas käymään!!
nonuli-ponuli
Täällä on onneks vapaapäivä, mä olen huomannut, että nyt kun oon töissä en ehdi/jaksa kirjoitella samaan malliin kun ennen. Nyt kuitenkin poika nukahti päikkäreille ja on edes pieni hetki.
Voi Mannarii, se nainen teki sulle sitten ihan samat kun mulle. Kypsää, mutta niin kuin todettua, hyvä homma, että sun kierto oli ihan normaalin mittainen.
Luhtavilla, toivoa on niin kauan kuin täti kurvaa pihaan. Tiedän kyllä ton negatestin tuoman tunteen. Häpeillen ilmoitan, että kerkesin testata samana aamuna, kun menkat tuli. Halusin sen tehdä, kun meillä molemmilla oli vapaapäivä ja kerrankin aikaa yhdessä juoda kahvit ja hengata ihan rauhassa. Mutta negahan se tietysti oli. Oikeestaanhan mä periaatteessa en ollut liian aikasessa, koska menkat samana päivänä tuli. Eli siis varmaan olis näkynyt, jos olisin raskaana ollut. Mutta kun nega oli, niin mä kyllä arvasin, että en ole, koska raskausviikot olis ollut 3+6 ja esikoisesta testasin samaisena päivänä plussan. Olipas selkeetä selostusta. Mutta eihän siis todellakaan kaikilla noin aikasin näy.
Fudgis ja Bärtsu, teillä alkaa nyt sitten jännäysviikko. Toivottavasti paremmin tuloksin kuin monella muulla. Calle alkaa olla pahasti karussa meiltä kaikilta. Mutta kyllä tosiaan tilastollisesti kai pitäis jo jonkun muunkin plussata. Mutta eipä oteta mitään paineita.
Mun täytyy myöntää, että mä aika innoissani odotan sitä ovistestausta. Kattelin nimittäin kalenteria ja laskeskelin takasinpäin niin näyttäis siltä, että se Kiinan keikka ehkä sittenkin sotki hommat ja ovis oli aikasemmin kun luulin. Toisaalta sitten saattaa olla niinkin, että luteaalivaihe on liian lyhyt, koska ne jomotukset tuli niin myöhään. Mutta ei kai niistäkään ota selvää, kun kuulemma voi olla kasvukipuja ennen ovista, varsinaiseen irtoamiseen liittyvää kipua ja sitten vielä se keltarauhanen siellä saattaa aiheuttaa kipua irtoamisen jälkeen. Että pitäisköhän vähän relata ja lakata miettimästä joka ikisen nipistyksen merkitystä. Mulle se vaan on aika hankalaa.
Huomenna päivystän taas yhtä kaukolentoa ja jos sinne joudun niin tuun vasta torstaina. Mutta sitten onkin vapaata just oikeeseen aikaan.;) Hauskaa sunnuntainjatkoa kaikille!
Äitsy kp4
Aurinko paistaa ja suunnataankin miehen kanssa pienelle kävelylle. Mutta sitä ennen pakko kommentoida, kun oli tullut niin kivasti uutta tekstiä. Itse en eilen ollenkaan ehtinyt linjoille ja aivan vieroitusoireita teistä oli jo havaittavissa :)
Mannarii, voi tädin törkimys, minkä teki! Hällä on nyt näinä päivinä näyttänyt olevan tapana tehdä noita yllätyshyökkäyksiä. grrr. Mutta ihanan positiivisella mielellä olet tähtäämässä uuteen kiertoon. HyväHyvä!
Samat sanat positiivisuudesta Äitsylle. Kiva, että ovistikut innostaa kiertoon uudella lailla. Mielenkiinnolla seuraan, mitä tikuttelut kertoo. Ja hyvä, että saat olla kotosalla juuri oikeaan aikaan, jeejee.
Luhtavillalle lohdutus negasta. Mutta kuten totesit, niin ei vielä heitetä kirvestä kaivoon, ei! Ymmärrän hyvin suunnitelmasi väliaikaisesta työhönmenosta, jos nyt ei plussaa tule. Tulojen tiputus olisi kyllä aika huima.
Galluppina heitän ilmaan sellaisen, että oletteko miettineet, onko loppuvuonna syntyminen " ongelma" tai sanotaanko paremmin että Haaste? Itse olen asiaa vähän miettinyt, kun tietää muutamia lapsia, joilla on ollut koulussa aikaa vaikeaa tuon loppuvuoden syntymän johdosta (osa kyllä laitettu vasta seuraavana vuonna kouluun). Meinaan kyllä, että lapsi tulee, kun on tullakseen ja jos meille loppuvuoden lapsi suodaan, niin kyllä hänen kanssaan sitten nuo tulevaisuuden jutut järkätään - ajallaan :) Mannariin tyttö oli Ihanasti todennut vaavien tulemisesta, kyllä he tietää, milloin on oikea aika tulla!
Nonuli jännäilee tuntemusten kanssa. Onneksi oksennustaudista nyt selvitty. Oot sää kyllä sissi, kun maltat olla laskematta kiertopäivät!
Bärchenin kanssa me vielä jännäillään. arrgggh. Toivotaan ja peukutetaan täysillä, että meille plussat nyt suotais, pliiiisss!!! :)
Omassa navassa ei mitään. ei mitään. Tänään oon jo kyllä muutamaan otteeseen ollut tuntevinani, että täti ois täräyttänyt kylään, mutta ei vielä ole osunut kohdalle. Ja periaatteessa hänen pitäisikin saapua vasta loppuviikolla. Ja kunpa ei saapuisikaan... Asiaa tulee kyllä mietittyä ja jännäiltyä varmaan epäterveellisen paljon. (Nyt ymmärrän paremmin nimityksen " piinapäivät" !) Mutta minkäänlaisia oireita tai kipuiluja tai mitään ei ole.
Frankielle ja Mantelille ja Essille (jos vielä meitä käyt seurailemassa :)) kovasti vilkutuksia!
T. Fudgis 29
Kohtahan se on sitte uuden pinon aika taas mutta kirjoitan ton Fudgiksen Gallupin innoittamana..
Mulla on seuraava toivottu laskettu aika marraskuun yhdeksäs. Itse olen syntynyt 4.11. Tulis sitte mammalle synttärilahjaksi jos tulis. Mä olen ton loppuvuonna syntymisen tuskat itse kokenut ja sen vuoksi omat muksut (nää siis olevat) on " tehty" tarkoituksella alkuvuonna syntyviksi. Mä pamahdin molemmista _heti_ paksuksi kun lopetin pillerit. Olin silloin 22 ja 24 v. (muksut syntyi helmi- ja maaliskuussa)
Nyt lähes nelikymppisenä moisella asialla ei ole enää merkitystä. Kun raskautuminen tuntuu siirtyvän koko ajan vaan eteenpäin ja eteenpäin moinen pikkujuttu tuntuu ihan toisarvoiselta!
Mutta kun asiaa pohtii niin onhan sillä väliä. Pieni ihminen saa olla vuoden kauemmin pieni lapsi kun hän syntyy tammikuun eka eikä joulukuun vika. Mutta en mä ala tosiaankaan mitään ehkäisyä nyt käyttämään. Täysillä mennään tulee jos on tullakseen meiningillä!
huomenna jatketaan tonttuset
Plussia pliiiiis!
mannarii
Eli tein testin ja ei lupausta vauvasta. Voihan sitä vielä aavistuksen pitää toivoa yllä, kun kerran aikasin testasin, mutta taidan kuitenkin jo suunnata ajatukset sinne vuoteen 08. Eli nyt on lupa jatkaa painonpudotusprojektia ja suunnata ajatukset työelämään. Vaan ei vauvahaaveita kokonaan haudata, pidetään vain parin kuukauden tauko.
(olen täällä jo useamman kerran selitellytkin, että tauko on rahallisista syistä ei siitä ettei vauva sais syntyä marras- tai joulukuussa. Eli kuopus täyttää 3v. lokakuun lopussa ja sen takia putoais äippäraha vajaasta 60:stä 15:sta euroon, mutta kun ehdin olla töissä sen puoli vuotta niin silloin kait jo saan taas palkan mukaan (täytyy vielä varmistaa kelasta). Töihin palaan kesäkuun alussa, joten on kyse vain parista kuukaudesta ja sen takia ei viitsi moisia rahoja menettää. Jos oisin ollut raskaana en olisi mennyt lasten välissä töihin)
Toivottavasti te muut saatte paikan lokakuun junaan!
Luhtavilla (hiukan allapäin) vasta yk 2 ja kiertopäivä 29/28-30