Onko mitään hyötyä lyhentää esim 5 tonnilla 55tonnin lainaa?
Mietin kun korkotarkastus just tulossa. Nousee nollasta johonkin 3,5 varmaan
Kommentit (12)
Säästäähän siinä 175€ vuodessa. Lisäksi inflaatio syö tilillämakaavien rahojen ostovoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä juuri. Osta osakkeita ja voi kolmessa tai viidessä vuodessa tuplata rahan ja maksaa loppulaina pois. Itse maksoin viimeisen 30000€ pois osaketuotoilla.
Nytkö on mielestäsi hyvä aika ostaa osakkeita?
Vierailija kirjoitti:
Eipä juuri. Osta osakkeita ja voi kolmessa tai viidessä vuodessa tuplata rahan ja maksaa loppulaina pois. Itse maksoin viimeisen 30000€ pois osaketuotoilla.
En ymmärrä niistä mitään. Kuitenkin ostan vääriä ja häviän kaikki säästöt :o
Kyllä. Kun teet sen 11 kertaa peräkkäin ei sinulla ole enää lainaa.
No juuri nyt ei kannata kyllä sijoittaa mihinkään muuhun kuin juurikin lainan lyhentämiseen.
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on oikea aika ostaa. Myynnin ajoittaminen vaikeampaa. Parhaat ostot tehdään kun rytisee. Ole rohkea silloin kun muut pelkäävät - Warren Buffet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä niistä mitään. Kuitenkin ostan vääriä ja häviän kaikki säästöt :o
En suosittele sijoittamaan mihinkään, mitä ei ymmärrä. Itse en jaksa seurata yksittäisten yritysten asioita, joten olen sijoittanut pienikuluiseen indeksirahastoon, jossa on hyvä hajautus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kun teet sen 11 kertaa peräkkäin ei sinulla ole enää lainaa.
Hahaa, en pysty kuin kerran tai kaks 😁
Eiks kaikki lyhentäminen ole tavalla tai toisella kotiinpäin? Ehkä lyhentäisin tuon verran jos pystyisin.
Kumma, että aina löytyy ketjuun näitä rahakeinottelijoita, jotka kymmenkertaistavat sijoituksensa tuosta vain muutamassa vuodessa.
Osakkkeiden kanssa pelaaminen on erittäin riskialtista. Aikuinen poikani, joka pitää itseään harkitsevana sijoittajana laittoi osan asuntolainaansa (!) osakkeisiin muutamia vuosia sitten, eikä taatusti ole juuri nyt ainakaan voitolla.
Ap, aioitko kumminkin joskus maksaa lainasi? Vai pidät lainaa roikkumassa niin pitkään kuin ei ole pakko maksaa?
Jos aioit maksaa lainaa/lainan pois, nyt on oimea aika rejdä isompi lyhennys.
Ellei sillä 5 tonnilla ole jotain Tärkeämpää käyttöä.
Itse maksaisin mielihyvin taloyhtiölainaa pois, mutta sitä ei voi maksaa kuin isot könttäsumat kerrallaan. Säästän sellaiseen rahaa tilille. Toki harmittaa, kun rahat ovat pienemmällä korolla turhaan tässä vaiheessa, kun kerään pottia. Onneksi Nordex nosti talletuskoron 1,8%:in.
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on oikea aika ostaa. Myynnin ajoittaminen vaikeampaa. Parhaat ostot tehdään kun rytisee. Ole rohkea silloin kun muut pelkäävät - Warren Buffet
Vanhempani erosivat 80-luvun lopulla. Isä sitten osti rahoilla silloisen KOP:n osakkeita. Meni melkein 20 vuotta, ennen kuin kurssi nousi takaisin ostohinnan tasolle.
Jos joku sanoo, että aina kannattaa ostaa, niin suvaitsen olla eri mieltä. Etenkin, jos ostaa vain yhden firman osakkeita, eikä hajauta.