##### TONTUT vko 5 ####
Kommentit (49)
Fudgisko se sanoi että tylsiä päiviä - mulla ainakin jännitys aina kohoaa ja vauvakuume kasvaa näin kierron lopussa, toki minäkin toivon etä päivät kuluisivat äkkiä ja sais jo tietää (...niin ja sitten taas pettyy, mutta onneksi vaan hetkeksi).
Meitä kun on aika monta nyt tällä piinaviikolla, niin ajattelinpa heittää kysymyksen että: Mikäs päivä aiotte testailla vai/tai odotatteko monta päivää menkkoja? Siis ainakin Fudgis, Äitsy, Bärchen, Mannarii
Mulla tuolla kaapissa rfsu:n testi, jota on palstoilla mollattu,joten aion surutta käyttää pois eli testailen varmaan jo lauantaina. Sitten jos jotain tulosta tai epäselvyyttä voin vielä hakea apteekista uuden testin vaikka alkuviikoksi (siis jos tarvis eli menkat pysyy poissa). Sanoin miehellekin että testaan mielellään ajoissa, kun tykkään niin jännityksestä vähän kuin raaputtais ässäarpaa ;-) . Olen vissiin merkkaillu kierrronpituudeksi aina tota ~30, mutta aika usein mulla on ollut vaan 28 tai 29 noi kiertopäivät, niin uskon että lauantaina kp 29 vois jo jotain näkyä.
Mannarii: Sinäkö paljon vanhempi, määkin oon jo reilusti yli kolmenkympin eli eiköhän me olla aika samoissa. Tänä vuonna tulee 34v. täyteen. Itselläni paljon kavereita jotka syntyneet -69 ja olen pitänyt meitä aina samanikäisinä. Siksi on ollut hullua kun ekat on kaveripiirissä täyttäny esim. kolkyt niin sitten mäkin oon jo ruvennu ajattelee että mäkin oon kolmyt jne. Vuosia tulee mutta itse en halua koskaan tulla oikein aikuiseksi siis sellaiseksi tylsäksi ihmiseksi, joka on aina kiree ja ajattelee vaan töitä ja raha-asioita, minä tahdon leikkiä ja hullutella -sillä uhallakin että muut katsovat kieroon. Tosin nyt se on helppoa kun on noi lapset, saa laskea liukurillakin oikein sydämen kyllyydestä, eikä kukaan ihmettele.
Plussatuulia ++++++++++++++++++++ kaikille!
Luhtavilla
käytiimpä siinä aamun tunteina nestetankkauksessa terkkarilla!! kuumeilu ja oksentelu vain jatkuu, vaikka jo eilen näytti päivällä siltä, että tästä jo selvittiin! mein pikkunen, entinen pallomasu on nykyinen, ryppynahka, ihan parka:(( lötköttelee vain ja katsoo nalle puhia dvd:ltä! me siis ollaan vain kaksin lopun viikkoa kotona, jottei tartutettais kaikkia lapsia!!
Jotenka, se sitten niistä mun eilisistä seksihaluistani:((
Ehkä tänään;) mmmm
mannarii: kyllä se useimmiten on mun ukkoni jonka kanssa vehtaan, joskus on ollut joku aivan tuikituntematonkin, ihan oikeesti. siis sellanen ihminen jota en niinku tunne, tai kai olen jossain voinu nähdäkin jossain, mut en tunne:) <-------plaaaah mikä sepostus... älä välitä, mulla alkaa nämä kolmen yön valvomiset jo kiristää pipoa.
luhtavilla, fudgis, äitsy, mannarii ja bärtsu: hitsit teillä on piinaviikot päällänsä+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ja ollaan saatu sitte, onneks lisää noita innokkaita testailijoita, ihanaa luhtavilla, on niin kiva aina odottaa jännityksellä plissauutisia++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++toivottavasti ne sun valkkarijutut olis oire jostain:)
minä en tiedä missä mennään, nyt on jopa myönnettävä, et en tiedä onko ovis ollut jo, vai vasta tulossa, onko juur päällänsä, vai jäikö kokonaan tulematta, mutta parempi näin:))
juupa juu, nyt menen taas mun vauvelin kaikkuun!!
nonuli-ponuli- oksennuksen hajuinen tonttu
Jospa mäkin heittäydyn oikein palstaterroristiks (hehhee), kun on hyvin aikaa. Eipä ole vielä tänäänkään mitään oiretta ja turhahan niitä toisaalta on odottaakaan, kun eihän niitä välttämättä tule edes vaikka oliskin raskaana. Tylsääkin tylsempi piina-aika meneillään vain! En voi vielä viikosta kai puhua, kun kierto varmaankin on sen 32 päivää. Jos oikein olen laskeskellu niin piinaviikkoni alkaa ylihuomenna.
Fudgis oli päässyt shoppaamaan kaikke hienoo ja söpöjä vauvajuttujakin. Mä muuten teen juuri kuten sanoit näiden tekstien kanssa eli painan hiirellä aina kopioi ja liitän sit jos tarvetta ilmenee (eli usein). Säästää kyllä päänvaivaa ja hermoja, suosittelen! Ja juttu on sovittu, me plussataan kans, oireita taikka ei. Sä oot muuten ihan oikeassa siinä akne-asiassa myös, yhdelle munkin tutulle määrättiin pillerit sen estämiseks. Me ollaan nyt kaikki ihan luonnollisen paukamaisia sitten, onpa hienoa!
Mannariille unohtui viimeksi laittaa, että ikäasioista ei puhuta mitään negatiivista. Ollaan kaikki just sopivan ikäisiä. Eihän 37-vuotiasta voi pitää vanhana, pöh.
Luhtavilla: Ne kierron loppupäivät onkin tosi jänniä, siihen tuntuu vain vielä olevan niin pitkästi. Yritän kovasti olla ajattelematta asiaa. Se on loistavaa, että meistä aina joku on tosi jännässä vaiheessa (kuten sä nyt!), niin saa jännittää muiden puolesta. Plussaa sinne vain!!! Mullakin on laatikossa testi odottamassa (tarkemmin sanottuna kolme), aion malttaa odottaa testailun kanssa sinne kp 32:een asti paitsi jos tulis kamalasti kiinnostavia oireita ja haluaisin jo aikasemmin tietää.
Ääääk Nonuli, on tosi mälsää, että noin pienikin joutuu kärsimään oksennustaudista. Siinä sais olla joku ikäraja. Tai tietysti olis parempi, jos koko tautia ei olis. Toivotaan, että teidän taudinehkäisy toimii ja selviätte muut ilman tautia. Jaksamista teille!
Rattoisaa iltaa!
Bärtsu, kp24
bärtsu: olen monesti miettinyt, noina synkkinä syysiltoina näitä elämän peruskysymyksiä, kuten sairauksia ja kuolemaa!! ennenkaikkea, just lapsen sairauksia ja kuolemaa...ja varsinkin nyt kun itsellä on lapsi, jota leijonaemon tapaan suojelen...se on maailman kamalinta kyllä, jos oma lapsi sairastuu ja kuolee...välillä ihan itkettää pelkkä ajtteleminen, siksi niitä ei kai pitäiskään etukäteen pelätä ja miettiä, kun ei niiden asioiden eteen kuitenkaan pääse...silti mietin, et miksi kaikenmaailman himomurhaajat ja kammotukset elelee 100-vuotiaiksi, ja miksi pieni viaton ihminen joutuu kärsimään?????...niin, kai näillä sitten vain on jokin tarkoitus, aina vain en oikein jaksa uskoa!! onneksi tämä meidän tauti on " vain" oksennustauti" :) joop, ei mietitä näitä tämän enempää, näistä tulee pahamieli:(
bärtsu, paas vaan sitten testaillen, me odotetaan kielipitkällä tuloksia+++++++++++++++++++++++++++++++ mää puhallan sulle nyt jo plussatuulta, kun siellä se munis nyt toivonmukaan pyörähtelee hedelmöityneenä, ja kulkee matkaansa kohti kohdun uumenia... =)
mulla on tosissaan juu lärvi niin kamalassa kunnossa, että ei koskaan!! ei o mitään yks tai kuus näppylää, vaan ihan törkeesti pikkunäpysköitä ja isompia pompuloita varmaan kymmenisen kappaletta, että revitääs tästä nyt sitten huumoria:)) ei naurata yhtään=)) eikä ne edes rajotu pelkästään lärviin, vaan niitä on korvissa ja päänahassakin, eeiiiiiiiiiiihhh, bärtsu minkä mulle olet taruttanut, vai oliko se sophie, joka tapauksessa tulen ja tukistan =-)
tyttö on jo paremmassa kunnossa, on jo kovasti iskän kanssa leikkimässä...kivi putosi sydämeltäni, nyt pitää vain toivoa, ettei yöllä taas tule takapakkia!!*ristii kätensä*
nyt iltapuuhiin!!
nonuli-ponuli-teininaama
tonttujengille! Toivottavasti tulisi oikea ryhmäplussa, vähänkö olisi hienoa ja samalla outoa jos suurin osa porukasta plussaisi samasta kierrosta. Voisi olla aika hauskaa vertailla oireita kun osa pyörisi samoilla viikoilla :D Kovasti kaikkiin ilmansuuntiin plussapuhureita!!
Taas laittaa luoja parastaan tuon taivaanrannan kanssa! Että osaa olla kaunis tämä maailma!
Itselle ei kuulu mitään ihmeellistä, olo tuntuu muuttuneen siten että iltaisin olo pamahtaa aika karmeaksi mutta työpäivän aikana saa jotenkin oltua. Alkuviikon kivut helpottivat myös, kolme päivää kyllä venyi ja paukkui eli taitaa joku tehdä yksiöönsä lisää neliöitä :D
Mielessä ovat olleet juuri nyt työasiat. Maanantaina osastolta irtisanoutui kaksi kollegaa, laittavat yheisen firman pystyyn. Ilmeisesti toisen virka saadaan täyttää ja nyt näyttäisi siltä ettei pomojen tarvitse joutua tekemään vaikeaa valintaa viransaajien välillä kun yhtäkkiä onkin jaossa kaksi paikkaa. Minua vähän kyllä tämä tilanne harmittaa koska en saane koskaan tietää miten olisivat alkuperäisen tilanteen ratkaisseet. Mutta etiäpäin sano mummo hangessa....
Nyt täytyy valitettavasti jatkaa töitä, lähteneiden työt kun tulevat jakoon niin pientä askaretta riittää...
Hyvää päivää kaikille ja tasapuolisesti myös plussatuulia!
mua oltiin huhuiltu, kuulosti ihanalta.
Olen toipumassa vatsataudista:( meillä töissä vatsatautia ja tiistai-iltana alkoi sattua vatsaan ja tuli etova olo. no ke aamuna klo 6.30 aloin oksentaan ja vatsa vesiripulilla, eilisen siis vietin vessassa, mikään ei pysynyt sisällä. viimesen kerran oksensin illala puol seiska . lääkärissäkin piti käydä hakemassa sairaslomatodistus, meillä kun pitää se hakea vaikka olis kuinka ripuli. nukuin sit viime yönä 12h yöunet ja tänä aamuna ei olllut huono olo paino tippui -2kg. hirveä tauti, nyt vaan huera olo ei muuta,
en siis tiedä mitä teille muile kuuluu ja oma kp en ole siitäkään pitänyt kirjaa. nyt lepämään. palailen myähemmin
Kiva kuulla, Manteli, että olet vielä linjoilla! Ikävä kyllä tuo sairastaminen. No, onneksi sait kunnolla nukuttua ja toivottavasti olo lähtee tästä nousuun.
Callella oli hyviä uutisia. Hienoa, että olo on parempi (enää vain osan päivästä huono - siitä on hyvä lähteä! :)). Etukäteen jo onnittelut virasta. WoW. Aikas hyvä tilanne (itselle niin kaukainen ajatus täällä opiskelujen keskellä!). Mutta tosiaan tuo jää kyllä varmaan vähän hämäämään, että olisivatko toimineet " oikein" yhden viran kanssa vai ei. Toivottavasti ilmapiiri työpaikallanne pysyy hyvänä muutoksista huolimatta.
Nonuli oli pohtinut syntyjä syviä. Totta, että elämä tuntuu monesti epäoikeudenmukaiselta. Ja sitähän se onkin. Niiden pohdintojen keskelle usko tuo minulle lohdutusta; tiedän, että jokainen joutuu vastaamaan kerran omista teoistaan tai tekemättäjättämisistään. Täytyy kiitollisuudella todeta, että minun elämäni on tähän asti ollut aika " kivutonta" , mutta jos ja kun vaikeuksia tulee, niin turvaan siihen, ettei Jumala anna millekään päivälle liikaa taakkaa.
t. Fudgis-uskis :) kp 26
Ps. Ei mitään oireita. Vaikka kuinka koettaisi keksiä :)
Täytyy kai minunkin kantaa korteni kekoon vaikkei mulla mitään ihmeellisiä kuulumisia olekaan kerrottavana ;)
Onpas nyt ollut tautista aikaa, monilla on ollut vatsatautia :/ Pikaista paranemista mantelille ja nonuli-ponulin pikkuprinsessalle!
calle77: Onnittelut nyt jo etukäteen, kun näyttää siltä että se virka sieltä pamahtaa! Sitten on paljon mukavampi jäädä äitiyslomallekin kun ei tarvitse työn jatkosta murehtia.
Fudgis: Hienoa että sulla on usko voiman lähteenä. Itse en voi ottaa asiaan kantaa kun olen tällainen ikuinen agnostikko ;)
En tiedä muuten oletteko huomanneet, kun joku oli aloittanut ketjun tilanteestaan, että on raskaana ja mies painostaa aborttiin. Tollaset jutut saa kyllä meikäläisellä pinnan kiristymään välittömästi. Siis miten jotkut miehet voi olla niin itsekeskeisiä paskiaisia!? Onneksi itselle ja mitä ilmeisemmin teille muillekin on osunut vähän vastuullisemmat ja empatiaan kykenevät miehet. Ottaa pattiin! (myös niihin lukuisiin joita on minunkin naamalle ilmestynyt runsain mitoin pillereiden lopetuksen jälkeen..)
Meillä keittiörempan valmistuminen häämöttää. Eilen päästiin laatoitushommiin ja viikonloppuna laitetaan varmaan loput listat ym.
Kierto taasen alkaa lähestyä oviksen aikoja että täytynee houkutella miestä vähän petipuuhiin ;)
Teillä monilla alkaa olemaan piinaviikot päällä, jännää!++++++++
pakko vielä kommentoida, että TOTTA. Itsekin silmät ymmyrkäisinä luin tuosta abortti-keskustelusta. Ei voi ymmärtää. Ja varsinkin, kun perheissä on jo lapsia, niin ei kai se yksi lisää nyt voisi elämää niiiiin pilata. Mutta tosiaan, ehkä olisi parempi olla hiljaa tilanteista, joista ei itsellä ole tietoa. Mutta että ei voi muuta kuin sanoa, että voimia noille rouville! <3 Sitä vain miettii, että mitä ihmettä noiden miesten mielessä liikkuu...grr... Tässähän vallan hiileentyy :)
että, ei kanssa järki riitä ymmärtämään näitä abortti-keskusteluja yleensäkään! minä oon niin ehdoton noissa jutuissa!! niin, ottaa kupoliin, että ihan sarvi nousi otsaan:# ei ainoastaan miehen takia, vaan myös naisen! vihaan tota sanaa " vahinko" JOS OLET VALMIS PANEMAAN, OLET VALMIS KANTAMAAN SEN SEURAUKSET! lapset on lahjoja, oli elämäntilanne sitten mikä vain, ja tekosyitä ovat kaikki muut!! äh, ei keskustella tästäkään aiheesta enempää, siinä kuitenkin tulee vain, ja ainoastaan tappelu!!
manteli:ökätautia on sitte liikellä enemmänkin, kohta se on kiertänyt kaikki tontut!
sophie:kyllä se keittiö siellä paikallaan pysyy, pussailemaan siitä, heti;)
fudgis:kyllä minäkin USKON!!
mun pitää taas juosta!!
nonuli-ponuli
Ihanan paljon tonttuja liikkeellä jes!!
Mä luin myös tuon jutun missä mies painostaa aborttiin. Täytyy laittaa kädet kyynärpäitä myöten ristiin että mulle on siunaantunut mies joka rakastaa lapsia. Kai tän kirjoittajan miehellä on syynsä mutta pahalta tuntuu tän odottajan puolesta. Olen kanssa aina ajatellu että en vois keskeytystä tehdä. Mä olin juuri saanu ensimmäiseni ja naapuriin muutti perhe jossa oli pieni tytär, ehkä n 2v. Tälle naiselle oli tehty kolme aborttia ja hän suhtautui asiaan niinkuin EHKÄISYYN!! Muistan kuinka närkästynyt olin silloin. En kylläkään tälle naiselle mitään sanonut.
Nonuli on valvonut sairaan lapsen kanssa ihan liikaa! Ei kannata alkaa tollasia surullisia juttuja miettimään. Höps pois kaikki kuolemajutut mielestä!! Elämäähän me täällä yritetään saada aikaseksi. No ei vaan kyllähän se kuolemakin on osa elämää. Eikä siinä ole mitään pahaa että vanha ihminen kuolee mutta se jos pieni otetaan pois niin tuntuu aina niin väärältä! (Kirkakin kuoli! Ensin Juice..)
Onko pikkuinen nyt jo kunnossa?? Toivottavasti!
Mistähän se sun naama nyt niin on innostunu kukkimaan?? Näpyt on siitä ällöjä kun ne tulee niin menee aina oma aikansa ennen kun ne häviää! Mulle tulee väliin sellanen järkyttävä " maanalainen" naamaan, yleensä leukaan johon tulee pahimmillaan kolme siis KOLME päätä!! Arvatkaa onko hieno!!
Calle hyvinhän siinä työhommassa sitte kävi. Niinku pitikin. Asioilla on taipumus järjestyä eiks nii! Ja ei kai väliä miten, vaan lopputuloksella..
Luhtavilla kyseli koska testaillaan. No edellisessä kierrossahan mä tein ainakin kolme testiä kun se oli niin pitkä kierto. Ekan kp28 kai ja sitte aina viikon välein kunnes täti tuli. Nyt varmaan sama homma tässä kierrossa. Eli eka testi on varmaan..hmm.. no sunnuntaina on kp28. Mut kattoo nyt teenkö vai en. Mullahan on normi kierto yli 30päivää.
Manteli on saanu harmikseen ihan hirveen mahapöpön. Hui. Oikein paino tippunu! No ei ihme molemmista päistä tullu tavaraa! Täst tulikin mieleen yks juttu kerron myöhemmin.. Mut kiva kun tulit pinoileen!
Fudgis olit käyny juttelemassa sille abortin kanssa painivalle äidille. Hyvin sä osasit sanoa! Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla. Vaikken niin uskis olekkaan ;) Oltii me tosin viime pyhänä mun kummitytön (7v) kanssa kummikirkossa ja siunattavina.
Sophie oletko nyt tikuttanut ovista?? Vai tiedätkö vaan että se on nyt? Kiva et remppa alkaa olemaan valmis! Kai kutsut meidät tupareihin virtuaalisesti? Heh..
Meillä jatkuu tää " koira hoitolassa" - episodi sillee että koirahan sitte söi ilmeisesti jotain sopimatonta siellä hoitolassa meidän reissun aikana. Hurtta tuli lauantaina kotiin ja siitä asti on ollu ripulilla. Kaiken kaikkiaan kolme isoa mattoa on paskonu tai oksentanu piloille. Ne on nyt tuol pihalla odottamassa ens kesää tai kaatsia. Pahin oli kun olin just laittanu ruoan itelle lautaselle ja koira tuli toiveikkaasti nuuskimaan et haa jotain herkkua ja sitte samantien yrjös siihen matolle pöydän viereen! Mä olen hiton herkkä hajuille. Otin sen maton ja heitin ulos takaovesta (onneks lähellä) tuuletin hetken ja pyyhin desinfioivalla lattian nenästä kii pitäen ja eiku syömään.. Mies oli töissä tän episodin muutenhan se olis tietty siivonnu. Ihan surkeetahan se on tollanen koirankin sairastelu (se ei syönyt yhtenä päivänä eikä juonut) tietysti on mutta mult meinas kyl palaa hihat silloin kun se oksensi. Se matto oli just laitettu ja puhdas..
Omanapa siis tosiaan kp25 tänään. Ei mitään tuntemuksia. Lämmöt on ylhäällä edelleen. Illalla oli 38 aamulla 37.6. Ja daisarit on " täynnä" . Mut niinhän ne aina tällee loppukierrosta eiks nii!
mannarii
Tämä asia ei ny oikeestaan yhtään kuulu tänne palstalle, mut huolestuin vähän teidän haukusta. Jos kauheesti oksentelee ja ripuloi niin eläinlääkäriin vaan. Voi tietty olla, että olette jo käynyt. Taudin syynä voi olla ihan bakteeriperäinen tulehdus, mikä ei mene ohi kun antibiootilla. Meillä on auttanut satunnaiseen ripulointiin myös piimään sekoitettu tehobakt-niminen jauhe, jota saa apteekista. Meidän haukulla on ollut jos jonkinlaista tulehdusta, niin valitettavasti on kokemusta tältä saralta. Haukku on nimittäin niin hömelö että tunkee suuhunsa kaiken mikä liikkuu tai ei liiku..
Pikaista paranemista myös teidän karvakaverille!
Hurtan kanssa vielä lääkärissä. Se syö ja juo nyt jo normaalisti. Pas..ta en tiedä kun se ei oo onneks enää tehny sisälle mutta haisee kyl vielä sen törinät. Likka just meni omaan huoneeseen kun koiran pierut haisee liikaa. Heh herkkä tyttö äitiinsä tullu!?
Mies oli sitä mieltä et on saanu eri ruokaa kun yleensä (kotona vain senioriruokaa) ja siitä menny maha sekasin. Koira on siis hänen (tai oikeestaan sen ex-rouvan) ja hän päättää koiran asioista. Mut mä " saan" nauttia näistä lieveilmiöistä!
Koira vaikuttaa ihan hyväkuntoiselta jo mutta tarvii pitää eläinlääkärin numero lähellä anyway.
Kiitos Sohvi kun olit huolissas ja ajattelit! *heiluttaa häntää* t. Hurtta
Mulla on nyt jotensakin huono-olo...en osaa sanoa, et oisko tää vaan jotakin kiertoon liittyvää, vai oisko se helvatan yrjötauti sit vaan tulossa, aika todennäköistä on...alaselkää särkee, ja olo huono, ja eikä meinaa silmämunat pysyä auki! kävin äsken jääkaapilla, ja meinas yrjänä lentää, ku haistoin aamupäivällä tekemäni broilerin hajun...hyi helvata. sit päästin kans ilmaa kakkosluukusta, ja meinas siitäkin löyhkästä tulla ylös:-0 mää en halua tulla kipeeks, kuka sit hoitaa mun pikkusta, ja mein piti tehdä lauantaina uimisreissukin:( onks pakko, jos ei taho???
mannarii:en kyl tajua kui mun lärvi on tämmöseks paiselärviks alkanu...kutsu pitsanaamaks vaan:)
mä en noista hurtista kans kauhiasti tiedä, mut pääasia, et on tyytyväinen ja pirteä, se on yleensä hyvä merkki, niin lapsilla, kuin varmasti myös eläimillä! on kans kokemusta noista pierunhajuista, niin omista, kun eläimenkin...meinaan ei se kissan tuhnukaan hääville haise...nyt lopetan tai oksennan näppikselle, kiitos!!! juu, mantariini, sit testaat sunnuntaina+++++++++++++++++++++++++++++
tää on kauheen jännittävää, kun te olette kaikki niin samoissa kiertopäivissä kaikki*tärisee jännityksestä* kyl se on niin, et ollaan kaikki tääl jo niin kauan pinoiltu, et jonkun on jo PAKKO välillä plussatakin!!!!!
mun on nyt lopetettava, kun on huono-olla!!
Enpä ehdi nyt sen kummemmin pinoutua, tulin vain ilmoittamaan, että mun osalta jännittämisen voi lopettaa. Täti tuli illansuussa kutsumattomana ja ilmoittamatta. Nyt kyllä masentaa vaikka olinkin tähän varautunut. Odotin kyllä vasta lauantaina. Taidanpa sitten ottaa ovistikut tähän kiertoon käyttöön. Mietittiin nimittäin miehen kanssa, josko meillä sittenkin olis ajoitus ehkä pielessä. Toivottavasti muilla piinailijoilla on parempi onni.
Pettynyt Äitsy
Tämän päivän, kun vielä jaksaa ahertaa, niin sitten viikonlopunviettoon - jeejee.
Äitsy05:lle tulin nyt (((halauksen))) antamaan. Voihan täti rökäle, minkä teki. Eikä edes ilmoitellut tulostaan. Epäkohteliasta. Mutta hyvä, että osaat suunnata katseen jo uuteen kiertoon. Tikuttelut käyttöön; kuulostaa hyvältä. On se varmasti kiva saada kiertonsa ja oviksensa varmemmin selville. Ihana, että sulla mieskin noin innolla mukana yrityksessä!
Nonuli, kunpa pysyisit terveenä. Harmisti tahdonvoima ei aina auta, mutta ehkäpä tällä kertaa! Toivottavasti päivä näyttää kirkkaammalta hyvin nukutun yön jälkeen ja olo on reippaampi.
Mannariille en osaa tuohon koirahommaan sanoa kuin että nostan kyllä hattua, että olet niitä oksennuksia siivoillut ja pieruja haistellut. Minä en ole mitenkään erityisen eläisrakas ja nämä tällaiset lukemiset muistuttavat hyvin siitä, miksi en halua kotieläimiä ;) Olet urhea rouva, kun vielä " toisen" koirasta huolehdit!
Kiitos rohkaisustasi tuon aborttikeskustelukommenttini suhteen - tuli hyvä mieli. Olisi varmasti parempi olla hiljaa asioista, joista ei tiedä, mutta tosiaan se kirjoittaja vaikutti mielestäni nii selvästi keskeytyksenvastaiselta, että ajattelin, että pakko kannustaa siihen suuntaan. Kaipaa varmaan rohkaisua. Nyt huomasin, että sinne oli muut käyneet laittamassa tosi fiksuja kommentteja. Ei voi kuvitellakaan, kuinka vaikea tilanne tuollaisessa kodissa henkisesti on... Miten voi olla, ettei asioista voida keskustella kunnolla? Halataan me jokainen miestämme kiitokseksi siitä, että ovat suht empaattisia, eiks juu!
Tuosta testailusta on ollut puhetta. Meikällä ei edelleenkään minkäänlaisia tuntemuksia. Edellinen kiertoni oli 33 päivää, joten rauhassa(?) odotan ensi viikon lopulle. Jos ei ensi viikon aikana tättärää näy, niin sitten täytynee seuraavalla viikolla miettiä, josko rohkaistuisi testin ostamaan. Mutta rauhassa nyt siis vielä ainakin viikko. Toivon niin kovasti...tiedätte varmasti tunteen!
+++++++++onnea jännäilijöille, pupuiluintoa ovistelijoille ja muillekin ja uutta intoa uuteen kiertoon Äitsylle!
Fudgis kp27
..senkin puolesta tässä aika nopeesti on taas teitä moikattava, ettei kone ehdi vaan kaatuun. Työtkin kutsuvat, suorastaan huutavat! Nyt on ollut tosi hektistä muutama viikko, toivottavasti pian helpottais, niin ehtis taas keskittyä olennaiseen :o)
Voi Äitsy! On niin tuoreessa muistissa se pettymyksen tunne, jonka se kutsumattoman tätsyn vierailu aiheuttaa. Iso halaus ja kaikki sympatiat! Kuulostat kuitenkin paljon positiivisemmalta kuin minä, mulla ottaa pettymys vieläkin todella lujille, vaikka kuinka yritän ajatella positiivisesti.
Toivottavasti kaikki piinailijat saatte nyt sen ryhmäplussan, me tullaan sitten Äitsyn kanssa perästä, eiks niin!
Nyt täytyy taas mennä sorvin ääreen, pah! Harmi, etten ehdi teille nyt tän enempää kommentoimaan. Hengessä olen kuitenkin mukana!
Mukavaa viikonloppua, palaan vasta maanantaina linjoille.
Frankie kp 5
(ja täti viipyy vieläkin)
niin vain kävi, että oksentelin ja ripuloin koko eilisen yön:( nyt on jo hyvä olla, joskin alaselkää särkee vieläkin aikalailla, ja juomat pukkaa helposti vieläkin tulemaan samantien vesiripulina pois:) mut pääsemmepä huomenna sittenkin kauan odottamalle uintireissullemme:)
isäntä oli kyllä aivan varma vielä illalla siinä puoli kaheksan aikaan, että nyt ollaan raskaana, ja pah! se oli sitä mieltä vielä tänään töistä tultuaankin, että se oli vaan raskauspahoinvointia, hölmö, suloinen mieheni;)
Äitsyä pitää nyt halia ja pitää hyvänä *silittää tukkaa* kokeilkaa vain niitä ovistikkuja, kun mieskin on mukavasti mukana, ja jos se helpottaa oloa!! sulla on kyllä silti ihanan positiivinen asenne, ihailen sinua!! tiedän nimittäin, että jos meilläkään ei vielä tärppää, niin se on sitten jo 5yrityskierros kun alkaa...huoh...kai sitä on nyt turha etukäteen miettiä, jos niihin tilastoihin oli uskominen, niin kyllä meille ne vauvat puolen vuoden sisällä viimeistään alkaa ilmoitella tulostaan:)
gallupin heitänkin tähän väliin, että sitten kun aletaan oikein urakalla plussailla, niin kai mekin sitten teemme tuonne odotuspuolelle oman pinon meille tontuillekin!?? nimiehdotuksia??
fudgis:sulle jaksamista töissä, ja puuuhh+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ raskautumiselle
frankie:ovistuulia+++++++++++++++++++++++++++puuuh
kyllä se täti pian ne kamansa kerää, ja pääsette taas pusuttelemaan;)
nonuli-ponuli
Ensiksi kiitokset kaikille lohtuhaleista! Olo on jo parempi ja ovistikut tilattu. Nyt ei pitäis olla edes mitään työmatkaa just väärällä hetkellä. Joten jospa se kolmas kierto toden sanois. Tää oli sikäli psykologisesti vähän kökkö homma, kun esikoinen tärppäs tokasta. Nyt sitten mietitytti, että miks ei tällä kertaa. Mutta tosiaan, jos kaks kiertoa on mennyt niin se ei ole vielä mitään.
Fudgiksella alkaa olla jännät paikat. Olikos vielä muita? Pyydän anteeks, jotenkin on ollut niin täynnä tätä omaa pettymystä, ettei muiden kuulumiset oikein ole pysynyt mielessä.
Kaikille kuitenkin plussa- ja ovis- ja tädinkarkoitustuulia!
Äitsy kp2/? (toi edellinen kiertohan oli nyt sitten vaan 27 päivää)
Minäpäs nyt pikaisesti kans tänne kirjoottelen. Oli taas mukava lueskella kuulumisianne ja kiitos Nonulille, että pitää meidät etusivuntyttöinä.
Kuten Bärchen totesikin, niin tylsiä päiviä vietetään. Kp25. Ja mikä vielä huolestuttavampaa(?) niin ei tuntemuksia. Mutta odotellaan, odotellaan. Aivan samaa mieltä siitä Bärchenin kanssa, että sitä niiiiin kovasti toivoo. Välillä aivan joutuu rauhoittelemaan itseään, kun sitä jo suunnittelee, kuinka ihana sitä isoa mahaansa olisi " yllätyksenä" näyttää ja saisi ruveta urakalla ostelemaan lastenvaatteita jne... No, eilen kyllä repäisin ja suunnitelin jo vähän syksyksi opintoja itselle Suomeen. Kun eihän tästä mitään tule, jos ei muuten elämää suunnittele ollenkaan, kun vaan niin toivoo raskautuvansa. Tädin saapuminen on varmasti pettymys joka tapauksessa - mutta vielä isompi, jos ei ole mitään " varasuunnitelmaa" . Näin luulisin.
Suomen ihanista talvipäivistä en tosiaan ole päässyt nauttimaan (kuvia kyllä netistä katsellut), mutta eilen kulutin iltapäivän alennusmyyntien rippeillä. Ruskeat saappaat viidellätoista egellä - tuli hyvä mieli :) Ja täytyy myöntää, muutamia lastenvaatteita tarttui (TAAS!) mukaan. Mutta ne on niille läheisille raskaanaoleville...yeah right...
Semmoinen vinkki meille, joilta tekstit välillä häviää, että olen nyt ruvennut aina ennen kuin painan tuota Ok-nappia, niin kopioimaan tekstin. Vaan siis " hiirellä" eli sieltä oikean näppäimen alta se kopioi-kohta. En ole sitä sen kummemmin mihinkään tallentanut. Mutta jos teksti ei olekaan lähtenyt, niin sitten sen on voinut sieltä " hiirestä" ottaa uudestaan esiin. Hehee, atk-ihmiset nyt kyllä naurais räkäsesti, ettei sitä mihinkään hiireen talleteta, mutta ko en tiedä, mikä on oikea nimitys :) Ehkä tiesittekin tuon systeemin, ehkä ette, mutta ainakin minut se on pelastanut monelta hermostumiselta.
Äitsyllä ja Mannariilla ja Luhtavillalla on mielenkiintoisia tuntemuksia. Sovitaan niin, että myös minä ja Bärchen plussataan, vaikkei fiiliksiä vielä olekaan ;) ++++++++++++++++++-tuulia siis kaikille. Jess, kohta rupeaa plussia putoilemaan (plup plup plup).
Ja Mannarii, äläs yhtään kuvittele olevasi vanha! Nainen parhaassa iässä (kuten me kaikki). Minunhan tässä pitäisi siirtyä johonkin, kun olen " liian nuori" fiksuun ja kypsään sakkiinne ;) Mutta hahaa, ette te minua täältä pois saa - ootte liian hyvää seuraa!!! Ja Nonuli, jatka aivan vapaasti avointa kirjoitteluasi - suorasanaisuus on hyvää piristystä, varsinkin tällaisessa palstailussa.
Kiva, ettei Frankie meitä hyljännyt! <3 Kyllä se pettymys siitä taas uudeksi innoksi kääntyy, onneksi.
Sophien asenne kuulostaa hyvältä. Olen koettanut sitä tässä nyt mutustella, että ottaisi tuollaisen ajatuksen, ettei tässä vielä vuoteen mitään hermostumisia tarvitsisi tulla... Mutta kuten tiedämme, helpommin sanottu kuin tehty. Mutta ehkä se menisi tunteisiinkin perille, jos sitä tarpeeksi itselleen toitottaa :)
Ai niin, lohduttavaa kuulla, että paukamatautia esiintyy muillakin. Voi Bärchen, ko sen menit tartuttamaan :) Mutta ihan oikeasti, mulla ei ole ollut näin " järkyttävää" finnitystilannetta sitten teinivuosien - jos silloinkaan. Varmaan viisi isoa kumparetta naamassa. ah ja voih. No, voin lohduttautua sillä, että Nonuli tietää, mistä puhun ;) Mutta tosiaan, olen itsekin ajatellut, että johtunee varmasti tästä hormonitoiminnan luonnollistumisesta. (Eikös niitä pillereitä monesti määrätä hoidoksi, jos on paha akne, joten varmasti siis ehkäisevät paukamoitumista.)
Callen kuulumisia odotellaan, onko työpaikalla selvinnyt mitään uutta, entäs millainen kunto?
Onkos Essi80 vielä tonttuarmeijassamme - olisi kiva kuulla sinusta! Missäs Manteli?
Terveisin,
Fudgis kp 25/(viime kierrossa 33)